کد خبر 660021
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار شفاف‌سازی در قرارداد بازیکن کروات تیم فوتبال این باشگاه در سال گذشته شد.

به گزارش مشرق، در فوتبال ما بازیکنان خارجی زیادی حضور یافته‌اند که علی‌رغم تبلیغات زیاد، کیفیت فنی بالایی نداشته‌اند و پس از مدتی بدون اینکه کمکی به باشگاه خود کرده باشند، به خاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان به فیفا شکایت کرده‌اند. نمونه این اتفاق در باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس بیشتر از سایر باشگاه‌ها رخ داده و همچنان باید انتظار تکرار آن را داشته باشیم. کافی است در آرشیو رسانه‌ها جست‌وجویی داشته باشید که چقدر این دو باشگاه در گذشته به خاطر شکایت بازیکنان خارجی پیشین خود در خطر کسر امتیاز قرار گرفته‌اند و دست آخر با کلی زحمت و در دقیقه 90 توانستند بدهی پرداخت شده و سرخابی‌ها از خطر جریمه و ... رهایی یافته‌اند.

باشگاه استقلال سال گذشته با مدیریت بهرام افشارزاده توانست بخشی از بدهی‌های بازیکنان خارجی‌اش را پرداخت کند، اما همچنان پرونده شکایت بازیکنان خارجی از این باشگاه در فیفا باز است و شکایت‌ها ادامه دارند. یکی از این بازیکنان که اتفاقاً قراردادش در دوره مدیریت افشارزاده بسته شده، پروپیچ بازیکن کروات سال گذشته استقلال بود. بازیکنی که برای او تبلیغات زیادی شد و عنوان کردند که آقای گل آلبانی است و می‌تواند یکی از ستاره‌های استقلال باشد. علاقه‌مندان به استقلال فراموش نکرده‌اند که سال گذشته در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات، مسئولان باشگاه استقلال به هر دری زدند تا این بازیکن را جذب کنند، اما آنقدر کیفیت فنی این بازیکن پایین بود که پس از پایان فصل مجموع دقایق بازی‌های او برای آبی‌پوشان به بیش از 300 دقیقه نمی‌رسید. بازیکنی که برخی از هم‌بازی‌های او در استقلال مدعی شدند که حتی بغل پا هم نمی‌توانست بزند، چه رسد به گلزنی؟

باشگاه استقلال با چنین بازیکنی که مدیربرنامه رسمی ایرانی هم داشت، قرارداد دو ساله امضا کرد. قرارداد سال اول او 250 هزار دلار بود و در صورت ادامه همکاری، قرارداد سال دوم به 330 هزار دلار می‌رسید. پس از پایان فصل پروپیچ به کشورش بازگشت و از آنجایی که می‌دانست دیگر در ایران مشتری نخواهد داشت، خیلی زود به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش از استقلال به فیفا شکایت کرد. او اعلام کرده بود که باشگاه استقلال 90 هزار از طلب سال اولش را پرداخت نکرده و طبق بند قراردادش در صورتی که این باشگاه نتواند مطالبات وی را پرداخت کند، می‌تواند یک طرفه قرارداد خود را با باشگاه ایرانی فسخ و طلب هر دو سالش را که 430 هزار دلار می‌شود، بگیرد. باشگاه استقلال از طریق وکیل ایتالیایی خود نامه‌ای برای پروپیچ ارسال کرد که در آن قید شده بود: «شما بازیکن استقلال هستید و باید در تاریخ 25 خرداد همزمان با آغاز تمرینات این تیم در مراحل آماده‌سازی آبی‌پوشان شرکت کنید». در این نامه خاطر نشان شده بود که باشگاه استقلال مشکلی برای پرداخت باقیمانده طلب پروپیچ در سال اول ندارد، اما باید ابتدا خودش را به باشگاه و سرمربی استقلال معرفی کند. این بازیکن توجهی به نامه‌ ارسالی از سوی باشگاه استقلال نکرد و همچنان پیگیر مطالباتش از این باشگاه شد.

در همین راستا، حراست وزارت ورزش و جوانان اخیراً نامه‌ای به باشگاه استقلال ارسال کرده که در آن تأکید شده است در خصوص قرارداد این بازیکن کروات شفاف‌سازی لازم صورت بگیرد. وزارت ورزش این سؤال را از باشگاه استقلال پرسیده که چطور بازیکنی که کیفیت بالایی نداشته و کمتر برای استقلال بازی کرده است، با قراردادی گران قیمت به این تیم پیوسته است. باشگاه استقلال هم مستندات خود را در خصوص اینکه چه کسانی با این بازیکن قرارداد امضا کرده‌اند، آماده کرده است. لازم به یادآوری است که قرارداد پروپیچ توسط مسئولان نقل‌وانتقالات استقلال در دوره مذکور یعنی علی نظری جویباری و بهرام امیری بسته شده است.

از وزارت ورزش خبر می‌رسد که حراست این وزارتخانه علاوه بر باشگاه استقلال، به پرونده بازیکنان خارجی باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه‌های دیگر هم ورود پیدا کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس