دریابان در جنگ دوم خلیج فارس که منجر به اشغال عراق شد تامین کننده اصلی اخبار در کشور بوده و در این حوزه بیش از هشت هزار خبر، عکس و گزارش و ترجمه داشته است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - نادر دریابان، جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس که در خرمشهر زندگی می کرد از روز ۱۲ آبان ماه 1391 به دلیل شدت گرفتن درد «کانال نخاعی» در بیمارستان حضرت رسول (ص) تهران بستری و در «بخش خون» این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بود که به علت شدت بیماری درگذشت.
 
وی با وجود جانبازی در طول هشت سال دفاع مقدس، هیچگاه برای خود پرونده ای تشکل نداد و در نهایت بر اثر ابتلا به بیماری «mm» که نوعی سرطان پیشرفته خون است با دنیای خاکی وداع گفت.
 
وی یکی از خبرنگاران فعال حوزه دفاع مقدس در سراسر کشور به شمار می رود که همواره با گزارشهای ابتکاری و زیبای خود، اخبار در حوزه دفاع مقدس و جنگ را رونق می بخشید.
 
دریابان مدتی نیز به عنوان مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر منشا خدمات ارزشمندی بوده است. وی همچنین نقش ویژه ای در انتشار و انعکاس اخبار مربوط به حضور کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی استان خوزستان داشت و در ایام تعطیل ابتدای سال که همه مردم ایران به فکر تفریح و مسافرت بودند، کار وی به شدت اوج می گرفت.
 
«صدام چگونه از مهلکه «عملیات کربلای5» گریخت»، «اسیران ایرانی را پس از اعدام در بیابان رها می کردند»، «افشای کمکهای مالی کویت و عربستان به صدام در جریان «عملیات کربلای 5»، «شکنجه های صلیبی، آتش ‌زدن اسرا، کندن پوست و شهادت اسیران ایرانی در منبعهای آب»، «سرهای غواصان اسیر ایرانی چگونه زیر تانکها قطع می شدند؟»، « شش هزار اسیر ایرانی به ‌شکل فجیعی به شهادت رسیده‌اند» و «بعثی‌ها با «اره» از اسرای ایرانی بازجویی می‌کردند» از جمله مهترین عناوین گزارش های نادر دریابان در طول مدت فعالیتش در رسانه های کشور بوده است.
 
نادر دریابان صاحب آثار و پژوهشهایی در دفاع مقدس مانند: پلاک های بی جسم در سه جلد، صعود و سقوط صدام با حمایت امریکا در 60 جلد و کارنامه ناموفق بازسازی در یک جلد است.
 
دریابان در جنگ دوم خلیج فارس که منجر به اشغال عراق شد تامین کننده اصلی اخبار در کشور بوده و در این حوزه بیش از هشت هزار خبر، عکس و گزارش و ترجمه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس