به گزارش مشرق، مهدی فیض در نشست خبری هفته قرآن، عترت و نماز که روز چهارشنبه برگزار شد، افزود: یکی از رویکردهای ما تبیین سیاستهای تبلیغی و ترویجی به عنوان چارچوب کلی و ابلاغی است تا مربی تربیتی در اجرای برنامهها دقتهای لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: با تعریف نقش کانونهای فرهنگی که تعداد ۱۳۰۰ کانون و اردوگاه هستند، در دستور کار قرار دارد تا به عنوان مدارس تکمیلی، کار خود را انجام دهند. آنچه در سطح مدرسه قابل اجرا نیست، در مدرسه تکمیلی دنبال شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه تکمیلی ایدهای است که تا حدی میتواند پنجشنبهها را نیز پوشش دهد؛ البته این ایده در همه روزها اجرا میشود اما در پنجشنبهها افزایش مییابد تا وقت مفید دانشآموزان را پر کند.
فیض یادآور شد: بحث بازگشایی مدارس، کار مطالعاتی است که پژوهشگاه آموزش و پرورش انجام میدهد که نتایج آن دست ما برسد تا بتوانیم تصمیمی بگیریم.
وی ادامه داد: ۷۵۰ مرکز دارالقرآن داریم که یکی از محورهایی که باید کار مطالعاتی بر روی آن انجام شود، دارالقرآنها هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به ایجاد پایگاه اینترنتی اشاره کرد و افزود: این پایگاه اطلاعات فرهنگی با تأکید بر ایام مناسبتی خواهد داشت تا دست مربیان تربیتی و پرورشی برای اجرای برنامهها پر باشد.
فیض با بیان اینکه باید نیروهای جوان و انقلابی، جایگزین مربی تربیتی و پرورشی بازنشسته شود، گفت: ساز و کارهایی را در دستور کار داریم تا بتوانیم نیروهای جوان، انقلابی و کارآمد را جذب کنیم.
وی درباره ایجاد شبکه اجتماعی «شاد» که در معاونت قبلی بیان شده بود، گفت: به دنبال تولید الگوی مفهومی هستیم تا در برنامههای قبل تجدید نظر کنیم. ممکن است شبکه اجتماعی را راهاندازی کنیم اما همه آنچه که در الگو در نظر داریم، برآورده نکند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره هدایت تحصیلی نیز تصریح کرد: سال گذشته هدایت تحصیلی با حاشیههایی روبرو بود. ۲۰ آسیب را شناسایی کردیم و دستورالعمل جدید، تدوین شده تا از آسیبها جلوگیری کند.
فیض افزود: در حوزه معاونت پرورشی، مطالعات بسیار خوبی خواهیم داشت و از افراد با تجربه و پیشکسوت نیز استفاده خواهیم کرد که معاون پرورشی و فرهنگی سابق نیز در این جمع حضور دارد.
وی ادامه داد: با تعریف نقش کانونهای فرهنگی که تعداد ۱۳۰۰ کانون و اردوگاه هستند، در دستور کار قرار دارد تا به عنوان مدارس تکمیلی، کار خود را انجام دهند. آنچه در سطح مدرسه قابل اجرا نیست، در مدرسه تکمیلی دنبال شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه تکمیلی ایدهای است که تا حدی میتواند پنجشنبهها را نیز پوشش دهد؛ البته این ایده در همه روزها اجرا میشود اما در پنجشنبهها افزایش مییابد تا وقت مفید دانشآموزان را پر کند.
فیض یادآور شد: بحث بازگشایی مدارس، کار مطالعاتی است که پژوهشگاه آموزش و پرورش انجام میدهد که نتایج آن دست ما برسد تا بتوانیم تصمیمی بگیریم.
وی ادامه داد: ۷۵۰ مرکز دارالقرآن داریم که یکی از محورهایی که باید کار مطالعاتی بر روی آن انجام شود، دارالقرآنها هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به ایجاد پایگاه اینترنتی اشاره کرد و افزود: این پایگاه اطلاعات فرهنگی با تأکید بر ایام مناسبتی خواهد داشت تا دست مربیان تربیتی و پرورشی برای اجرای برنامهها پر باشد.
فیض با بیان اینکه باید نیروهای جوان و انقلابی، جایگزین مربی تربیتی و پرورشی بازنشسته شود، گفت: ساز و کارهایی را در دستور کار داریم تا بتوانیم نیروهای جوان، انقلابی و کارآمد را جذب کنیم.
وی درباره ایجاد شبکه اجتماعی «شاد» که در معاونت قبلی بیان شده بود، گفت: به دنبال تولید الگوی مفهومی هستیم تا در برنامههای قبل تجدید نظر کنیم. ممکن است شبکه اجتماعی را راهاندازی کنیم اما همه آنچه که در الگو در نظر داریم، برآورده نکند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره هدایت تحصیلی نیز تصریح کرد: سال گذشته هدایت تحصیلی با حاشیههایی روبرو بود. ۲۰ آسیب را شناسایی کردیم و دستورالعمل جدید، تدوین شده تا از آسیبها جلوگیری کند.
فیض افزود: در حوزه معاونت پرورشی، مطالعات بسیار خوبی خواهیم داشت و از افراد با تجربه و پیشکسوت نیز استفاده خواهیم کرد که معاون پرورشی و فرهنگی سابق نیز در این جمع حضور دارد.