کد خبر 665694
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

ساعت‌ها می‌نشست و فکر می‌کرد اما نمی‌توانست تصمیم بگیرد. ناگهان به ذهنش رسید که با آیت الله خوانساری مشورت کند تا ببیند کدام یک از رشته‌ها بیشتر به درد اسلام می‌خورد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سال 45 بود. با دلهره و اشتیاق روزنامه را که باز کرد، دید که در دو رشته ادبیات عرب و حقوق، قبول شده. خیلی خوشحال بود. خانواده‌اش هم به او افتخار می‌کردند. در انتخاب رشته‌اش مردد شده بود و نمی‌دانست در کدام رشته، تحصیل کند.
 
ساعت‌ها می‌نشست و فکر می‌کرد اما نمی‌توانست تصمیم بگیرد. ناگهان به ذهنش رسید که با آیت الله خوانساری مشورت کند تا ببیند کدام یک از رشته‌ها بیشتر به درد اسلام می‌خورد. آیت الله هم به او گفته بود: مبانی رشته حقوق در این رژیم، اسلامی نیست و اگر فردا به دادگستری هم بروی، قضاوت هایت به بی‌عدالتی و ظلم کمک می‌کند. اگر این طور باشد، هم دنیایت را از دست داده‌ای هم آخرت را...
 
 با این صحبت‌ها نیت کرد که برای درک بیشتر قرآن و مفاهیمش، رشته ادبیات عرب را انتخاب کند. درسهایش را به بهترین نحو خواند و 4 سال بعد، دانش آموخته ممتاز این رشته شد.
 
آنچه خواندید خاطره ای بود درباره شهید قدرت الله چگینی بود. او سی‌ام دی ۱۳۲۶ در شهر قزوین به دنیا آمد. تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند. معاون اداره آموزش و پرورش بود. سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. دوازدهم شهریور ۱۳۶۰، در قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله در مقابل فرزندش در خیابان تبریز به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای قزوین واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس