یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد بخشی از زیردریایی‌هایی که این رژیم به موجب یک قرارداد از آلمان خریداری کرده، توسط یک شرکت اماراتی ساخته می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارش یکشنبه (امروز) خود به قرارداد تل‌آویو با شرکت کشتی‌سازی آلمانی «تیسن گروپ» پرداخت و اعلام کرد بخشی از اجزای زیردریایی‌های خریداری شده بر اساس قرارداد مذکور، توسط یک شرکت اماراتی-لبنانی به نام «ابوظبی مار» ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت ابوظبی مار را که سازنده کشتی‌های بزرگ است «اسکندر صفا» بازرگان لبنانی اداره می‌کند؛ 30 درصد از سهام این شرکت متعلق به اسکندر صفا و 70 درصد مابقی متعلق به گروه «العین» در ابوظبی است.

یدیعوت افزود: همکاری میان گروه العین و تیسن گروپ از سال 2009 آغاز شد هنگامی که دو طرف مذاکراتی را برای عقد قراردادهای همکاری طولانی مدت امضا کردند.

در آوریل 2009 دو شرکت قراردادی را امضا کردند که به موجب آن شرکت‌های ساخت کشتی‌های غیرنظامی وابسته به تیسن گروپ بخشی از مجموعه ابوظبی مار شد و از سوی دیگر دو طرف روابط همکاری استراتژیک خود را به نسبت 50-50 در زمینه ساخت کشتی‌های جنگی حفظ کردند.

تیسن گروپ در سال 2011 از شکست این همکاری راهبردی و لغو توافق خبر داد اما یدیعوت تأکید کرد همکاری میان دو طرف به صورت کلی متوقف نشده و بخشی از این توافق بزرگ اجرایی شده است ؛ مالکیت شرکت ساخت کشتی‌های بزرگ « HDW Gaardn» به شرکت ابوظبی‌مار منتقل شد و در سال 2011 «ابوظبی مار» نام خودش را به «ابوظبی مارکیل» تغییر داد.

«یدیعوت آحارونوت» روز جمعه (دو روز پیش) به نقل از منابع آگاه مدعی شد که 4.5% سهام شرکت «تیسن‌کروپ» متعلق به ایران است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسیح ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    خب مشارکت داشته باشه،به شما چه؟شما وقتی اونقدر ابهت نداری که این جوجه کشورا رو خفه کنی بهتره خودت ساکت شی و بذاری بقیه تجارتشونو بکنن.
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    ادم هایی که فقط به فکر تجارت هستند و فراموش میکنند اسراییل با لبنان چ کرد؟
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    احسنت مسیح
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    شما هم همپیمان دارین به اسم روسیه که هیچی به ایران نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس