همسر شهید حماسه ۱۰ دی شهرستان ورامین گفت: ۱۱ سال به یاد مسعود مشکی پوشیدم و ازدواج نکردم و امروز نیز ادامه دادن راه شهدای ۱۰ دی ۵۷ را وظیفه خود می دانم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - حماسه یوم الله ۱۰ دی سال ۵۷ برگ زرینی در تاریخ پرافتخار مردم ورامین است که به خوبی عشق و ارادت آنان را به انقلاب اسلامی و ارزش های آن نشان داد.

یکی از شهدای این حماسه بزرگ، شهید مسعود میرزایی بوده که همچنان یاد و خاطره آن با گذشت قریب به ۴۰ سال در اذهان مردم ورامین زنده و جاودان است.

مهوش خدام همسر شهید مسعود میرزایی با گذشت قریب به چهار دهه از شهادت این شهید بزرگوار، همچنان در راه توسعه و تعمیق فرهنگ شهید و شهادت قدم بر می دارد.

همسر شهید میرزایی از ماه ها قبل از فرا رسیدن سالروز حماسه ۱۰ دی و شهادت شهدای این خطه به دست مأموران رژیم پهلوی، تلاش خود را برای برگزاری باشکوه یادواره شهدای این حماسه آغاز می کند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۹ و ۱۰ دی شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همسر شهید میرزایی از زنانی است که در ترویج فرهنگ شهادت قدم های خوبی را برداشته است و بدون تردید یکی از عوامل تأثیرگذار در بزرگداشت شهدای ۱۰ دی ورامین محسوب می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: شهدای ۱۰ دی در اوج غربت و مظلومیت به شهادت رسیدند و خانواده شهدا نیز اجازه عزاداری برای عزیزان خود را نداشتند اما خون مطهر این شهدای شجاع و بصیر، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ را فراهم کرد و امروز همه ما مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم.

این روزها نیز همسر شهید میرزایی در تکاپوی آماده سازی مراسم یادواره شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین بوده و این امر نشان دهنده روحیه بالای این زن ایثارگر ورامینی است.

مهوش خدام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یک ضرورت و نیاز برای جامعه امروز است، اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خنثی کننده توطئه های دشمنان بوده و موجب عزت و اقتدار روز افزون نظام اسلامی می شود.

همسر شهید مسعود میرزایی افزود: دشمن از بزرگداشت شهدا و تعمیق و گسترش فرهنگ شهید و شهادت ناراحت و عصبانی می شود و این امر نشان دهنده تأثیر بالای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

وی با تشریح برخی از ویژگی های شهید میرزایی ادامه داد: شهید میرزایی داماد ۷۵ روزه بود که به دست مأموران شاه به شهادت رسید و به عنوان یکی از شهدای پیشگام در انقلاب اسلامی محسوب شد.

همسر شهید میرزایی اضافه کرد: خون شهید میرزایی و همرزمان وی بود که درخت نهضت اسلامی ملت ایران را بارورتر کرد و تنها با گذشت یک ماه از شهادت همسرم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی عنوان کرد: شهید میرزایی در دهم دی ماه سال ۵۷ در درگیری مأموران شاه با مردم به همراه شهیدان شیرازی و کریمی به شهادت رسید و نام ویادش برای همیشه تاریخ جاودانه شد.

مأموران شاه اجازه شست و شوی شهید میرزایی را ندادند

همسر شهید میرزایی تأکید کرد: پس از شهادت شهید میرزایی، دوستان وی به دلیل اینکه مسعود تازه داماد بود، اقدام به برپایی حجله کردند که مأموران رژیم پهلوی آن را شکستند.

خدام با اشاره به این نکته که یاد و خاطره مسعود همچنان در ذهن و یاد وی زنده است، گفت: ۱۱ سال به یاد مسعود مشکی پوشیدم و ازدواج نکردم و امروز نیز ادامه دادن راه شهدای ۱۰ دی ۵۷ را وظیفه خود می دانم.

همسر شهید میرزایی یادآور شد: شهید میرزایی در اوج غربت و مظلومیت به شهادت رسید، به طوری که اجازه نمی دادند تا شهید حماسه ۱۰ دی ۵۷ دفن شود.

وی تأکید کرد: مأموران رژیم پهلوی حتی اجازه ندادند که شهید میرزایی در غسالخانه خیرآباد ورامین شسته شود و این امر اوج غربت و مظلومیت این شهدا را به نمایش گذاشت.

همسر شهید میرزایی یادآور شد: امروز باید جوانان و آینده سازان ایران اسلامی به خوبی با این وقایع و رخدادها آشنا شوند و بدانند که انقلاب اسلامی یک امانت گرانبهایی محسوب می شود که به آسانی به دست نیامده و باید از آن پاسداری کرد.

وی ادامه یافتن راه و مسیر شهدای انقلاب اسلامی را مهم دانست و گفت: همسران و خانواده های معظم شهدا انتظاری که از مردم دارند، آن است که راه و مسیر شهدای انقلاب اسلامی با قوت ادامه پیدا کند تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

گفتنی است دهم دیماه ۵۷ نقطه درخشانی در تاریخ  ورامین است و در این روز سه نفر از مبارزین انقلابی این منطقه به نام‌های شهیدان حسن کریمی، محمد حسین شیرازی و مسعود میرزایی در حمله نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایی کنندگان ورامینی به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس