کد خبر 672046
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰

9 دی یک بار دیگر نشان داد که زور و قدرت ملت الهی ایران از زور همه ابرقدرت‌ها بیشتر است. در این فتنه همه قدرت‌ها پشت سر یک توطئه خطرناک و خیلی پیچیده آمدند اما در مقابل عظمت ملت ایران زمین خوردند.

به گزارش مشرق، 9دی 88 روزی است که نظیرش در تاریخ ایران کمتر یافت می‌شود‌، راهپیمایی عظیمی که تاسوعا و عاشورای سال 57 سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در یادها زنده کرد‌، در این روز ملتی که از هتک حرمت عاشورای حسینی (ع) به ستوه آمده بودند به خیابان‌ها ریختند و با فتنه‌گران اتمام حجت کردند.

«محاکمه در خیابان» شاید بهترین عنوانی باشد که می‌توان به این قیام میلیونی داد‌، مردم در خیابان‌های تهران حماسه‌ای خلق کردند و سران فتنه را به محاکمه کشیدند‌، مردم هشت ماه دیده بودند که عده‌ای امنیت ملی کشور را فدای حب قدرت و هوای نفس خود کرده‌اند‌، آسایش مردم را به هم ریخته و انتقال قدرت را به جای صندوق‌های رای در اردوکشی‌های خیابانی جسته‌اند و دشمن را به طمع انداخته و چنگ و دندانش را تیز کرده‌اند.

9 دی 88 پایانی به این اردوکشی‌های خیابانی بود و چه بهتر که فتنه 88 را از پایان مطالعه کنیم تا تلخی‌ها کمتر دیده شود‌، تلخی‌هایی که با تلاش سران فتنه برای براندازی جمهوری اسلامی در کودتای مخملین در ساعات پایانی 22 خرداد – درست خوانده‌اید پیش از پایان انتخابات – آغاز و در زیر پرچم کسانی که زمانی نخست وزیر و رئیس‌ مجلس این کشور بوده و ظاهرا در چارچوب این نظام در انتخابات شرکت کرده بودند اصل نظام نشانه گرفته و در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر داده شد‌، از شعار علیه اصل ولایت فقیه گرفته تا بی‌حرمتی به حضرت روح‌الله در روزی که قرار بود روز دانشجو باشد و در نهایت هتاکی به عاشورای حسینی همه و همه بر روی هم انباشته شد و بغض مردم ترکید‌.

9 دی 88 پایانی بود بر این همه گردنکشی و تلاش عده‌ای برای ارضای حب نفس و قدرت خود‌، مردم تهران در این روز قیام کردند‌، قیامی که در تاریخ ماندگار شد‌، قیام حماسی 9 دی از ابعاد متعددی قابل بررسی و واکاوی است ولی حضور میلیون‌ها ایرانی در خیابان‌ها برای صیانت از حرمت عاشورای حسینی(ع) نشان داد که این «‌محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است‌» و موجودیت و تمامیت ایران به حفظ اعتبار و حرمت این روز است حرمتی که توسط فتنه‌گران شکسته شد تا مشخص گردد ایستگاه پایانی تلاش‌های اصحاب فتنه نه قوه مجریه که اصل اسلام و نظام است‌.

امروز و با گذشت سال‌ها از آن روز، 9 دی گرامی داشته می‌شود تا مشخص شود پرونده خیانت و جنایت‌های فتنه‌گران در پیشگاه این ملت هرگز بسته نمی‌شود و کسانی که این روز‌ها به دنبال فضایی برای تنفس فتنه‌گران هستند بدانند که عاشورای 88 فراموش نخواهد شد. آنان که در خیانت وطن‌فروشی و فتنه‌گری سال 88 به نوعی دست داشتند، لیاقت حضور در مناصب رسمی را ندارند و نفوذ آنها زمینه‌سازی برای فتنه‌های آینده است.

پاسداشت 9 دی از سوی نهادها‌، ارگان‌ها و شخصیت‌ها

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با پاسداشت حماسه تاریخ‌ساز ۹ دی‌ماه ۸۸، بصیرت و هوشمندی ملت ایران را بزرگ‌ترین مانع جبهه دشمن در فتنه‌‌آفرینی‌های جدید دانست.در بخشی از این بیانیه آمده است: حماسه 9 دی ماه از عناصر قدرت نظام و نمونه‌ای از ظرفیت‌های ایران اسلامی برای ایجاد وحدت و یکپارچگی ملی در تقابل با جبهه دشمن حول محور ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب بوده و ماندگار‌سازی آن در تاریخ کشور تأثیر مستقیم بر ماندگاری انقلاب و پیش‌روندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

جامعه اسلامی مهندسین نیز در بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله ۹ دی تأکید کرد «‌9 دی روز پیوند عاشورایی امامت و امت‌، روز نمایش قدرت نرم جمهوری اسلامی‌، روز شکست فتنه‌گران و روز تشییع جنازه خائنان به وطن بود که رهبر انقلاب از آن به عنوان حماسه‌ای ماندگار نام برد.»

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در آستانه هفتمین سالگرد 9 دی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد‌: حماسه شکوهمند یوم الله نهم دی مظهر بصیرت‌، ولایتمداری و نفوذ‌ناپذیری ملت ایران است.جبهه پایداری نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد‌: با چه مجوز قانونی و منطقی‌، برخی جریانات فتنه‌گر و افراد وابسته به فتنه با خیال آسوده و تحت حمایت برخی مسئولان جولان می‌دهند و تیشه به ریشه آرمان‌های انقلاب می‌زنند.

در این بیانیه تصریح شده است‌: لازم است ملت شریف و مردم انقلابی‌مان، هوشیاری و بصیرتی که در 9 دی 88 به نمایش گذاشت را همچنان حفظ نماید و گمان نکند که فتنه دشمنان ملت، کاملاً خاموش شده است. نخبگان و فرهیختگان دلسوز لازم است همواره و در هر فرصتی خطر جریان فتنه و نفاق را تبیین و به عامه مردم گوشزد نمایند تا مبادا در اثر غفلت خواص، خدای نکرده اتفاق شومی دامن‌گیر کشور و انقلاب شود که ان‌شاء الله نخواهد شد.

سازمان بسیج مستضعفین نیز به مناسبت یوم الله 9دی بیانیه‌ای صادر و در بخشی از آن تاکید کرد‌: نهم دی‌، یوم‌اللهی گردید در اوج دین‌داری ناب، در سرچشمه ولایت‌پذیری حقیقی و در قلّه بصیرت سیاسی این امت وفادار تا هیچ بد‌خواه کژ‌اندیش فتنه‌گری جرئت و جسارت نگاه چپ به این سرزمین شهید‌پرور را نداشته باشد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد‌: فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی 88 حادثه‌ای تلخ و در عین حال الهام‌بخش و آموزنده در تاریخ کشور و یادآور تقابل ذاتی و راهبردی انقلاب اسلامی با جبهه سلطه و استکبار جهانی است.در ادامه این بیانیه آمده است‌: حماسه 9 دی تقویت انسجام و وحدت ملی و پیوند مجدد مردم و نظام اسلامی را رقم زد و با منزوی ساختن فتنه‌گران نشان داد انقلاب اسلامی‌ به رهبری امام امت و ولی فقیه زمان و اتکا به مؤلفه‌های درونی قادر است به مانند هشت سال دفاع مقدس،‌ پیچیده‌ترین بحران‌ها را مهار و با تبدیل آن به فرصت‌های تاریخی، اراده خود را به دشمنان تحمیل و آنان را از هوس خلق فتنه‌های جدید علیه ارزش‌ها و مقدسات دینی، انقلابی و ملی ‌برحذر دارد.

سران فتنه مستوجب محاکمه جدی هستند

آیت‌الله جنتی رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری نیز در بیانیه‌ای به مناسبت حماسه مردمی نهم دی تصریح کرد‌: مجلس خبرگان رهبری در آستانه سالگرد حماسه 9 دی‌، ضمن پاسداشت خروش عظیم ملت بصیر و فهیم ایران در 9 دی 88 و محکوم نمودن اعمال منافقانه فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنان اعلام می‌دارد عوامل فتنه، نه تنها مستحق آزادی و رفع حصر نیستند که اعمالشان مستوجب محاکمه جدی است و البته در دادگاه عدل الهی نیز باید پاسخگوی بغی در برابر حاکم اسلامی باشند.

علی لاریجانی رئیس ‌مجلس نیز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز با بیان اینکه قیام ملت در نهم دی ماه را قدر می‌نهیم و گرامی می‌داریم‌، گفت: ملت رشید ایران پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی داخل و فتنه‌گری‌های گوناگون مخصوصا پس از اقدامات سخیف و شنیع روز عاشورای آن سال با حضور یکپارچه و تعیین‌کننده خود در صحنه تیغ بر ناراستی‌ها و ظلم بر انقلاب کشید.وی افزود: ملت ایران با این قیام مجددا اراده خویش را بر صراط انقلاب حاکم ساخت و با رهنمودهای پیشوای معزز انقلاب حضرت آ‌یت‌الله خامنه‌ای مسیر حرکت آتی کشور را مشخص کرد.

9 دی تجلی دست قدرت خدا بر روی زمین

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران صبح دیروز در همایش «فتنه 88‌، ایران و آمریکا، تسلیم یا مقاومت» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم‌الله 9 دی، تصریح کرد: 9 دی تجلی دست قدرت خدا بر روی زمین بود و نشان‌دهنده این است که اگر ملتی اتکا به خدا کند هیچ قدرتی توانایی رویارویی با آن را ندارد.

وی ادامه داد: 9 دی یک بار دیگر نشان داد که زور و قدرت ملت الهی ایران از زور همه ابرقدرت‌ها بیشتر است. در این فتنه همه قدرت‌ها پشت سر یک توطئه خطرناک و خیلی پیچیده آمدند اما در مقابل عظمت ملت ایران زمین خوردند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز گفت: پیام حماسه 9 دی نمایش قدرت ولایی و عاشورایی مردم ایران در برابر مستکبران جهان و آنانی است که به خیال باطل خود می‌پنداشتند مردم از آرمان‌های انقلاب رویگردان شده‌اند.

عباس سلیمی ‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در دانشگاه تربیت مدرس ضمن شرح وقایع و پس‌زمینه‌هایی که منجر به آغاز فتنه 88 شد‌، گفت : پیام حماسه 9 دی نمایش قدرت ولایی و عاشورایی مردم ایران در برابر مستکبران جهان و آنانی است که به خیال باطل خود می‌پنداشتند مردم از آرمان‌های انقلاب رویگردان شده‌اند.

وی افزود: عوامل خارجی فتنه قصد داشتند به بهانه انتخابات زمینه براندازی نظام را فراهم سازند و فریب‌خوردگان فتنه نیز با موضع‌گیری‌های تند و براندازانه خود آنان را یاری می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس