کد خبر 662918
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه ۲۰۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید و از صادرات آن ۱۲۰ میلیون دلار درآمد داریم.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته با بیان اینکه صنعت کفش ما رو به پیشرفت است، گفت: البته در بخش‌های مختلف کمبودهایی وجود دارد اما نسبت به چند سال گذشته در این صنعت تحول ایجاد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه در این صنعت میزان ارز آوری چقدر است، اظهارداشت: سالانه بین 110 تا 120 میلیون دلار کیف، کفش و صنایع وابسته به آن از تولیدات داخل صادر می‌شود اما جا دارد تا این میزان به مراتب افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بین 110 هزار تا 120 هزار نفر در صنعت کیف و کفش کشور اشتغال دارند، بیان داشت: تعدادی از این واحدها صنعتی و تعدادی به صورت صنوف تولیدی هستند که سالانه نزدیک به 200 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌کنند.

نعمت‌زاده بیان داشت: حدود 120 میلیون جفت کفش توسط واحدهای صنعتی و 80 میلیون هم توسط صنوف تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای رشد تولیدات کفش بازار آن است، اظهارداشت: اگر خریداران نسبت به تولیدات داخلی بی توجه باشند این بخش رشد نخواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر 3 قطب چرم‌سازی در کشور وجود دارد و ما حتماً از تولید چرم مرغوب در کشور حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تعیین عوارض برای صادرات پوست خام و سالامبر بیان داشت: هدف ما صادرات محصولات تولیدی از آن یعنی چرم و کیف با ایجاد ارزش افزوده است.

نعمت‌زاده گفت: سرمایه‌گذاری صنعت چرم بومی است و باید بخش مدرن‌سازی آن تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مطابق نیاز بازار جهانی در تولید کفش و کیف حرکت کنیم، گفت: برای رسیدن به این هدف لازم است در دانشکده دوره ویژه برای طراحی کیف و کفش برگزار شود تا جوانان با این شغل بیشتر آشنا شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس