عصبانیت وزیر بهداشت در برنامه زنده تلویزیونی و جبهه‌گیری شدید وی در مقابل رسانه ملی و تخریبی خواندن این‌گونه برنامه‌ها، شوک شدیدی را به رسانه‌ها وارد و اکثر آن‌ها را وادار به واکنش کرد، اما تنها چند روز بعد هاشمی در دیدار با مسئولان صدا و سیما گفته‌هایش را تلویحا پس گرفت.

به گزارش مشرق، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، با حضور دربرنامه ثریا، از حرف‌ها و انتقادات مجری برنامه، عصبی و برافروخته شد و دست به انتقاد از صداو سیما زد و گفت: «به خدا من به خاطر خودتان می گویم، مردم حرف‌های شما را اصلاً نمی‌پذیرند.»

آنچه می‌گویید صد در صد دروغ است

حسن هاشمی وزیر بهداشت در برنامه زنده تلویزیون به شدت از رویه تخریبی سازمان صداوسیما علیه دولت انتقاد می‌کند و می‌گوید: «من آمده‌ام اینجا نشسته‌ام، اما شما می‌خواهید 4 فیش حقوقی بگذارید جلوی من. خب قبل از این، آن را به من نشان بدهید تا ببینم راست است یا دروغ. آنچه می‌گویید صد درصد دروغ است. امیدوارم باقی حرف هایتان دروغ نباشد.»

دروغ خواندن ادعای مجری صدا و سیما

قاضی‌زاده هاشمی، در برنامه زنده «ثریا» وقتی مقابل ماجرای پر تکرار فیش‌های حقوقی قرار می گیرد، نمی‌تواند سکوت کند و ادعای مجری برنامه را «دروغ» می‌خواند و اضافه می‌کند: «اگر قصد این کار روشنگری بوده، باید این فیش‌ها را به دستگاه قضایی تحویل می‌دادند نه اینکه روی آنتن زنده چنین مسأله‌ای مطرح شود.»

مخالفت وزیر با حضور منتقدان در برنامه ثریا

مقصودی، مجری برنامه ثریا گفت: چهار پنج نفر از منتقدان طرح تحول با تفکرات سیاسی مختلف پیشنهاد داده شدند هم برای برنامه ماه گذشته (که کنسل شد) و هم برای این برنامه. ما البته گفته بودیم اگر برای وزیر بهداشت به هر دلیلی مقدور نیست مقابل منتقدان بنشیند مطلوب ما این است که یکی از معاونان یا نماینده وزارت بهداشت بیاید اما حتما برنامه دو طرفه و با حضور منتقدان باشد.

حملات رسانه‌های حامی دولت به رسانه ملی در دفاع از وزیر بهداشت

بعد از پخش این برنامه، روزنامه‌ها نیز به تحلیل درست و غلط بودن عملکرد صدا و سیما و حرف‌های هاشمی می‌پردازند، تعدادی از روزنامه‌های حامی دولت نیز از جمله روزنامه شرق با زدن تیتر‌هایی همانند وزیر کشی روی آنتن، از حملات صدا و سیما به دولت و تخریب وزیر محبوب شکایت می‌کنند.

از روزنامه‌ها که بگذریم، اکثر رسانه‌های حامی دولت نیز در فضای مجازی، ضمن تقدیر از این رویکرد وزیر و انتقاد از رسانه ملی، این عمل را شجاعانه خواندند و در دفاع از هاشمی شروع به تولید و انتشار مطالب گوناگون کردند.

رسانه‌های ضد انقلاب هم بیکار ننشستند و خواستند تا از این آب گل آلود ماهی قسمتشان شود و شروع به تخریب رسانه ملی کردند.

وزیر بهداشت: انصافا صدا و سیما بزرگ‌ترین حامی طرح تحول سلامت است

این حمایت همه جانبه از وزیر و انتقاد از برنامه ثریا برای تخریب وزیر بر روی آنتن زنده، در حالی بود که، تنها چند روز بعد از گذشت این برنامه، وزیر بهداشت به همراه اکثر معاونان خود به دیدار رئیس سازمان صدا و سیما می‌رود و در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، از حمایت های رسانه ملی از این طرح قدردانی کرده و اعلام می‌دارد: انصافا صدا و سیما تنها رسانه ای بوده که بیشترین حمایت را در طرح تحول سلامت از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرده است .

برنامه ثریا، سناریویی برای تخریب طرح تحول سلامت

عباس زارع نژاد، مسئول روابط عمومی این وزراتخانه، با انتقاد از حواشی برنامه ثریا و گره زدن طرح تحول سلامت با موضوع تعرفه‌های پزشکی و فیش‌های نجومی از سوی عوامل این برنامه اعلام می‌دارند: سناریو سازی برای تخریب طرح تحول سلامت جواب نمی دهد.

یک بام و دو هوای وزیر بهداشت

عصبانیت وزیر بهداشت روی آنتن زنده و در برنامه ثریا و به کار بردن کلماتی همچوندروغ ‌گو بودن مجری صدا و سیما، چیدن سناریو برای تخریب وزیر و طرح تحول، عده‌ای از مردم را نیز به واکنش وا می‌دارد اما اکنون وزیر با دیدار رئیس سازمان صدا و سیما و یاد کردن از این رسانه به عنوان بزرگ‌ترین حامی طرح تحول، همه را دچار ابهام می‌کند و جای سوال بزرگی را باقی می‌گذارد.

دلجویی از صدا و سیما

به نوشته آفتاب یزد، مردم ایران در جایگاه قاضی قرار گرفته بودند. متهم، سازمان صدا و سیما و شاکی، حسن هاشمی، وزیر بهداشت بود. وکلای شاکی را بخشی از سران نظام، آحاد اصلاح طلبان و جمعی از اصولگرایان تشکیل می دادند. بر اساس رای قضات، متهم محکوم و حق به شاکی داده شد. اما به ناگاه جای شاکی و متشاکی تغییر یافت و حسن هاشمی، در نقش متشاکی به دلجویی و تقدیر از سازمان صدا و سیما پرداخت.

دوربین واجب‌تر از نان شب

درست زمانی که صدایی واحد به انتقاد از رویکرد صدا و سیما در قبال دولت یازدهم می‌پرداخت و دولت توانسته بود ادعای خود مبنی بر عملکرد تخریبی صدا و سیما در قبال دولت را نه تنها به اثبات برساند، آقای وزیر زیر میز زد و دوربین و میکروفن را به همراهی با دولت و مردم ترجیح داد.

حضور مجدد و متفاوت هاشمی در رسانه ملی

ظاهرا قرار داد همکاری منعقد شده و اکنون، وزیر برای بار دیگر به رسانه ملی آمد، جلو دوربین نشست و از خوبی‌های طرح تحول گفت اما نه تنها مانند برنامه ثریا برافروخته نمی‌شود بلکه با رویکردی جدید و روی گشاده سخن می‌گوید. از تمام خاطراتش گفت و البته اشاره‌ای هم به دوره‌های بازیگری که گذرانده زد!

و حالا رسانه‌هامی‌مانند و تغییر موضع وزیر؛ آنهایی که به حمایت از هاشمی، رویکرد رسانه ملی را محکوم کردند اما اکنون اوضاع را تغییر یافته‌می‌بینند و وزیری که تنها بعد از گذشت چند روز از عصبانیتش، دوباره در رسانه ملی حضور دارد، این بار با اخلاقی متفاوت، انگار همه حرفهایش را فراموش کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس