کد خبر 673
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰

چاپ کاريکاتورهاي ضد ايراني در چند روز اخير در برخي روزنامه هاي عراقي حکايت از موج جديد تلاش براي مفهوم ايران هراسي در کشور همسايه دارد.

اين کاريکاتور ميله هاي يک زندان را نشان مي دهد که از داخل ان دودست ضعيف و نسبتا پير بيرون امده که در يکي از انها يک اسکناس بيست هزار ريالي وجود دارد.در بيرون ميله هاي زندان هم دستي ديده مي شود که کليد در زندان را در دست دارد و فرد داخل زندان مي خواهد اسکناس را به عنوان رشوه به او بدهد تا از زندان نجات يابد.
به گزارش مشرق به نقل از البرز محور اين کارتون ها القاء معناي دخالت ايران در امور کشور همسايه خود عراق است.
به عنوان مثال روزنامه التاخي وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق به رياست مسعود بارزاني ديروز کاريکاتوري ضدايراني چاپ کرد که در يک هفته اخير چندبار روزنامه الدستور آن را در قالب يک اگهي تبليغاتي چاپ کرده بود.
روزنامه الدستور به سردبيري باسم الشيخ مقيم اردن ، روزنامه اي است که خود را مستق مي نامد.
اين کاريکاتور ميله هاي يک زندان را نشان مي دهد که از داخل ان دودست ضعيف و نسبتا پير بيرون امده که در يکي از انها يک اسکناس بيست هزار ريالي وجود دارد.
در بيرون ميله هاي زندان هم دستي ديده مي شود که کليد در زندان را در دست دارد و فرد داخل زندان مي خواهد اسکناس را به عنوان رشوه به او بدهد تا از زندان نجات يابد.
در پايين اين کاريکاتور نوشته شده است: به فساد اجازه ندهيد که عراق محبوب ما را ويران کند.
برخي مي گويند اين کاريکاتور در صدد القاء اين معني به مخاطبان است که ايران اکنون در موضع ضعف قرار گرفته و تلاش مي کند با پول و نفوذ در عراق از اين تنگنا رهايي يابد.
اين گزارش حاکي است، البته اعراب فقط در روي کاغذ و صفحات روزنامه هاي به اصطلاح مشتقل خود چنين شيرميدان هستند و لپ لپ پنبه ضعيف شدن ايران را زير دندان شتر خيال مي جوند حال آنکه برگزاري هر رزمايش ايران يا موضع گيري ديپلماتيک کشورمان در قابل جزاير ايراني لرزه بر اندام سردمداران اين کشورها انداخته و ايشان را مجبور به اعلام مواضع گاه غير منطقي مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس