کد خبر 663282
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار و درخصوص امکان همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مورد علاقه گفت‌وگو کردند.

 به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که روز یکشنبه به منظور شرکت در نشست بین‌المللی وزرای امنیت هسته‌ای آژانس انرژی هسته‌ای به وین سفر کرده است، در حاشیه این نشست با «دانیل وروارده» رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص امکان همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مورد علاقه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

صالحی پیش از این نیز در حاشیه این نشست دیداری با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا داشت.

وی در این دیدار با اشاره به پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی خویش که به تایید آژانس نیز رسیده، ضمن ابلاغ شدیدترین مراتب اعتراض ایران و ابراز نگرانی جدی نسبت به تمدید قانون موسوم به ایسا در کنگره آمریکا و تاکید بر حق جمهوری اسلامی برای هرگونه واکنش مقتضی، خواستار پایبندی آمریکا به تعهدات برجامی خود خصوصا جلوگیری از اجرایی شدن این قانون شد.

در این دیدار ارنست مونیز ضمن تاکید بر اینکه اعتراض ایران را به رئیس‌جمهور آمریکا منتقل خواهد کرد، افزود: دولت ایالات متحده به برجام پایبند خواهد بود و رئیس‌جمهور این کشور با استفاده از اختیارات خود کماکان جلوی اجرای تمام بخش‌هایی از این قانون که مطابق با برجام نباید اجرا شوند را خواهد گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس