در حالی مدیرعامل راه‌آهن به‌دلیل «مسئولیت اجتماعی» استعفا داده که این پرسش مطرح می‌شود با توجه به کارنامه بسیار ناامید کننده وزیر راه و شهرسازی در تمام حوزه‌های کاری آیا وقت استعفای آخوندی فرا نرسیده است؟

به گزارش مشرق، دیشب محسن پورسیدآقایی با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک از سمت خود در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استعفا داد. وی دراین‌باره گفت:‌ «بنده به‌عنوان مسئولیت اجتماعی و اظهار همدردی با بازماندگان این سانحه واقعاً متأسفم، از این اتفاق افتاده از مردم عذرخواهی می‌کنم که از این موضوع متأثر شدند.استعفای خودم را تقدیم وزیر کردم و وزیر راه و شهرسازی با مشورت با بقیه مسئولان تراز اول کشور اعلام پذیرش کردند. راه‌آهن کشور جای مهمی است و ادامه کارش را با دیگران خواهد داد. بنده برای اینکه نشان دهم مدیران مسئولیت خودشان را می‌شناسند استعفا دادم».
 
گذشته از اینکه کارنامه کاری معاون مستعفی راه‌آهن طی سه سال اخیر در مقایسه با مدیران قبلی پُربار است شکی نیست، اما این استعفا تنها یک روی سکه است، واقعیت آن است که وزیر راه و شهرسازی برای کاهش فشار افکار عمومی و همچنین در راستای منتفی شدن طرح استیضاحش با استعفای پورسیدآقایی موافقت کرده است.
 
مدیرعامل مستعفی ضمن عذرخواهی از مردم دلیل استعفای خود را "مسئولیت اجتماعی" اعلام کرده است. حال این پرسش مطرح می‌شود: آیا با توجه به کارنامه ضعیف وزیر راه و شهرسازی در "راه و شهرسازی" آیا زمان عذرخواهی و استعفای وی فرا نرسیده است؟
 
سال گذشته و در بحبوحه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس نهم، لابی قدرتمند زیرمجموعه‌های وزارت راه باعث شد تا وزیر برای بار دوم از مجلس رأی اعتماد بگیرد، حال باید دید نمایندگان مجلس دهم در برابر کارنامه تقریباً خالی وزیر راه و شهرسازی چه خواهند کرد. سال 89 چند سانحه باعث شد حمید بهبهانی وزیر وقت راه و ترابری با 147 رأی موافق نمایندگان مجلس استیضاح شود.
 
دقایقی پیش نیز طراح استیضاح عباس آخوندی از جمع‌آوری 70 امضا برای استیضاح خبر داده است. البته این احتمال وجود دارد که وزیر راه و شهرسازی پیش از تقدیم طرح استیضاحش به هیئت رئیسه مجلس از سمت خود استعفا دهد.
 
رضا شیران  خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز گفته بود: در رابطه با حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان تاکنون 50 امضا از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی جمع‌آوری شده است.
 
وی با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: به آقای آخوندی توصیه می‌کنیم از سمت خود استعفا دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    آقای آخوندی خیالت راحت باشه،این مجلس کاری ازش بر نمیاد،شما به وزارتت ادامه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس