سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مراسم رونمایی از فیلم «تولد» و تجلیل از خانواده شهید زرهرن از شهدای مدافع حرم، تاکید کرد جای خالی تولید فیلم درباره رزمندگان ارتش حس می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم رونمایی از فیلم کوتاه «تولد» به کارگردانی محمدرضا یکانی ظهر امروز یکشنبه ۵ دی ماه با حضور خانواده شهید مرتضی زرهرن و امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ مجید جوشقانی مدیر امور هنری ارتش در خبرگزاری مهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا یکانی کارگردان فیلم «تولد» که به مدت ۱۲ دقیقه ساخته شده است، گفت: مدتی است که به دلیل وجود شرایط خاص در منطقه مردم غیور کشور ما تصمیم گرفتند تا خارج از مرزهای وطن از نظام و مذهب خود دفاع کنند. در این میان ما هنرمندان باید تلاش کنیم این از خود گذشتگی ها را به درستی به تصویر کشانیم و ما هم با همین هدف جلسات مختلفی گذاشتیم تا بدانیم در این زمینه چگونه می توانیم نقش خود را ایفا کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا، به این نتیجه رسیدیم که باید ایستادگی و صبر خانواده شهدا را به تصویر کشیم. تکلیف شهدا با عهدی که با خدا بسته اند، کاملا روشن است اما این خانواده شهدا هستند که با صبر و بردباری به راه خود ادامه می دهند و ما به عنوان یک گروه فیلمسازی سعی کردیم تا کار بزرگ آنها را به تصویر کشیم.

در ادامه این مراسم، امیر شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی بیان کرد: ما همیشه به شهدا محتاج هستیم و باید همیشه به یاد آنها باشیم. در واقع خون شهدا ضامن آسایش و آرامش ما است. هر تیم، موسسه و گروهی که در این راه قدم بردارد می تواند در رشد و اعتلای کشور کمک کنند. در همین راستا باید بگویم که شهدا در روح و جان ما تاثیر بسیاری گذاشته اند و این تاثیر همیشه با ما خواهد بود.

وی با بیان این که باید فرهنگ گرامیداشت شهدا در فرهنگ ما زنده بماند، توضیح داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سهم به سزایی در جنگ داشته است. پرداختن به شهدای ارتش چه در دوران دفاع مقدس و چه شهدای مدافع حرم ستودنی است. متاسفانه ما تا به امروز نتوانسته ایم در مورد شهدا به خصوص شهدای ارتش آن چه که باید را منتقل کنیم. نمی خواهیم در این زمینه کسی را مقصر بدانیم، اما باید بدانیم که جای کار بسیاری مانده است.

در ادامه مراسم، همسر شهید مرتضی زرهرن روی صحنه آمد و گفت: از عوامل فیلم کوتاه «تولد» سپاسگزارم  که این فیلم را ساخته اند، در این اثر به خوبی دلتنگی های فرزندان من که هر شب شاهد آن هستم و سراغ پدر خود را می گیرند نشان داده شده است و من نیز قدردان این زحمات هستم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مرتضی زرهرن و تعدادی از عوامل این فیلم تقدیر شد. در این بخش مائده نجفی بازیگر نقش فرزند شهید در فیلم «تولد» بیان کرد: بسیار خوشحالم و افتخار می کنم که در این فیلم بازی کرده ام. اینکه آدم بداند که پدرش دیگر کنار او باز نمی گردد بسیار سخت است و می خواهم بگویم ما همیشه به شهیدان مدیون هستیم.

فیلم «تولد» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا یکانی ساخته شده است. این اثر با همکاری مدیریت امور هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و اشاره ای به زندگی شهید مدافع حرم سرهنگ مرتضی زرهرن دارد.

در این فیلم کوتاه سعید نورالهی، الهام وفامهر، ساینا سرهنگیان و مائده نجفی بازی کرده اند. این فیلم که از تولیدات موسسه هنری تصویر «ستاره هنر» است با موضوع و محوریت شهدای مدافع حرم ساخته شده است و سعی دارد تا استقامت و مقاومت خانواده های این عزیزان را از نگاه دختر ١٠ ساله شهید به تصویر کشد.

شهید مرتضی زرهرن فرزند محمد علی متولد ۱۳۵۸ یکی از تکاوران تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده شاهرود و از اهالی شهرستان شیروان از استان خراسان شمالی است که طی عملیات مستشاری و در سن ۳۶ سالگی به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس