به دنبال نوسانات اخیر در قیمت ورق‌های فولادی و اعتراض سندیکای لوله و پروفیل، رئیس سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل ایران در نامه‌ای به وزرای صنعت، اقتصاد و رئیس بورس کالا خواستار رسیدگی به این موضوع و بازگرداندن ثبات به بازار فولاد کشور شد.

به گزارش مشرق، به دنبال نوسانات اخیر در قیمت ورق‌های فولادی و اعتراض سندیکای لوله و پروفیل، رئیس سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل ایران در نامه‌ای به وزرای صنعت، اقتصاد و رئیس بورس کالا خواستار رسیدگی به این موضوع و بازگرداندن ثبات به بازار فولاد کشور شد.


جناب آقاي مهندس نعمت زاده، وزير محترم صنعت
جناب آقاي دكتر طيب نيا، وزير محترم امور اقتصادي و دارائي
جناب آقای سلطانی نژاد، رياست محترم شركت بورس كالاي ايران

موضوع : جهش شدید قیمت فولاد و درخواست بررسي معاملات روز جاري ورقهاي فولادي در بورس كالاي ايران

سلام عليكم
 
باصلوات بر محمد و آل محمد (ص)، عطف به نامه وزير محترم امور اقتصادي و دارائي به آقاي شاهپور محمدي، احتراماً همانگونه که مطلع هستید در فروش 15/09/1395 در بورس کالا مجدداً مجتمع فولاد مبارکه بعد از 3 هفته عدم عرضه، کمتر از نصف تقاضا عرضه كرده است و هم اکنون ورق گرم با افزایش ناگهانی قیمت 2624 ریال در هر کیلو و در هر تن بیش از 70 دلاربیش از 14 درصد در یک روز مواجه شد و از ابتدای سال ورق گرم فولادی در بازار از 1300 تومان به بالاتر از 2000 تومان رسیده است و مابقي ورق هاي فولادي بيش از اين نيز افزايش قيمت داشته است.
 
لذا خواهشمند است با توجه به اینکه سال گذشته هنگام ارزانی جهانی فولاد ، فولاد مبارکه اعلام می کرد چیزی در داخل کشور ارزان نشده که قیمت ها را کاهش دهم و گران فروشی کرد ، لذا هم اکنون باید پرسید مگر در کشور نهاده های تولید در 3 ماه گذشته( گاز – سنگ آهن -آب-حقوق و دستمزد – انرژی ) گران شده است که فولاد مبارکه فقط در يك روز 2624 ريال قیمت ها در بورس کالا افزایش داده است و از ابتدای سال تاکنون بیش از۴۰ درصد افزایش قیمت داده و سبب گرانی 600 گروه کالايی و تورم زایی خواهد شد . لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه در مورخ 14 آذر ماه فولاد مبارکه بر خلاف آمارهای قبلی که ادعای تأمین مکفی نياز داخل را داشت اعلام کرده است، توان تولید داخل جوابگوی نیاز داخلی نیست و ۷ میلیون تن واردات نیاز است و باید با واردات جبران شود و همچنين صادرات ورق های مورد نیاز داخل نيز توسط مجتمع فولاد مباركه با قیمت های نازل تر از فروش داخل هم چنان ادامه دارد.
 
لذا لازم است فوراً تعرفه های واردات ورق های فولادی نيز سریعاً به 5درصد کاهش یابد و تعادل در تامین زنجیره فولاد تصحیح شود. علاوه بر راهکار خروج انحصار عرضه بورس كالا با افزایش عرضه و هم چنین کمک به تولید ورق های فولاد گیلان و نورد لوله اهواز انجام و عرضه انها در بورس کالا انجام شود و فروش ورق صادراتی فولادمبارکه ممنوع و در صورت عدم امکان ممنوعیت حتما در رینگ صادراتی بورس کالا انجام پذيرد تا رفتارهای هیجانی قیمت با توجه به کنترل و مدیریت عرضه فعلی جلوگيري شود و هم چنین دستور بررسی و ابطال معامله مورخ ۱۵ آذر در بورس كالا صادر گردد.
 
با تشكر
 
سيد علي محمد ابويي مهريزي
 
رئيس هيأت مديره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    عزیزم سود این وزرا مخصوصا صنعت جای دیگه ست اقتصاد مقاومتی چین و امارات و..ایشون خودش تو هیئت مدیره چند تا شرکت پتروشیمی هم تشریف دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس