کد خبر 662955
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

نخست‌وزیر فرانسه امروز استعفانامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرد و با حکم «فرانسوآ اولاند»، «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه به نخست‌وزیری منصوب شد.

 به گزارش مشرق، به دنبال اعلام آمادگی «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2017 این کشور، وی امروز سه‌شنبه استعفای خود را تقدیم «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه کرد و پس از نیم ساعت گفت‌وگو با وی کاخ ریاست جمهوری الیزه را ترک کرد.

استعفای رسمی والس از نخست‌وزیری فرانسه و ریاست دولت این در کشور در حالی صورت گرفت که وی شب گذشته در منطقه «اوری» در حومه شهر پاریس از عزم خود برای جانشین شدن «فرانسوا اولاند» در انتخابات سال آینده این کشور خبر داد و با بیان این‌ که برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری از سمت نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کند، گفت: «من نامزد ریاست جمهوری هستم.»

مانوئل والس ماه آینده باید با دیگر مدعیان حزب سوسیالیست‌ این کشور برای ورود به گردونه رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری رقابت کند.

«برنار کازونوو» نخست‌وزیر فرانسه شد

به دنیال استعفای رسمی مانوئل والس از سمت نخست‌وزیری، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) دقایقی پیش از انتصاب «برنار کازونوو» به این سمت برای جانشینی والس خبر داد.

بنابر اعلام کاخ الیزه، وزیر کشور فرانسه با انتصاب به سمت نخست‌وزیری هم‌اکنون مأمور تشکیل دولت جدید خواهد بود.

منابع نزدیک به ریاست جمهوری فرانسه با اشاره به وجود اعتماد و اطمینان قوی در روابط میان اولاند و برنار کازونوو در خصوص وی اعلام کردند: «وی فردی با تجربه در امور کشور است و مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم را که از اولویت‌های دستگاه اجرایی هستند، به خوبی می‌شناسد.

«برونو لورو» وزیر کشور جدید فرانسه شد

برنار کازونوو که هم‌اکنون به جای مانوئل والس به سمت نخست‌وزیری فرانسه منصوب شده، دقایقی پیش از انتصاب «برونو لورو» به عنوان وزیر کشور جدید فرانسه خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس