یک مقام بانک مرکزی ایران گفت، آلمان موافقت کرده که ۱.۲ میلیارد یورو (۱.۲۷ میلیارد دلار) خط اعتباری برای کمک به تامین مالی یک پروژه ریلی به ایران اختصاص دهد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، یک مقام بانک مرکزی ایران گفت، آلمان موافقت کرده که 1.2 میلیارد یورو (1.27 میلیارد دلار) خط اعتباری برای کمک به تامین مالی یک پروژه ریلی به ایران اختصاص دهد.

به گفته این مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، این تسهیلات که از طریق بانک دولتی کی اف دبلیو آیپکس اختصاص می یابد، به تامین مالی توسعه خط آهن تهران به مشهد کمک خواهد کرد. وی افزود، بانک های آلمانی همچنین توافق کرده اند که به تامین مالی ایستگاه های برق در کشور کمک کنند.

کی اف دبلیو آیپکس، در بیانیه ای اعلام کرده که «اعطای هرگونه وام، خط اعتباری یا مبادله مشابهی در داخل ایران را نه تایید می کند و نه اینکه ما به دلیل رازداری بانکی در موقعیتی هستیم که در مورد همکاری های تجاری و مبادلاتی احتمالی ای که تحت مذاکره قرار دارد اظهار نظر کنیم.»

میشائیل توکاس، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت، این تامین مالی به طور اصولی مورد توافق قرار گرفته و در مراحل نهایی شدن قرار دارد. وی افزود، این بزرگترین خط اعتباری ای خواهد بود که ایران از زمان لغو تحریم ها در ماه ژانویه از منابع خارجی به دست می آورد.

توکاس گفت: «ایده اصلی این است که پروژه هایی انتخاب شود که زندگی روزمره را برای شهروندان عادی ایرانی تغییر دهد تا آنها احساس کنند که توافقات بین المللی فایده ای (برای کشورشان) دارد... این موجب ناامیدی از وزارت اقتصاد ماست که بانک های بزرگتر هنوز تمایلی به همکاری با ایران ندارند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس