کد خبر 662786
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رد شائبه انتخاباتی بودن برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق محروم گفت: امیدوارم با اختصاص منابع لازم در لایحه ۹۶ ، دو درصد از میزان بیکاری کاهش یابد.

به گزارش مشرق، علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی پس از حضور در مجلس، درخصوص اظهارات رییس‌جمهور مبنی بر توجه دولت به اشتغال در لایحه بودجه 96، گفت: براساس سنجش صورت گرفته در خصوص میزان بیکاری هم‌اکنون نرخ مشارکت به بالای 2 درصد افزایش پیدا کرده به این معنی که 2 درصد افرادی جویای کار امکان دستیابی به شغل ندارند.

2.5 درصد به افراد متقاضی کار افزوده شده است

وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال  حاضر 2.5 درصد به افراد متقاضی کار افزوده شده است، افزود: البته در حال حاضر از یک میلیون و دویست هزار شغل موردنیاز، 700 هزار شغل ایجاد شده است؛ بنابراین چون نرخ مشارکت بالا رفته حدود 500 هزار شغل ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در بودجه 96 مسیر جدیدی برای اشتغال با اختصاص یارانه درنظر گرفته شده است، تاکید کرد: همچنین 1.5 میلیارد دلار هم از صندوق توسعه به بحث اشتغالزایی در مناطق محروم اختصاص پیدا کرده؛ بنابراین امیدواریم با این موارد به اضافه 5 درصد رشد اعتبارات بخش اشتغال در لایحه 96، نرخ بیکاری را حدود 2 درصد کاهش پیدا کند.

ربیعی درخصوص برخی اظهارات مبنی بر انتخاباتی بودن اقدام دولت در برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق محروم، تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول  نیست، زیرا این کار و بحث درباره آن از دو سال گذشته با نامه نگاری‌ها و گفت وگوها آغاز شده و درحال حاضر به سرانجام رسیده است؛ بنابراین طرح این موارد نوعی سوء برداشت و با نگاه سیاسی است.

وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی تاکید کرد: تصمیم‌گیری‌ها برای اشتغالزایی با اولویت اشتغال فارغ التحصیلان و گروه های هدف در مناطق محروم و روستایی است.
 
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس