سینما حقیقت با در بر گرفتن فیلم‌هایی که ثانیه به ثانیه‌اش رنگ واقعیت دارد پلی خوب میان سینمای مستند و داستانی به حساب می‌آید.

به گزارش مشرق، همواره سینمای مستند کارگردانان و مخاطبان خاص خود را داشته است؛ کارگردانانی که با وجود سختی کار، کم توجهی مسئولان و نبود موقعیت مناسب اکران، همچنان مستند می سازند و مخاطبانی که فریم به فریم مستند ها را با نگاهی تیزبینانه رصد می کنند.

ده سالی است که جشنواره ای با عنوان سینما حقیقت راه افتاده و مجالی را برای نمایش فیلم های مستند و امکان ارتباط مستقیم بین مستند سازان و مخاطبان به وجود آورده است.

در این جشنواره که حضور در آن برای عموم آزاد است علاقه مندان به سینمای مستند امکان تماشای مستند دلخواه خود و بحث و تبادل نظر با عوامل آن مستند را دارند و همین سبب می شود مستند سازان با ذائقه مخاطبان آثارشان بیش از پیش آشنا شوند و اتفاقات بهتری در این نوع سینما بیافتد.

البته در سال های اخیر فیلم های سینمایی بیش از پیش از زندگی واقعی مردم الهام می گیرند و از آنجایی که مستند سازان پس از غربال های فراوان سوژه های خود را انتخاب می کنند سینما حقیقت می تواند پلی خوب بین سینمای مستند و داستانی برقرار کند.

مرتضی رزاق کریمی مستند ساز و مسئول بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: خوشبختانه سینمای مستند طی چند سال اخیر به موفقیت های جهانی زیادی دست پیدا کرده است که سینما حقیقت هم در این امر بی تأثیر نبوده است.

وی افزود: در این دوره آثار جشنواره به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت چشمگیری داشته و استقبال مخاطبان هم از آن بیشتر شده است.

رزاق کریمی گفت: سینمای مستند شاخه ای جدا از سینمای داستانی است و همواره به موازات این سینما جلو آمده و پشتیبان خوبی برای آن بوده است.

سیدوحید حسینی مستند ساز جوانی که امسال با «سلطان محمد نقاش»، مستندی درباره نقاش معروف که به بررسی تابلو معراج پیامبر اکرم (ص) می پردازد به جشنواره سینما حقیقت آمده است. وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: سینمای مستند به واسطه تلاش های زیادی که در آن شده پیشرفت های فراوان داشته است.

حسینی افزود: در این دوره مستند سازان جوان و کاربلد بیشتری حضور دارند و همین رقابت داغ سبب بهبود کیفیت مستند هایمان در سال‌های آینده می شود.

یکی از افرادی هم که برای تماشای مستند به چارسو آمده بود گفت: همواره مستند را بیش از سایر فیلم ها دوست دارم چون با بیانی روان و قابل فهم با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.

وی افزود: امسال تبلیغات مستندها بیشتر شده و این کار مخاطب را برای انتخاب آسان تر می کند.

دهمین جشنواره سینما حقیقت از 14 تا 21 آذر به دبیری مهدی طباطبایی نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس