کد خبر 661265
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۷

( لیف اریک هوم) نامزد پیشرو حزب آلترناتیو برای آلمان نتایج این انتخابات را یک پیروزی برای حزبش تلقی کرده و گفته بود : این آغازی برای پایان دادن به فعالیت مرکل به عنوان صدراعظم است .

به گزارش مشرق، حدود یک سال پیش در چنین روزهایی شاهد ورود سیل آسای پناهندگان از سوریه و عراق به اروپا بودیم و هرچند در بسیاری از کشورها از آنها استقبالی نشد و آنها را به سرعت اخراج کردند (مانند مجارستان و چند کشور بلوک شرق) اما در بسیاری از کشورها نظیر آلمان مردم با دست پر به استقبال آوارگان مسلمان رفتند ، اما به فاصله کمتر از یک سال همان افرادی که با گل و شیرینی به استقبال آوارگان رفته بودند زمینه تضعیف دولت مرکل را به دلیل ورود یک میلیون خارجی به کشورشان فراهم کردند، در حال حاضر یکی از مهم ترین احزابی که رقیب حزب حاکم ( دمکرات مسیحی ) می باشد حزب  راست افراطی آلترناتیو است .

این حزب در آخرین انتخابات ایالتی که شهریور ماه گذشته برگزار شد توانست با کسب 22 درصد آرا در جایگاه دوم و حزب دمکرات مسیحی (حزب حاکم ) با کسب 19 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گیرد .

(لیف اریک هوم) نامزد پیشرو حزب آلترناتیو برای آلمان نتایج این انتخابات را یک پیروزی برای حزبش تلقی کرده و گفته بود : این آغازی برای پایان دادن به فعالیت مرکل به عنوان صدراعظم است . حزب آلترناتیو برای آلمان که تنها سه سال از تاسیس آن می گذرد از جمله مخالفان سرسخت پذیرش پناهجویان است .

رهبر این حزب (فراوکه پتری) در اوایل سال جاری میلادی گفته بود : پلیس باید مجوز شلیک به پناهجویان غیر مجاز را داشته باشد . این اظهار نظر جنجال زیادی در آلمان بر پا کرد .

با افزایش تعداد پناهجویان سوری در آلمان و هجوم آنها به مساجد جهت انجام فرایض مذهبی رهبر این حزب در یک اظهار نظر جنجالی دیگر خواستار تعطیلی مساجد سراسر آلمان شد وی گفت : اسلام به آلمان تعلق ندارد و این حزب به دنبال ممنوعیت ساخت و فعالیت مساجد در سراسر کشور است ، این اظهار نظر در حالی بیان شد که در زمستان سال گذشته دانشگاههای سه شهر برلین ، دورتموند و دویسبورگ نمازخانه های خود را به بهانه نگرانی امنیتی و آنچه رفع بی عدالتی و تبعیض بین دانشجویان مسلمان و پیرامون سایر ادیان خواندند ، تعطیل کردند .

در هلند نیز وضع به همین منوال است و حزب راست افراطی خیز بلندی برای انتخابات 2017 این کشور برداشته (گرت ویلدرس)که سابقه طولانی در مبارزه با اسلام و اسلام ستیزی در این کشور دارد اعلام کرده در صورت ورود حزبش به پارلمان تمامی مساجد و مدارس اسلامی را در هلند خواهد بست و در تویتتر خود خواستار ممنوعیت استفاده از قرآن در مراکز عمومی شد .

وی گفته بود به هرنحو ممکن با ورودمهاجرین مسلمان به هلند جلوگیری می کند و پوشش حجاب اسلامی را در مراکز عمومی ممنوع خواهد کرد .

این سیاستمدار اسلام ستیز در سال 2008 با ساخت و انتشار فیلم موهن و ضد اسلامی (فتنه) به ساحت مقدس قرآن و پیامبر اسلام توهین کرد .

در فرانسه که 8 میلیون مسلمان در آن سکونت دارند شرایط تعریف چندانی ندارد ، مارین لوپن دختر ژان ماری لوپن رهبر حزب راستگرای افراطی (جبهه ملی فرانسه ) می باشد ، بسیاری از تحلیل گران معتقدند او مانند ترامپ در انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه  همه را شگفت زده خواهد کرد .

لوپن در اوایل آذرماه سال گذشته و بیش از آنکه احساسات ملی و افراط گرایی فضای سیاسی فرانسه را این چنین پر کرده باشد ، گفته بود : مسلمانان نمی توانند دقیقا همان جایگاهی را در فرانسه کسب کنند که کاتولیک ها از آن برخوردارند .

وی تاکید کرد از لحاظ تاریخی و فرهنگی فرانسه به مسیحیان تعلق دارد ، ما میراث دار قوم یونانی- رومی با مذهب مسیحی هستیم . مسلمانان فرانسه باید بپذیرند که در سرزمینی به مناسک خود می پردازند که متعلق به مسیحیان است .

دختر ژان ماری لوپن و نماینده شهر ولوز فرانسه همچنین از مقامات و دیپلماتهایی که به هر دلیل وجود پدیده اسلام هراسی از مسلمانان عذرخواهی می کنند انتقاد کرد و از همگان خواست از این فرهنگ غلط عذرخواهی از مسلمانان بپرهیزند ، او معتقد است پدیده ای به اسم اسلام هراسی در فرانسه وجود ندارد .

خانم لوپن در سال 2010 در اظهاراتی توهین آمیز مسلمانانی را که در هنگام پر بودن مساجد در خیابانهای شهرهای فرانسه نماز می خوانند را با اشغالگران نازی مقایسه کرد ، وی گفت : چون بعضی ها واقعا علاقه دارند در مورد جنگ صحبت کنند ، اگر در مورد اشغال صحبت می کنیم پس می توانیم درباره این (برپایی نماز در خیابان ) نیز صحبت کنیم ، چرا که این خود مصداق بارز اشغال سرزمین است .

در ایتالیا منابع قضایی به دلیل تهدیدات راست افراطی دستور تخلیه یک مسجد در لومباردیا را صادر کردند ، راستگرایان افراطی بارها به ساخت مساجد در این کشور اعتراض و تهدید کرده بودند در صورت ساخت مسجد آنجا را به آتش خواهند کشید و یا با بمب منفجر خواهند کرد .بر این اساس شورای منطقه ای لومباردیا که مورد تایید راستگرایان افراطی می باشد به طرح قانون ممنوعیت ساخت مساجد در این کشور رای داد ، این تصمیم در سایه سکوت احزاب چپگرا و بی توجهی نخست وزیر ایتالیا اتخاذ شد

در اتریش وضعیت بهتر از این نیست ، رهبر حزب راست افراطی اتریش در سال 2007 اسلام را فاشیسم قرن یست و یکم نامید و گفت : اسلام بخشی  از فرهنگ اتریش نیست و باید مانع رشد جریانات اسلامی در کشور شویم ، باید از همان مهد کودک ها جلوی اسلام را گرفت و مانع از ترویج نشانه های جهاد شویم ، تحت تاثیر این اظهارات پارلمان اتریش با محوریت حزب راستگرای آزادی در سال 2014 قانون جدیدی را جایگزین قانون سال 1912 درباره مسلمانان در اتریش کرد که به عقیده بسیاری این قانون زمینه ساز نقض حقوق مسلمانان و نمودی از اسلام ستیزی در این کشور است .

براساس آمارهای کشورهای اروپایی امروزه حدود 30 میلیون مسلمان در اروپا زندگی می کنند و با توجه به این که نرخ رشد در خانواده های مسلمان بیش از مسیحیان است پیش بینی می شود طی 20 سال آینده جمعیت مسلمان اروپا به شکل قابل توجهی رشد و گسترش یابد.

وقوع حوادث مختلف در گوشه و کنار جهان و به خصوص تصاویر منتشر شده از اقدامات گروه های  تندرو اسلامی همچون القاعده و داعش علیه مسلمانان و غیر مسلمانان و از همه مهم تر حوادث سال گذشته در بلژیک و فرانسه که منجر به کشته  و زخمی شدن صدها نفر شد –که همگی به پای مسلمانان و اسلام نوشته شد – باعث شده تا احزاب راست افراطی و گروه ها و سازمانهای ضد اسلامی طرفداران بیشتری بیابند و خواسته های ضد اسلامی خود را با صدای بلند تری بیان کنند ، هرچند رسانه های مستقل سعی کردند تا این اقدامات را کم اهمیت جلوه دهند اما رسانه های وابسته به لابی مسیحی و صهیونیسم با تبلیغات مسموم خود سبب شدند تا اقدامات و قوانین شدیدی علیه مسلمانان در تک تک کشورهای اروپایی وضع شود ، در این میان نباید فراموش کنیم که وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی که در بدترین شرایط بسر می برند و ظهور احزاب پوپولیست و گسترش فضای بیگانه ستیزی از عوامل موثر در این موضوع هستند .

همانطور که در مقدمه توضیح داده شد در سالهای اخیر خصوصا یکی دو سال گذشته احزاب راستگرا توانسته اند در انتخابات برخی کشورها از جمله آلمان ، اتریش ، فرانسه و هلند موفقیت های چشمگیری را کسب کنند . احزاب راستگرای افراطی با سردادن شعارایجاد رفاه اقتصادی و تلفیق آنها با ملی گرایی توانستند جایگاه قابل توجهی را در ساختار سیاسی کشورهای اروپایی به دست آورند ، این موضوع باعث شد تا در انتخابات اتحادیه اروپا در سال 2009 گروه های راست افراطی بتوانند به کرسیهایی دست پیدا کنند .به قدرت رسیدن احزاب راستگرای افراطی در اروپا و اتحادیه اروپا باعث شد تا وضعیت مسلمانان در قاره سبز به شدت تغییر کرده و با محدودیت ها و فشارهای زیادی روبرو شود

به طور مثال در زمینه مسکن با تبلیغات شدید انجام شده توسط احزاب ملی گرا و راست افراطی مالکین اروپایی از اجاره دادن آپارتمانها و املاک خود به مسلمانان یا امتناع می ورزند و یا در مقایسه با اروپایی ها مبلغ بیشتری را طلب می کنند که این موضوع باعث شده تا مسلمانان مجبور به حاشیه نشینی و زندگی در خانه های کوچک با امکانات بسیار ناچیز  شوند ، در زمینه کار و اشتغال نیز وضع به همین منوال است ، کارفرمایان اروپایی تحت تاثیر جو حاکم بر جامعه و تبلیغات شدید رسانه ها از دادن کار به مسلمانان طفره رفته و یا مسلمانان را مجبور به انجام کارهای طاقت فرسا با دست مزد اندک می کنند اما این همه مشکل نیست و در موارد بسیاری دیده شده که کارفرمایان از کارگران مسلمان خود خواسته اند با تراشیدن محاسن و پوشیدن لباسهای مورد نظر خود ظاهر آنان را بکلی تغییر داده اند که در موارد بسیاری موجب اخراج کارگران ناراضی شده است ، در مورد بانوان و دختران نیز همین مشکل وجود دارد و از انان خواسته می شود با ترک حجاب اسلامی زمینه سواستفاده های جسمی و جنسی برای کارفرمایان و مشتریان را فراهم آورند . این موارد باعث شده تا نرخ بیکاری در جوامع مسلمان نسبت به اروپاییان تا حدود زیادی رشد کرده و مسامانان بیش از پیش به انزوا بروند.

البته تمام مشکل فقط مسکن و اشتغال نیست و از جمله مشکلات بزرگ مسلمانان در جوامع اروپایی عدم مشارکت آنان در امور سیاسی می باشد . هرچند اروپا ادعای آزادی بیان و عقاید و برابری انسان ها را سر می دهد ولی در این قاره تا به امروز مسلمانان هرگز نتوانسته اند به عنوان نماینده دین جهانشمول اسلام به هیچ پارلمانی راه پیدا کنند و اگر در مواردی دیده شده آن فرد نماینده حزب خود بوده نه دین خود . این موضوع سبب شده تا دولتها و احزاب سیاسی براحتی بتوانند هرقانونی را مایل هستند بر ضد مسلمانان وضع کنند . مشکلات مسلمانان تا به داخل مساجد و عبادتگاه ها نیز کشیده شده است ، در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که بارها و بارها مساجد اروپا مورد هتک حرمت قرار گرفته اند .به طور مثال در زمستان سال 1393 و بعد از حمله به دفتر مجله شارلی ابدو و به قتل رساندن چهار نفر از هیات تحریه آن توسط دو مسلمان تندرو مراکشی ، موجی از اسلام ستیزی  با حمله و هتک حرمت به مساجد در  سراسر اروپا به راه افتاد که سبب نگرانی شدید مسلمانان را فراهم آورد . تیراندازی ، پرتاب نارنجک و مواد آتش زا ، نوشتن شعارهای نژاد پرستانه و علایم سازمانهای فاشیستی و شیطان پرست بر در و دیوار مساجد ، ایجاد آتش سوزی و سوزاندن وسایل داخل مساجد اعم از قرآن و فرشها از جمله مواردی بود که به پلیس گزارش می شد به طور مثال در شهر (بیتون ) در شمال فرانسه نژاد پرستان و افراط گرایان با ذبح یک خوک در داخل مسجد و پاشیدن خون آن به در و دیوار خشم و انزجار مسلمانان را از این اقدام غیر انسانی برانگیختند .

مسلمانان بلژیک نیز شاهد یکی از وحشیانه ترین عملیاتها علیه مساجد این کشور بودند ، در اثر حمله نژاد پرستان بلژیکی به مسجد امام رضا در شهر اندرلشت نه تنها این مسجد بکلی سوخت بلکه حجت السلام و المسلمین عبدالله دهدوه امام جماعت آن که برای خاموش کردن آتش وارد مسجد شده بود ابتدا توسط عاملان آتش سوزی با تبر مورد حمله قرار گرفت و سپس در اثر استنشاق دود به شهادت رسید .

در آلمان وضعیت از این هم بدتر است بر اساس داده های اداره پلیس فدرال جنایی آلمان از سال 2010 خشونت علیه مسلمانان در این کشور مرتبا در حال افزایش است ، در سال 2010 اداره پلیس جنایی آلمان 23 مورد حمله علیه مساجد را ثبت کرد بود که این رقم در سال 2014 به 64 و در سال 2015 به 75 مورد افزایش یافت . وزارت کشور آلمان از شروع سال 2010 تا مارس 2016 در مجموع 416 مورد حمله با انگیزه های سیاسی علیه مساجد و موسسات اسلامی را ثبت کرده است .

فرجام سخن

براساس مطالعات انجام شده احزاب سیاسی راستگرا در یک دهه گذشته از محبوبیت زیادی برخوردار بوده  و سهم بیشتری در انتخابات کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده اند ، به رغم اقدامات مثبت و مهم برخی کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن اسلام و نیز اعطای حقوق مدنی به مسلمانان دربعضی از کشورها موانع و تنگناهای زیادی همچنان در پیش روی مسلمانان وجود دارد .

نتیجه به قدرت رسیدن احزاب راستگرا در آلمان باعث افزایش شعارها و اقدامات ضد اسلامی برای مسلمانان این کشور خواهد شد ، در این میان بی تفاوتی پلیس و مقامات قضایی آلمان و سایر کشورهای نسبت به حملات علیه مسلمانان سبب شده تا راستگرایان در پیشبرد اهداف خود جری تر شوند .

نویسنده : اسماعیل طزری

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ای کاش مسلمانان پیش از رفتن به اروپا از عمق کینه و دشمنی اروپاییان از آنها و اسلام با خبر می شدند
  • ایرانی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    0 1
    مسلمانان که از اروپا نفرت دارند انجا چکار میکنند؟؟ترکها هم که اریاییها را کثیف و عقب مانده میدانند تو المان چکار دارند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس