رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ظرف 10 روز گذشته، موارد عفونت‌های شدید تنفسی بیشتر شده است که امری کاملاً قابل انتظار است اما درکل، موارد ابتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

 به گزارش مشرق، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن فصل سرما، موارد ابتلا به بیماری‌های واگیر تنفسی افزایش می‌یابد و  افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد اما آلودگی هوا باعث می‌شود در برخی از مبتلایان به خصوص کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بیماری تشدید شود.

وی ادامه داد: افراد باید مراقبت‌های بیشتری از خود به عمل بیاورند؛ یعنی هم مراقب باشند بیمار نشوند و هم اگر دچار بیماری شدند، مراقب باشند به انواع شدید بیماری مبتلا نشوند.

گویا تأکید کرد: افراد در صورت ابتلا به  بیماری آنفلوآنزا، از خود درمانی پرهیز کرده و حتماً به پزشک مراجعه کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ظرف دو هفته گذشته به ویژه 10 روز گذشته، موارد عفونت‌های شدید تنفسی بیشتر شده است که امری کاملاً قابل انتظار است اما درکل، موارد ابتلا نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: در برخی استان‌ها مانند تهران، اصفهان و کرمان، موارد عفونت‌های شدید تنفسی به نسبت جمعیت‌شان بیشتر از جاهای دیگر بوده است.

گویا تصریح کرد: در برخی استان‌ها همچون قم، قزوین و گلستان نیز این موارد افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه نوع ویروسی آنفلوآنزا که الان غالب هست، ویروس H3N2 است؛ این ویروس نسبت به سایر ویروس‌های آنفلوآنزای فصلی از شدت کمتری برخوردار است اما لازم است مردم از خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس