کد خبر 669955
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

پس از اعلام منابع آمریکایی مبنی بر تازه ترین پرتاب موشک ضدماهواره از سوی روسیه، هنوز این عملیات که می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای نظامی فضایی باشد، تکذیب یا تائید نشده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری های غربی به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرده اند که روسیه موشک هایی را مورد آزمایش قرار داده است که گویی قادرند ماهواره های آمریکا را هدف قرار دهند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه در این باره نوشت: در گزارش های انتشار یافته، سامانه موشکی ادعا شده «نودل» است و اعلام شده 16 دسامبر در یک پایگاه در مرکز روسیه مورد آزمایش قرار گرفته است و براساس برداشت ها، سرویس های ویژه ایالات متحده این موضوع را زیر نظر داشته اند. روزنامه واشنگتن پست نیز آن را پنجمین آزمایش موشکی نودل و سومین پرواز موفقیت آمیز برشمرده است.
 
بنا به این گزارش، از محل دقیق انجام آزمایش مورد ادعای پنتاگون اطلاعاتی در دست نیست و همچنین در باره اینکه به فضا یا پایین تر از محدوده مداری زمین پرتاب شده است، اطلاعی وجود ندارد.
 
رسانه روسی در این باره افزوده است: پنتاگون از ارائه توضیح بیشتر در این رابطه صرف نظر کرده، ولی درباره اینکه آیا اصلا چنین آزمایشی صورت گرفته یا خیر؟ اطلاعاتی وجود ندارد، اما واشنگتن پست همچنان این موشک را ضد ماهواره قلمداد می کند.
 
یکی از کارمندان پیشین پنتاگون نیز اعلام کرده است که امکان دارد موشک نودل بتواند، سامانه ماهواره ای جهت یاب آمریکا (GPS) را به گونه کامل از کار بیاندازد و بخشی یا همه توان «بهره روی و اثرمندی تمامی موشک های کروز دوربرد را از بین ببرد و به عملکرد جنگ افزارهای دقیق ارتش این کشور آسیب بزند.»
 
پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که ارتش آمریکا به شدت به سیگنال های جی­پی­اس وابسته است و گویی روسیه و چین با آگاهی از این ضرورت و وابستگی، اقدام به طراحی و ساخت سامانه های ضدماهواره کرده اند.
 
هنوز گزارشی رسمی در باره این ادعای پنتاگون انتشار نیافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس