کد خبر 660858
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

مادر و دختر در حالی که چشمانشان اشک‌بار بود، از نجات خود بسیار شادمان هستند و هر دو برای نیروهای ارتش سوریه که توانستند آنها را از چنگ تروریست‌ها نجات دهند و به آنها آب و غذا دادند، دعا می‌کنند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه ارتش سوریه، منطقه مساکن هنانو در شرق حلب را که بزرگترین محل تجمع افراد مسلح است، به کنترل خود در آورد، به پیشروی خود ادامه داد تا محله بعیدین و اطراف الحیدریه در شمال شرقی حلب را هم پاکسازی کرد.

یک افسر ارتش سوریه در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت سیطره ارتش بر منطقه مساکن هنانو آن را به میدان الشعار تا منطقه السکن الشبابی نزدیک کرد. به گفته وی، نیروهای ارتش روحیه بسیار بالایی دارند.

با سیطره ارتش بر مساکن هنانو و محله‌های اطراف آن، دژها و مراکز تجمع افراد مسلح در شرق حلب به شمال و جنوب تقسیم شده و آنها در محله‌های شرقی از یکدیگر جدا و منزوی شدند تا به این ترتیب آزادسازی این محله‌ها تسهیل و تحرکات گروه‌های تروریستی مختل و راه‌های امدادرسانی به آنها قطع شود.

«لمی کیالی» در جبهه میدانی حلب با شماری از نجات‌یافتگان از چنگال تروریست‌های تکفیری در محله‌های شرقی حلب به گفت‌وگو پرداخته است.

یک مادر سوری در گفت‌وگو با خبرنگار سوری از  شوق و انتظار بی‌صبرانه‌اش برای دیدن دخترش سخن گفت که توانسته است از محله‌های شرقی و از چنگال تروریست‌ها فرار کند، وی از شادی ‌زاید‌الوصف خود زمانی که دخترش را دیده، سخن می‌گوید، دختری که فرزند کوچکش را هم در آغوش گرفته است. مادر در حالی که اشک از چشمانش سرازیر می‌شد، گفت : نمی‌توانم خوشحالی‌ام و احساسی را که اکنون دارم،‌توصیف کنم.

مادر و دختر در حالی که چشمانشان اشک‌بار بود، از نجات خود بسیار شادمان هستند و هر دو برای نیروهای ارتش سوریه که توانستند آنها را از چنگ تروریست‌ها نجات دهند و به آنها آب و غذا دادند، دعا می‌کنند.

یک زن دیگر در حالی که کودک کوچکش را در آغوش گرفته، به خبرنگار ما در حلب چنین می‌گوید:خداوند را شکر می‌کنیم که توانستیم از محله‌های شرقی خارج شویم، نجات ما مرهون تلاش‌های نیروهای ارتش است که ما را از اینجا نجات دادند، گروه‌های تروریستی تلاش می‌کردند ما را هنگام خروج با قناصه‌های خود هدف قرار دهند.

مادر چنین می‌گوید: اوضاع بی‌نهایت دشواری داشتیم، از نظر شیرخشک کودکان در مضیقه بودیم.

یک زن سالخورده هم که توانسته از شرق حلب و از چنگال تکفیری‌ها نجات یابد، به خبرنگار ما گفت : ما از میدان الحیدریه آمده‌ایم، آنچه با کمبود همه چیز حتی نان روبرو بودیم، ما به مقدار بسیار اندکی از غذا به ویژه در سه ماه اخیر دست می‌یافتیم.

وی درباره نحوه رفتار نیروهای ارتش با نجات یافتگان گفت : نیروهای ارتش به بهترین وجه و به شایستگی از ما استقبال کردند، آنها برای ما سرپناه و غذا فراهم کردند، ما از آنها به خاطر حسن رفتارشان تشکر می‌کنیم و برای آنها دعا می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس