رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور از تعیین‌تکلیف موضوع الکترونیکی انتخابات 96 در اولین جلسه ستاد انتخابات با حضور وزیر کشور خبر داد و گفت: آمادگی داریم در حدود 11 هزار شعبه اخذ رای انتخابات 96 را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

به گزارش مشرق، جواد ناصریان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه اقدامات لازم به منظور تهیه لوازم و امکانات مورد نیاز برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراها، دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره مجلس از ماه‌ها قبل آغاز شده است، گفت: تهیه لوازم و امکانات مورد نیاز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری از الان پیش‌بینی‌ شده زیرا تصور ما بر این است که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم می‌رود چراکه در این صورت طبق قانون مرحله دوم باید یک هفته پس از مرحله اول برگزار شود و مطمئنا در این بازه زمانی تهیه امکانات لازم امکانپذیر نیست بنابراین از الان باید نسبت به تهیه آن اقدام کنیم.

وی در ادامه افزود: نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور امروز به ریاست رحمانی‌فضلی برگزار می‌شود که در این جلسه درباره سیاست‌های کلی انتخابات، برنامه اجرایی، بودجه، وظایف کمیته‌ها و تعیین تکلیف الکترونیکی کردن انتخابات 96 صحبت خواهد شد.

رئیس کمیته مالی پشتیبانی ستاد انتخاباتی کشور تاکید کرد: ما آمادگی داریم در حدود 11 هزار شعبه اخذ رای انتخابات 96 را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

ناصریان با اشاره به توافق وزارت کشور و هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در الکترونیکی کردن این انتخابات گفت: امکان اینکه در تمام شعب این انتخابات مکانیزه برگزار شود وجود ندارد. باید با هیات نظارت بر انتخابات شوراها مذاکره کنیم و اولویت‌ها و نظرات آنها را نیز جویا شویم و با یک همکاری و جمع‌بندی نسبت به شعب‌هایی که در نظر داریم انتخابات الکترونیکی برگزار شود اقدام کنیم. در این زمینه نیز سال گذشته اولویت کلانشهرها مطرح شده بود که این موضوع هم مد نظر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حتما در انتخابات آتی از این دستگاه الکترونیکی استفاده خواهیم کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس