مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از نهایی شدن سناریوهای تامین آب سال ۹۶ و ارائه لیست این اقدام از سوی شرکت مدیریت منابع آب خبر داد و گفت:برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت مقابله با کمبود آب در سال ۹۶ تهیه شده است تا با کمبود منابع آب مقابله کنیم.

به گزارش مشرق، حمید رضا جانباز با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال آماده کردن خود برای فصل تابستان سال آینده هستیم گفت:شرکت مدیریت منابع آب ایران برنامه‌ها و سناریوهای سال آبی 95-96 را اعلام کرد و ما براساس این اعلام و براساس کمبود آب یا احیاناً نبود آب در برخی از نقاط آب شهری و روستایی کشور برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد:طبق پیش بینی های صورت گرفته سال آینده به جهت بارش ها نرمال و زیر نرمال است و درجه حرارت به طور متوسط یک تا یک و نیم درجه افزایش خواهد یافت بنابراین پیش بینی می شود در برخی از نقاط کشور مشکل کمبود منابع آب داشته باشیم.
 
جانباز اضافه کرد:به صورت کلی در برخی نقاط ایران مثل فلات مرکزی ایران ،زاینده رود،ملاصدرا ، درودزن و استانهایی نظیر خراسان جنوبی،یزد،کرمان و سیستان و بلوچستان بارش ها کمتر بوده است اما از هم اکنون نمی توان در خصوص بارش ها قضاوت کرد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد:به عنوان مثال اگر زاینده‌رود بارش مناسبی نداشته باشد در خصوص چگونگی تأمین آب براساس سیاست‌های وزارت نیرو برنامه‌ریزی خواهیم کرد یا اگر براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی که ما امسال پاییز نرمال را از لحاظ بارش خواهیم داشت برنامه‌ریزی می‌کنیم که ببینیم به چه شیوه‌ای می‌توانیم تأمین آب شهرها را انجام و مدیریت کرد.
 
وی در خصوص اینکه آیا این سناریوها برنامه‌های کوتاه مدت و یا بلندمدت خواهند بود، گفت: هم برنامه‌های کوتاه مدت و هم برنامه‌های بلندمدت خواهیم داشت،به عنوان مثال براساس میزان بارش در حوضه زاینده‌رود یا در حوضه سدهای درودزن و یا ملاصدرا در استان فارس که بیشترین کاهش بارندگی را داشتند برای نحوه تأمین آب سناریوسازی می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس