کد خبر 663738
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از محرومیت ۱۸۰۰ مدرسه در کرج از پیش نماز خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که صبح امروز در کرج با حضور مقامات کشوری، رئیس قوه قضائیه و برخی از اعضای هیئت دولت برگزار شد با تسلیت شهادت امام حسن عسگری و تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: امام حسن عسگری(ع) نقش بسیار زیادی در ترویج نماز داشته است.

وی افزود: نقش ایشان در این زمینه غیر قابل انکار بوده و ایشان تلاش زیادی در زمینه نماز انجام داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز دارای آثار و برکات زیادی است، گفت: بسیاری از مفاسد و تفرقه‌ها بین اقوام و لهجه‌های مختلف و احزاب و گروه‌های سیاسی توسط نماز جماعت برطرف می‌شود.

قرائتی با بیان اینکه نماز عامل وحدت بین این افراد است، بیان کرد:‌ زن و شوهری نمازشان قبول است که در خانه به هم نیش نزنند و نماز این افراد مورد قبول است.

وی با بیان اینکه بخشی از مفاسد به خاطر بی‌هویتی، تحیر و گیجی است، گفت: برخی افراد حتی در گاهی اوقات لباس‌هایی می‌پوشند و یا رفتاری انجام می‌دهند که هیچ اطلاعی در مورد این اقدام خود ندارند و از آن مطلع نیستند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز می‌تواند همه این مشکلات را به خط مستقیم هدایت کرد و به انسان خط دهد، گفت: برخی از خرابکاری‌ها به علت آلودگی و مشکلات ناشی از آن بوده که وضوی قبل از نماز که کلید شرط طهارت است می‌تواند این مشکل را در انسان برطرف نماید.

قرائتی با بیان اینکه در زمینه ترویج و گسترش نماز بین دانش‌آموزان و مدارس مشکلاتی در استان البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: 1800 مدرسه در کرج طلبه پیش نماز ندارد و تلاش ما این بود که بتوانیم برای این مشکل چاره‌ای بیندیشیم.

وی با بیان اینکه نماز به آن صورت که به موارد دیگر پرداخت شده به آن توجه و اهتمام جدی صورت نگرفته است، گفت: چگونه می‌شود که از بین 2000 مدرسه در کرج تنها 200 مدرسه دارای پیش نماز هستند و 1800 مدرسه برای برپایی نماز به جماعت و داشتن طلبه محرومند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نداشتن بودجه و امکانات تنها بهانه‌ای برای رفع مسئولیت است گفت: در حال حاضر در کشور با اقشار تحصیلکرده زیادی مواجه هستیم که دارای مدرک هستند و مشکل ما در مورد این موارد نیست.

قرائتی با بیان اینکه نماز برای ما جدی نیست، خاطرنشان کرد: فقط به دنبال این هستیم که نماز را بخوانیم و بگوییم که آن را خواندیم.

وی که در حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: وقتی که زمان ثبت‌نام در انتخابات می‌شود تعداد زیادی از افراد برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و تا ما این افراد را برای انجام جلسه و یا موردی مربوط به نماز دعوت می‌کنیم اعلام می‌کنند که همه گرفتار هستیم و کار داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه همه نوع توسعه‌ای در کشور وجود دارد ولی توسعه معنوی وجود ندارد، افزود: شهرکها و مناطق مسکونی علیرغم توسعه و افزایش ساکنان آن مسجد ندارند و این یعنی ضعف معنویت.

قرائتی با بیان اینکه اعتقاد من این است که هر وزارتخانه باید بودجه نماز خود را تقویت کرده و به این فریضه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، گفت: تمام حوزه‌های علمیه باید شیوه دعوت به نماز به نسل نو را بدانند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان که فارغ‌التحصیلان آن وظایف سنگینی در مورد ارتباط با دانش‌آموزان و آموزش دارند باید به صورت جدی به این مسئله توجه نمایند، تصریح کرد: از یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مورد آموزش نماز به نسل نو پرسیدم و این فرد در این زمینه اطلاعاتی نداشت.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه متأسفانه مسئولان خواب هستند، گفت: نماز دارای ارزش و درجات بالایی است و پیش نماز مسجد باید وارسته‌ترین طلبه و روحانی باشد و شأن نماز بسیار بالاست.

قرائتی با بیان اینکه لازم است امامان جمعه و جماعات توجه بیشتری به نسل نو داشته باشند، عنوان کرد: با وجود فضاهای مجازی و آسیب‌های ناشی از این فضا باید توجه ویژه‌ای به آموزش نماز به نسل نو انجام شود.

وی با بیان اینکه هزینه تشکیل گروه‌های تواشیح باید خرج اذان شده و آموزش و ترویج آن گسترش یابد، گفت: برخی اوقات برای جلسه‌ای مربوط به نماز وزرا را دعوت می‌کنیم و این دوستان به جای اینکه خود در این برنامه حضور پیدا کنند معاونان خود را به این جلسه می‌فرستند و در جلسات بعدی نیز مشاوران و یا مدیران روابط عمومی را به این جلسات اعزام می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در این زمینه و برای آموزش نسل آینده وظیفه سنگینی بر عهده دارد، بیان کرد: برخی از اساتید دانشگاه فرهنگیان معتقد نیستند و در این زمینه عقیده ندارند.

قرائتی با اشاره به پیشنهادات خود به رئیس قوه قضائیه گفت: ما 2 پیشنهاد به رئیس قوه قضائیه برای ترویج نماز ارائه کردیم که یکی از آنها استفاده از روحانیون شاغل در قوه قضائیه برای اقامه نماز در مساجد نزدیک به محل کارشان بود و دیگری نیز استفاده از ظرفیت این افراد در جهت اقامه نماز در مدارس نزدیک به محل کار است که این موضوع اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس