خلبان محمد عتیقه چی در این کتاب، خاطراتش را بی هیچ سانسوری بیان کرده و یکی از دلایلی که خواننده را تا آخر کتاب به دنبال خود می کشاند، همین تصاویر بی ریا و بی تکلفی است که عتیقه چی با خاطراتش در ذهن مخاطب می سازد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق کتاب «پرواز با آتش» خاطرات امیرسرتیپ خلبان، محمد عتیقه چی است که از سوی زهره علی عسکری نگاشته شده و توسط انتشارات جنات فکه در شمارگان 3000 نسخه وارد بازار کتاب شده است.

«پرواز با آتش» در 6 فصل تنظیم شده. در فصل اول، ورود به نیروی هوایی و در فصل دوم، اعزام به پاکستان، تشریح شده است. در فصل سوم هم بازگشت به ایران مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل چهارم، نسبت خلبان عتیقه چی با انقلاب اسلامی بیان شده و در فصل پنجم هم به خاطرات او در جنگ پرداخته شده است. او در فصل ششم باز هم به سالهای کودکی برگشته و آنچه که باقی مانده را در فصلی با نام «فصلی دیگر» بازگو کرده است.

در انتهای کتاب هم تصاویری از خلبان عتیقه چی در قبل و بعد از انقلاب آمده و اصطلاحات نظامی و خلبانی کتاب هم توضیح داده شده است.

زهره علی عسکری به خوبی توانسته لحن خاطرات را حفظ کند و خواننده با متنی روان و ساده خوان روبرو است که به راحتی نمی تواند آن را کنار بگذارد. اگر چه هر کدام از خاطرات، از ابتدای صفحه و با سفیدی قابل توجهی در بالای صفحه آغاز شده و می شد به راحتی، ضمن استفاده از این فضاها، صفحات کتاب را از 512 کمتر کرد و در نتیجه، کتاب را با قیمتی کمتر از 20000 تومان در اختیار مخاطبان قرار داد.

خاطرات بی سانسور یک خلبان 

حتی قطع وزیری هم برای چنین کتاب هایی که کشش زیادی دارند و مخاطب می خواهد آن را در فعالیت های روزمره، داخل اتوبوس یا مترو همراه داشته باشد و آنقدر بخواند تا تمام شود، قطع مناسبی نیست. این را هم می شد با کوچکتر کردن حروف کتاب، حل کرد. اما با همه این ها، «پرواز با آتش» کتابی است که مخاطب خودش را پیدا می کند و در صورتی که تبلیغات مناسبی درباره اش صورت بگیرد، می تواند یکی از کتاب های پرفروش و تاثیرگذار دفاع مقدس در سال جاری باشد. البته «پرواز با آتش» برای چاپ های بعدی باید طرح جلدش را هم تغییر دهد و فضایی صمیمی تر و حرفه ای تر را برای آن بازسازی کند. در بازار کنونی کتاب، طرح جلد، نقش مهمی را در ایجاد ارتباط اولیه با مخاطب بازی می کند که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت.

خاطرات بی سانسور یک خلبان 

خلبان محمد عتیقه چی در این کتاب، خاطراتش را بی هیچ سانسوری بیان کرده و یکی از دلایلی که خواننده را تا آخر کتاب به دنبال خود می کشاند، همین تصاویر بی ریا و بی تکلفی است که عتیقه چی با خاطراتش در ذهن مخاطب می سازد.

راوی کتاب «پرواز با آتش» در برخی خاطرات، نظرات شاذ خود را هم به راحتی بیان کرده، تا جایی که معتقد است کودتای نقاب (پایگاه شهید نوژه همدان) از اساس قابل اجرا نبوده و این کار از سوی دشمنان انقلاب برای تضعیف ارتش انجام شد تا در برنامه ای که برای تهاجم به ایران در نظر گرفته بودند، بتوانند به راحتی به اهداف شومشان برسند.

خاطرات بی سانسور یک خلبان 

عتیقه چی در برخی خاطراتش به کم لطفی های روا داشته شده در حق او و دیگر خلبانان هم اشاره دارد و به خوبی به اشتباهاتی که در جریان خدمت یا زندگی شخصی اش داشته، اشاره می کند.

خاطرات بی سانسور یک خلبان 

برای تهیه این کتاب می شود با انتشارات جنات فکه با شماره 77982808 تماس گرفت و یا این که از طریق اینترنتی، آن را از سایت کتابخون به نشانی  ketabkhon.ir تهیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    2 0
    فک میکنم عالی ترین کتابی که تو زندگیم خوندم همین کتاب بود.ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس