کد خبر 66835
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش یارانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و نزد خانواده‌های جایگزین، به حساب بهزیستی استان‌ها واریز شد‌.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، همایون هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه اختتامیه جشنواره فرزندان مهر بهزیستی کشور در اراک گفت: محقق شدن این سیاست به تکیه بر ظرفیت‌های گسترده جامعه و ارتقای توانمندی‌ها و قابلیت‌های سازمانی وابسته است که باید با جدیت به آن پرداخت.

‌وی با تاکید بر اینکه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیشگیری مهم‌ترین اصل است، ‌تصریح کرد: مشارکت و همراهی مراکز علمی و فرهنگی و اصحاب فرهنگ و اندیشه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تمامی این نهادها و ارگان‌ها باید در تحقق این مهم خود را سهیم بدانند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش یارانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست خاطر نشان ساخت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش یارانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و نزد خانواده‌های جایگزین، به حساب بهزیستی استان‌ها واریز شده است و اعتبارات مربوط به شش ماهه اول سال جاری مراکز غیر دولتی نگهداری روزانه و شبانه‌روزی معلولین، سالمندان، و بیماران روانی  نیز به زودی به حساب بهزیستی استان‌ها واریز خواهد شد.

وی همچنین از اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین داروی سالمندان مبتلا به آلزایمر خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک سالمندان زیر پوشش این نهاد از حمایت‌های دارویی برخوردار خواهند شد.
گفتنی است امروز و در مراسمی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور کلنگ احداث ساختمان بهزیستی شهرستان اراک به زمین زده شد.

این ساختمان در زمینی به وسعت دو هزار مترمربع با زیربنای سه هزار متر مربع احداث خواهد شد.

این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال ظرف مدت دو سال اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس