پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور، تعداد جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری را تا کنون 44 نفر اعلام کرد.

برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان/ ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون/ خروج ۴ واگن از ریل/ هنوز حریق اطفا نشده است +عکس

به گزارش مشرق، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده است که تا کنون ۷۲ نفر مصدوم شده‌اند.

فتحی افزود: ۴۳ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۹ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند و ۲۰ مصدوم نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.


هنوز حریق اطفا نشده است

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عومال آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

 ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با فارس گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند.

{$sepehr_media_1867898_400_300}
 
 
یکی از قطارهای مسافربری در سمنان در حال سوختن است/ ارزیابی تعداد تلفات تا اطفای حریق قطارها ممکن نیست

حسن شکراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اعزام یک دستگاه بالگرد امدادی به محل وقوع سانحه ریلی تصریح کرد: 6 امدادگر جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز به محل وقوع این سانحه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به اینکه حجم حادثه از سوی عوامل در حال ارزیابی است عنوان کرد: از مجموع نیروهای امدادی تنها بالگرد توانسته به محل سانحه ریلی اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان و مجروحان این سانحه در دست نیست گفت: با اتمام اطفای حریق می‌توان ارزیابی درستی از آمار تلفات این حادثه ریلی اعلام کرد. 
 

یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است

سیدعباس دانایی که در راستای مدیریت مطلوب بحران برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد به محل وقوع حادثه اعزام شد، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اطلاعات حادثه هنوز دقیق نیست؛ اما نیروهای امدادی به طور کامل با تمام توان ورود پیدا کرده‌اند و به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، بهداشت و درمان، راه و ترابری، آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران و همه دستگاه‌هایی که برای امدادرسانی نیاز بوده است، به محل حادثه اعزام شده‌اند.
وی تصریح کرد: خود راه‌آهن نیز در این زمینه فعالانه حضور دارد و در حال خدمات‌رسانی به مجروحان حادثه است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است و در محل حضور دارد.


دانایی گفت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری مسیر تهران- مشهد به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرده‌اند؛ چون دامغان نزدیک‌تر بود، تمام مجروحان به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: کشته‌شدگان حادثه در حال جمع‌آوری هستند که پس از اتمام کار به سمنان منتقل می‌شوند.


فرماندار شهرستان سمنان افزود: تعداد مصدومان و کشته‌شدگان هم‌اکنون مشخص نیست؛ اما همه نیروها بسیج شده‌اند. دو فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ و در حال خدمات‌رسانی هستند و امدادرسانی‌های لازم انجام شده و امید است در ادامه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.


بیش از ۲۰ مصدوم و ۱۵ کشته در حادثه برخورد قطارها درسمنان
 
مهندس علی اصغر احمدی در تماس تلفنی با شبکه خبر سیما اظهارداشت: هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان و کشته شدگان حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان - دامغان در دست نیست.

وی با اشاره به گزارش های میدانی مسئولینی که در محل حادثه حضور دارند، گفت: گفته می شود تاکنون بیش از ۲۰ نفر مصدوم و ۱۵ نفر کشته شده اند.

احمدی با تاکید بر امدادرسانی جمعیت هلال احمر و همکاری با سایر دستگاه های امدادی، افزود: تا زمانی که حریق واگن ها خاموش نشود، نمی توان به داخل واگن ها رفت. بنابراین، آنچه عنوان می شود، ناشی از مشاهدات حاضرین در محل حادثه است.

برخورد دو رام قطار مسافربری به شماره ۳۲۴ سمنان-مشهد و ۴۸۰مشهد-تبریز در ساعت ۷:۴۸ باعث حریق در دو قطار شد که بسیاری از شاهدان از مجروح و جان باختن تعدادی از هموطنانمان در این سانحه خبر می دهند.

از بدو وقوع حادثه اما بالگردهای اورژانس هوایی شاهرود و سمنان و همچنین اکیپ های آتش نشانی و امداد و نجات شاهرود، سمنان و دامغان به محل اعزام شده اند .

ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز به خبرنگار مهر گفت: دو فروند بالگرد از شاهرود و سمنان برای امداد رسانی بهتر به مجروحان به محل حادثه که مرز بین شهرستان های سمنان و دامغان است، اعزام شده که تا کنون کار انتقال برخی مجرحان به اورژانس را انجام داده است.

وی افزود: هنوز نمی توان از تعداد کشته و یا زخمی‌ها عددی دقیق را بیان کرد چرا که امداد رسانی هم اکنون در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین گفت: مسئولان اجرایی و مدیران شهرستانی از دستگاه های مختلف ذی ربط در محل حضور دارند و صحنه حادثه را مدیریت می کنند.

گفتنی است ممکن است یخ زدگی سیستم سوزنبانی الکترونیکی عامل این ماجرا باشد که باعث برخورد از روبروی دو قطار مسافربری شده است چر که طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در بامداد ایستگاه هفت خوان به ۱۲درجه زیر صفر می رسیده است.
 
کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند

سرپرست اورژانس کشور به جزئیات جدیدی از حادثه قطار سمنان پرداخت و گفت: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.

پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه پس از 4 تا 5 ساعت امداد رسانی به حادثه قطار محور سمنان و دامغان تعداد مصدومان به 52 نفر رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد مصدومان 43 نفر به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.

تعداد مصدمان به ۵۲ نفر رسید

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: تعداد مصدومان به 52 نفر رسیده است که از این تعداد، 43 نفر به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.

اختلاف آمار درباره تعداد کشته‌شدگان

بر اساس آمار اورژانس، تعداد کشته‌شدگان ۸ نفر و بر اساس آمار، هلال‌احمر، تعداد کشته‌شدگان، ۵ نفر است.
 
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (1) بالاخره رسید/ اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن برای بررسی علت برخورد 2 قطار در سمنان

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (1) پس از گذشت چند ساعت از وقوع حادثه برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد بالاخره به محل حادثه رسید و تاخیر خود در عزیمت به محل حادثه در محدوده ایستگاه هفت‌خوان را صعب‌العبور بودن منطقه و عدم حضور در محل به صورت زمینی اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های بسیار و با یک دستگاه درزین که وسیله نقلیه‌ای کوچک از نوع ریلی است، توانستم به محل حادثه برسم.

اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن برای بررسی علت برخورد دو قطار در سمنان نیز در حال عزیمت به منطقه هستند.
علت وقوع حادثه از سوی این کمیسیون بررسی و اعلام می‌شود؛ مسؤولان راه‌آهن کمیسیون عالی سوانح راه آهن را مرجع اعلام علت نهایی حادثه می‌دانند و از بیان هرگونه سخنی در این‌باره خودداری می‌کنند.

۱۵ نفر در حادثه برخورد دو قطار مسافری در سمنان جان باختند

گزارش‌های اولیه از برخورد دو قطار مسافری در محور تهران- مشهد، از جان باختن 15 نفر در این حادثه حکایت دارد.

در حالی که مسؤولان راه‌آهن، هلال احمر و مدیران دولتی حاضر در محل حادثه از ارائه هرگونه آماری در ارتباط با شمار حادثه‌دیدگان و کشته‌شدگان خودداری می‌کنند، بررسی‌های اولیه خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به محل حادثه حاکی است حدود 15 نفر در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند.

شماری از مصدومان نیز به مراکز درمانی سمنان و دامغان اعزام شده‌اند؛ اما تلاش‌های نیروهای امدادی به ویژه بالگردهای اورژانس و هلال احمر برای انتقال مصدومان همچنان ادامه دارد. 
 
حریق واگن‌ها هنوز خاموش نشده است / مصدومان بیش از ۷۰ نفر

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه پس از 5 ساعت از گذشت حادثه قطار محور سمنان و دامغان هنوز حریق دو واگن این قطار خاموش نشده است، درباره تعداد مصدومان نیز عنوان کرد: تعداد مصدومان تاکنون به 70 نفر رسیده است که به بیمارستان ولایت دامغان و به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.

سرپرست اورژانس کشور درباره تعداد دقیق جان باختگان این حادثه نیز اعلام این آمار را به زمان دیگری موکول کرد.

همچنین در این راستا سازمان امداد و نجات نیز با اعلام 8 کشته بر اثر این حادثه از انتقال 72 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و بیمارستان کوثر سمنان خبر داده است. 
 

اعزام 6 دستگاه خودروی آتش‌نشانی و تانکر آب از سمنان به محل حادثه

اعزام 6 دستگاه خودروی آتش‌نشانی و تانکر آب از سمنان به محل حادثه برخورد دو رام قطار مسافری در محدوده ایستگاه هفت‌خوان در محور ریلی تهران- مشهد انجام شد.


اعزام دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی و دو دستگاه تانکر آب شهرداری سمنان جهت اطفای حریق قطارهای مسافربری در هفت‌خوان بین شهر امیرآباد دامغان و سمنان صورت گرفت.


همچنین به دلیل تداوم آتش‌سوزی در واگن‌های حادثه‌دیده، دو دستگاه تانکر آب سازمان آتش‌نشانی شهرداری سمنان به محل حادثه اعزام شدند.


آتش‌سوزی واگن‌های حادثه‌دیده بر اثر برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد همچنان ادامه دارد.

حریق اطفا شد

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عوامل آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

اسامی مصدومین حادثه قطار مسافربری منتقل شده به بیمارستان ولایت دامغان تا این لحظه :

1-سودا وطن خواه
2- غلامرضا وطن خواه
3- فرزانه رشیدآبادی
4- کمال حقیقی
 5- محمد محبوبی
6- آیدا عالیشا
 7- زینب احمدی
8- حسین احمدی
 9- فرشته احمدی
 10- طوبی احمدی
 11- اصغر قهرمانی
 12- حسن منصسیه
 13- طیبه منصسه
 14- عماد احمدی
 15-مهدی مهان
 16- غلام ارشدی
 17- امین حنظه مهان
 18- عطا علی پور
 19-زینب احمدی
 20-فرشته احمدی
 21- آیت الله عالیشاه
 22- محمد بهلولی
 23- علی اصغر اصغری
 24- عطا علی پور
25- محمد جعفر یغمائیان
26- همت جورسی
27- علیرضا ناجی
28- عارف نجف پور
29- احمد جورسی
30- احمد بهاری
31- حسین علی پور
32- داوود بیرامی
33- شیدا وطن خواه
 34- سعید ستوده
 35- فاطمه یغمائیان
 36- داوود زمانی
37- شمسی وطن خواه
 38- نیرنگ پران
 39- غلام ارشدی
40- محمد خسه جهانی
 41- اسدالله کاویان
 42- عمادالدین حسینی
 43- ملیکا حسینی
 44- محمد رسوبی
 45- کبری بهاری
 46- سجاد عزیزی
 47- سامان بشیری
 48- طیبه میصعه
 49- اصغر پرویزی


 
اسامی ۹ نفر از مجروحان حادثه برخورد۲ قطار در هفتخوان سمنان که به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند:

1.احسان احمدی
2.حمزه صمدیان
3.علی داوری پناه
4.امیر دانشور
5.احمد الله وردی
6.عطار راحلی
7.شهرام پور عزیزی
8.بهزاد رهبری
9.رضا غفاری

 

تأیید ۱۵ کشته تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه حدود ۸ نفر کشته شدند.

علی یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان ساعاتی بعد گفت: آمار کشته‌شدگان به ۱۵ نفر رسیده است و احتمال افزایش آمار مصدومان و کشته‌شدگان وجود دارد.

وی ادامه داد: اجساد کاملاً سوخته است و قابل شناسایی نیست.

یحیایی افزود: ۸ تیم امدادی در محل حادثه حضور دارند.

احتمال یخ ‌زدگی لکوموتیو قطار تبریز

خباز استاندار سمنان در خصوص حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان اظهار داشت: ساعت 7 و 50 دقیقه صبح امروز جمعه 5 آذر ماه قطار مسافربری تبریز که به سمت مشهد در حال حرکت بود در حوالی ایستگاه هفت خوان دچار حادثه شده و متوقف می‌شود.

وی افزود: قطار مسافربری سمنان که به سمت مشهد در حرکت بود از پشت سر به قطار تبریز برخورد می‌کند که طی این اتفاق دو واگن از قطار تبریز آتش می‌گیرد و لکوموتیو و 4 واگن از قطار سمنان از ریل خارج می‌شود.

خباز با بیان اینکه تا این لحظه تعداد مجروحین نزدیک 60 نفر اعلام شده است در پاسخ به این سؤال که آیا راه‌آهن در خصوص توقف قطار تبریز اطلاع‌رسانی نکرده بود، گفت: اینها بحث‌های فنی است که مدیران راه‌آهن اطلاع بیشتری از آن دارند.

استاندار سمنان تصریح کرد: اما آنچه که می‌توان احتمال دارد این است که لکوموتیو قطار تبریز به دلیل شدت سرما یخ زده و این قطار مجبور شده در 4و نیم کیلومتری از ایستگاه متوقف شود.

وی در پاسخ به این سؤال‌ که حرکت قطارها از این ریل ادامه دارد یا نه، گفت: خوشبختانه ریل صدمه‌ای ندیده است اما اولویت کاری ما این بود که در مرحله اول مصدومین را به بیمارستان منتقل کنیم و در مرحله بعد افراد سالم را از محل حادثه دور کنیم و سپس اقدام به اطفای حریق کنیم.

خباز گفت: با توجه به اینکه ریل آسیبی ندیده به زودی فعالیت این خط راه‌آهن مجددا آغاز می‌شود.

۳۶ کشته و ۹۸ مصدوم در برخورد ۲ قطار مسافربری در سمنان

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با فارس، تعداد جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری را تا این لحظه 36 نفر اعلام کرد و گفت: کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.

وی همچنین آمار نهایی مصدومین که به مراکز درمانی منتقل شدند را ۹۸ نفر اعلام کرد. 
 
افزایش تعداد کشته‌های سانحه قطارهای مسافربری

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور، تعداد مصدومان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری در محدوده راه‌آهن شمالشرق را بیش از 100 نفر اعلام کرد.
 
رئیس اورژانس کشور افزود: در این سانحه، تا این ساعت بیش از 40 نفر کشته شده‌اند و البته رهاسازی اجساد همچنان ادامه دارد. 
 
دستور روحانی به جهانگیری برای بررسی علل وقوع سانحه
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به دنبال سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن شد، خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی و به کارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریعتر مصدومان شد.
 
 چه کسی مقصر سانحه ریلی است؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) ‌در بروز حادثه ریلی امروز در منطقه هفت‌خوان مؤثر بوده است، بدین ترتیب که پس از اتصال خط اصلی به بلاک فرعی و ورود قطار تبریز-مشهد به بلاک فرعی، ‌خط اصلی به محل قبلی خود وصل نمی‌شود ‌و بدین ترتیب قطار بعدی که قطار سمنان-مشهد بوده است، در ادامه مسیر، از خط اصلی به خط فرعی و در واقع به پشت قطار مشهد-تبریز توسط ریل‌ها هدایت می‌شود که منجر به بروز سانحه امروز شده است.

 گزارش میدانی از محل قطارهای سانحه دیده
 
همراه با مشاور وزیر بهداشت از یک واگنی که هنوز روی ریل باقی مانده بود، دیدن کردیم. واگن سوخته حامل اجسادی بود که کامل سوخته بودند و براساس تخمین ما ممکن است که بیش از 10 جسد در این واگن وجود داشته باشد.

کولیوند عنوان کرد: با دیدن این واگن در یک نگاه، جسد پنج تن قابل روئیت است اما معلوم نیست که چند جسد در واگن وجود داشته باشد.

در محل حادثه هیچ مصدومی وجود ندارد و تمامی آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و در محل حادثه تنها نیروهای امدادی، اورژانسی و مأموران راهداری حضور دارند.

واگن‌ها به وسیله جرثقیل از روی ریل برداشته شده و اجساد نیز توسط نیروهای امدادی و اورژانسی در شرایطی بسیار سخت به بیرون کشیده می‌شوند.

هفت واگن این قطار دچار حریق شده است که تاکنون شش واگن آن از روی ریل برداشته شده و یک واگن باقی‌مانده است که براساس اعلام مشاور وزیر بهداشت تا 2 ساعت دیگر کار جا‌به‌جایی این واگن نیز به اتمام می‌رسد. 
 
 توضیحات وزیر راه درباره حادثه ریلی امروز
 
آخوندی گفت: کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن درباره دلیل نهایی رخداد این حادثه اظهار نظر خواهد کرد اما در جلسه امروز در استانداری سمنان، رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان این سانحه مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: از 103 مجروحی که به بیمارستان منتقل شدند، اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند؛ 18 نفر در دامغان و هشت نفر در سمنان بستری هستند و بقیه به طور کامل مرخص شده‌اند و مشکل خاصی نداشتند.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر تا ساعت 19:30 امشب حداکثر باز می‌شود. حادثه به واسطه تصادف دو قطاری صورت گرفته که قطار نخست در نزدیکی ایستگاه هفت‌خوان در محدوده راه آهن شمال‌شرق (1) توقف داشته است و قطار دوم از پشت با وی برخورد کرده است. 
 
فیلم جدید از لحظه آتش‌سوزی قطار مسافربری در محور سمنان
 
 
{$sepehr_media_1868451_400_300}
 
 
  تعداد کشته‌های حادثه ریلی افزایش یافت
 
 پیرحسین کولیوند مشاور وزیر بهداشت در محل حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: دقایقی پیش عملیات امدادی و اورژانسی در محل حادثه ریلی در ایستگاه هفت خوان سمنان پایان یافت.

وی با بیان اینکه اجساد باقی مانده از واگنی که دچار حریق شده بود نیز بیرون کشیده شد، افزود: آمار نهایی کشته شده های این حادثه 44 نفر است.

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: تعداد مصدومان این حادثه 82 نفر بوده است که هم اکنون 17 نفر از آنها بستری هستند و بقیه پس از مداوا شدن ترخیص شده اند.
 
 پیام تسلیت لاریجانی در پی درگذشت هموطنان
 
 علی لاریجانی با صدور پیامی حادثه برخورد دو قطار در سمنان را به خانواده جانباختگان تسلیت گفت و از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا علل وقوع این تصادف را سریعا بررسی کنند.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«وقوع حادثه تلخ تصادف دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت خوان محور ریلی سمنان دامغان  که موجب جان باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیز گردید ، باعث تاسف و تاثر شد.

ضرورت دارد با توجه به شرایط جوی منطقه نیروهای امداد و نجات به یاری حادثه‌دیدگان و مسافران و رسیدگی به وضعیت مصدومین اقدام کنند.

همچنین لازم است با فوریت علل و عوامل وقوع سانحه بررسی شود و با مسببان احتمالی برخورد لازم صورت گیرد و گزارش نهایی آن نیز به اطلاع مردم رسانیده شود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان و آرزوی مغفرت برای درگذشتگان، شفای عاجل مصدومین و مجروحین را از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم.»
 
عیادت وزیر راه از سانحه دیدگان
 
 برخورد 2 قطار مسافربری در محور سمنان/ آخرین آمار از تعداد کشته‌ها و مصدومان سانحه/ اعلام اسامی 58 مسافر منتقل شده به بیمارستان +عکس و فیلم
 
علت حادثه برخورد 2قطار در سمنان مشخص شد
 
 مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه علت حادثه برخورد دو قطار در سمنان مشخص شده است، گفت: خطای انسانی باعث برخورد قطار سمنان-مشهد به قطار تبریز-مشهد در ایستگاه هفت خوان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 38
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    چرا در عصر تکنولوژی که حتی گوشی های ساده موبایل هم به سامانه رد یاب جهانی متصل هستند باید شاهد همچین سوانحی باشیم.
  • حسین ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خط ریلی رفت وبرگشت که در این مسیر جدا از هم هستن چطور تصادف کردن. این مسیر همیشه اتفاقات تلخ داره
  • علی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    اینا مهم نی .هواپیما فرسوده شده متوجه ی مشرق؟ هواپیماااااا
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام.بابت حادثه امروز خیلی متاسفم ولی من بابت ی خبر دیگه اینجا هستم میدونم بی ربطه ولی مشرق اگاه سازی کن. جدیدا ی روش کلاه برداری برا به دام انداختن فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار باب شده که هنوز کسی خیلی خبر نداره..این جوریه ی یکی از دوستان دانشگاه قدیمیتون بهتون زنگ میزنه میگه من با پارتی استخدام شدم تو هم بهش میگی برا منم کاری ببین میتونی کاری کنی اونم ااول مگه نه نمیشه و این جور حرفا ولی بعد خلاصه میگه برات با پارتی خودم کارو جور کردم و مشخصاتتو میگیره و برات فرم پر میکنه میگه برا مصاحبه باید بیایی فلان وزرات خانه تهرون و باید به طرف ی شیرینی هم بدی بعد که کشوندنت تهران تمام پولاتو میگیرن و گروگان میگیرنت و میگن برا اینکه ی خورده از پولتو برگردونم باید یکی دیگه از رقیقاتو با همین نقشه بکشی تهران .میدونم میگین تابلویه ولی اینا تو چن هفته اتفاق میافته و قطعا گول میخورین .به خود منم یکی از دوستام همچین زنگی زد و فریب خوردم تا تهرانم رفتم ولی خدا روشکر از اون جایی که کلا به طرف مشکوک بدوم بعد چن تا پرسجو فهمیدم کلاه برداریه و بین راه از قطار پیاده شدم و برگشتم و به اطلاعاتم خبر دادم ولی اونا کاری نمیکنن بابد اگاه سازی کرد.مشرق بخدا تمام حرفام درسته حتما خبرو پیگیری کنید و اگاه سازی
  • پسابرجام زده ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    عمدی بوده؟؟؟ ایران با40کشته درحله و8کشته درسامراواینهمه کشته درتصادف قطارماه صفردرناکی رامیگذراندوجناب رییس جمهورشرمسارلغوسخنرانی یک نیمه دیوانه است....
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    آخوندی استعفا استعفا
  • تيمسار ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ادم خيلي بايد پست باشه زير همچنين خبري بياد كامنتهاي جناحي و سياسي بذاره
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تازه هواپیما هم دستشون نیومد فقط بوق عوام فریبی بلند کردند این پوپولیستهای منتقد پوپولیسم
  • مهدی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    فارق التحصیلای ایمنی بی کارند ولی حوادث بی کار نمی نشینند آقای مسئول!
  • مجید ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این اتفاق چیز عجیبی نبود.دیروز با قطارازشلمچه عازم مشهد بودیم که در ابتدای راه با تاخیر 1.5ساعت قطار همراه بودیم ودر ادامه دراهواز قطار4ساعت، درشازند2ساعت ودرتهران 4ساعت توقف داشت که همه به علت بی تدبیری مسئولین بود که یک لوکوموتیو سالم در راه آهن موجودنبود وکسی هم پاسخگو نبود که درایستگاه تهران مسافران سر وصدا کردندتایک واگن آوردند وبعد از 12ساعت تاخیر به مقصد رسیدیم جالبه این قطار 700زیاراربعین داشت ولی دریغ از پاسخگویی. به نظر من وزریر راه به خاطر این اتفاق امروز وحوادث مشابهه باید برکناربشه تامشکل راه آهن ومسکن کشورحل شه نه با افزایش 3برابری قیمت ها خدمات 3برابرکاهش یابد.
  • استوار ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    عجب اوضاعی شده ها،،
  • امیر ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    2 0
    خداییش مملکت رو هواست
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تو رو خدا مسیر رو باز کنین بابام از کربلا میاد شدیدا مریضه از صبح تا الان تو قطار دیگه ای تو اون مسیر درد میکشه
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    احتمالا نظر آخوندی در باره شبکه ريلی اينه که مثل مسکن مهر چيز مزخرفی است!!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این برادر راست میگه همچین جریانی برای من هم اتفاق افتاد : یکی از دوستان هم دانشگاهی مدتی به من زنگ می زد فقط احوال پرسی بعد ازون تماس گرفت گفت کار پیدا کرده و از بیکاری نجات یافته من هم ازش خواستم تا سفارش منو اونجا بکنه اونهم قبول کرد بعد گفت بیا تهران برا مصاحبه - جالب اینجا بود تو یکی از پارک ها این کار انجام بشه یکی اومد به اصلاح مهندس از هر دری سخن گفت بجز کار اصن معلوم نبود کاری هست یا نه من هم می گفتم آقا محیط کار کجاس؟ کارتون چیه؟ حسابی کلافه شده بودم دوستم قبلا تلفنی از کار گفته بود اما اونجا خبری از اون تعریف های که کرده بود ، نبود از دستش حسابی عصبانی بودم - خلاصه کاشف به عمل اومد اینا بازاریاب شبکه ای هستن و با دروغ طرف رو میکشونن تهران بعد وادارش می کنن یه کالایی رو بخره(مثال تور مسافرتی مالزی) البته با چرب زبانی و بسیار حرفه ای و حساب شده کار می کنن و اونوقت که یه خریدی کردی جنابالی هم برای پر کردن ضرری که کردی و خرید ناخواسته ای که انجام دادی یکی رو بکشونی تهران و تو هم تیغش بزنی و اونهم بعدی رو خلاصه یه هرمی مانندیه - این اتفاق در کمین تمام جوانان بیکار دانشجویان و فارغ التحصیلان بیکار هستش -وقتی که دروغها شون از همون اول معلوم شد که یه چیز دیگه ایه و اون چیزایی که تلفنی می گفت دروغ بود برگشتم شهرمون جالب اینجا بود پرو پرو خیلی تلاش میکرد منصرفم کنه .
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    4 1
    برای برادر بنده چنین اتفاقی افتاد ولی خوشبختانه سریع از دستشون فرار کرده بود و متوجه شده بود یه جای کار ایراد داره.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    1 0
    چرا وقتی واگن ها می سوختن اتش نشانی حضور نداشت؟؟؟ یعنی مردم زنده زنده داخل واگن سوختن؟؟؟ کسی نه عذرخواهی کرده نه استعفا داده. مگه مسئولان ما همان مردان تصویب بیست دقیقه ای و فشار ایمیلی نیستن!؟ چطور هنوز کسی واکنشی نشون نداده؟؟؟؟؟!!!!!! دولتی که قرارداد خرید واگن و سرو غذای قطارها رو با خارجی ها می بنده کجاست؟؟؟؟؟
  • نیما ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    1 0
    در امریکا هواپیمای مسافربری در اتش سوخت .... استانداردهای ساخت را تغییر دادند ... صندلی های هواپیما ها را تعویض و از مواد نسوز استفاده کردند ... استفاده از مواد اشتعال زا در ساخت هواپیما ممنوع شد و ... . اما اینجا ایران است ... کشور مدیران سای پا و ایران خود رو .... کشور نیسان قاتل و ... . هزار بار دیگر ... هزاران کشته .... آب از آب تکان نخواهد خورد... مدیریت و مدیران منجمد شده اند.
  • کرمانشاهی ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    1 0
    این اتفاقات و حوادث که مهم نیست امروز مشکل بزرک کشور ما ناراحتی آقای مطهریه چون بالاخره تصادفات جاده ای و ریلی و غیره پیش میاد و ما باید با یه وسیله ای از دنیا بریم ولی از این مشکل بزرگ یعنی ناراحت کردن آقای مطهری که نمیشه گذشت و باید یک کار اساسی کرد آقاجان
  • ناصر ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 2
    زمان احمدی نژاد یک برخورد قطار نداشتیم
  • نصیر ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    1 0
    باید مدیر و کارمند از خارج بخریم
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    دیشب نزدیک به ۸۰ تن از هموطنان عزیزمان که از زیارت سیدالشهدا بازمیگشتند، مظلومانه در یک حادثه تروریستی شهید شدند. امروز هم تاکنون بیش از ۳۰ نفر از هموطنان مظلوم و عزیزمان در حادثه قطار سوختند و کشته شدند. لیکن الحمدلله با جدیت دولت محترم درحال حاضر هیات بلندپایه ای به منظور تحقیق و تفحص از دلایل لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس مشغول! رفع #مایه_شرمساری جناب رئیس جمهور هستند!
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    حصوصی سازی یعنی همین دیگه داداش. وقتی یک عده تحصیل کرده رو با حقوق یک میلیونی استخدام می‌کنن یعنی همین. راه درست راهی هست که از اول انقلاب تا سال ۱۳۷۰ طی شد یعنی نهادهای حساس و شرکت های مادر دولنی باشه منتهای مراتب نظارت ها روش بیشتر بشه. در ضمن بلیط قطارها افزایش ۱۰۰ برابری داشته از سال ۱۳۹۰ به این ور.
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    هر دو در یک مسیر بودن.
  • نیما ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    فراموش نکن ... راه آهن دولتی است. برای کوچک ترین تغییر، عالی ترین مقام آن باید تصمیم گیری کند! خخخ ...
  • نیما ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    از پشت زده .... افتضاح همینجاست ... افتضاح مدیریتی دولت تدبیر بر ...
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مشرق بوئینگ چی شد مردیم از بس صبر کردیم پیگیری کن به شب عید میرسه ؟ میخوام شیک لم بدم
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مطهری رو بفرستید پیگیری کنه ...
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    وزارت راه اینقدر روی خرید هواپیما متمرکز شده هست که خطوط راه آهن و بزرگراههای کشور به فراموشی سپرده شده اند.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    "خوشبختانه ریل صدمه‌ای ندیده است"
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ادغام دو وزارت راه و شهر سازی در همدیگر اشتباه بود . یک نفر نمی تواند از پس اینهمه کا بر بیاد . هواپیما .بزرگراهها . خطوط ریلی و کشتیرانی و شهرسازی و مسکن مهر و......هرکدام اینها یک وزارتخانه می خواهد . .
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    وزارت راه اینقدر روی خرید هواپیما متمرکز شده هست که خطوط راه آهن و بزرگراههای کشور به فراموشی سپرده شده اند.
  • بیکار اهوازی ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام این نظر کاملا واقعیت داره و برای من اتفاق افتاد ولی یک آگهی بود از سمت کاریابی که واسه یک شرکت ساختمانی دعوت مصاحبه شدم تهران که بهم گفتن شرکت کیسون دعوت مصاحبه کرد وقتی رفتم توجه شدم شرکت مارکتینگ ه و به حیله موفق به فرار شدم .
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    یک کشور به این عقب موندگی واقعا نوبره تصادف قطار باهم 50 ساله اتفاق نمیفته
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    احتمال زیاد کار داعش هست اما نمی خوان بگن که مردم نترسند. تو روزنامه ها خوندم که واگن ها قبل از برخورد آتش گرفته بودند. پس فقط نقص سیستم ریلی نبوده. اینی که قطارها سرعتشون رو هم کم نکردند خیلی عجیبه. احتمال خرابکاری داعش کم نیست.
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    اذربایجان باشین ساغ اولسون ... مردم آذربایجان در جاده های مرگ استان های خودشان می میرند یا در قطار آن هم نه بخاطر تحریم ها بخاطر بی لیاقتی ها.... ما با وجود تهدیدها سالم کربلا و حتی سامرا رفتیم و .... واقعا حادثه تلخی هست .۴۳ نفر فوتی تا الان . در حالی که داعش در کربلا ۷۵ نفررا شهید کرده تو کشور خودمون ۴۳ نفر به دلیل حماقت مسئولین ضعف سیستم حمل و نقل کشور سهل انگاری یکی دونفر یا هر علت دیگه فوت کردند .امیدوارم دیگه هیچ وقت شاهد همچین حادثه ای نباشیم .
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا جای بسی تاسف و تعجب است. خدا به خانواده هاشون صبر بده. در جنگ 8 ساله مردانی پیدا شدند و با جهاد و فدا کردن خویش و کار شبانه روزی در مقابل تمام دنیا ایستادند. حالا چی؟ الان مسئولانی پیدا شده اند که با این همه ابزارها نمی توانند هدایت دو قطار را تنظیم کنند. مسئولان باید بفهمند که همه مشکلات ما از بی برنامه بودن و کار جهادی نکردن است و الا چشم دوختن به بیگانگان و دشمنان ، کاری را از پیش نمی برد.
  • حسین ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    یک سری نکات هست که به ذهن من رسید : ۱- واگن هیچ منبع سوختی نداره و بیشتر از فلز تشکیل شده که نمی‌سوزه ، قطارهای ایران هم که برقی نیستن که در اثر اتصال فشار قوی حریق به وجود بیاد ، خوب قطعاً یه اجاق یا گاز پیکنیک چیزی شبیه به این چنین حریق گسترده را به وجود آورده.یه سوخت مایه یا گاز میتونه به این سرعت منتشر بشه ، امکان نداره چوب یا پارسه صندلی و در و پنجره قطار به این سرعت و به صورت انفجاری آتش بگیره. ۲-از حدود ۲۰ سال پیش در اکثر کشورها چه پیشرفته چه متوسط سیر حرکت قطارها با جی‌پی‌اس یا حتی آنتن‌های رادیویی زمینی‌ و سیر حرکت قطارها کنترل می‌شه و سیستمها به صورت خودکار دو نقطه که معرف دو قطار هست را اگر فاصله شون کمتر از ۵ کیلومتر یا در این حدود بشه مدام به مرکز کنترل و اپراتور هر دو قطار اخطار میده ، خوب اگه ما همچین چیزی را از ۲۰ سال پیش تا الان نصب نکردیم بر روی قطارها باید مسٔولین وزارت راه جوابگو باشن . ۳-در همه جای دنیا استاندارد این هست که هر واگن معمولا ۴ کپسول بسیار قوی اطفأ حریق داره که مدام کنترل میشن ، خوب این قطار ناداشته یا خالی‌ بودند یا دلیل دیگری که باز مسٔولین باید پاسخگو باشن و حتی استعفا و برخورد قضایی‌ بشه اگر اهمالی در کار بوده. ۴-تقریبا در همه خبرگزاریها آماده که قطار یخ زده بوده ؟ این عذر بدتر از گناه هست ، قطاری که باید دمای تا 50- را تحمل کنه اگر یخ زده باشه دیگه هیچ دلیلی‌ جز اهمال و خطا نمیتونه داشته باشه و مسول ارشد (وزیر) باید جوابگو باشه و استعفا بده نه اینکه مثل همیشه کارگر و کارمند بیچاره را مقصر اعلام کنند، این نشان‌دهنده مشکل سازمانی و ساختاری هست که وزیر راه مسول و مقصر اون هست.
  • بچه های افتر ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ‏مدیرعامل راه‌آهن: قطار تبریز به علت یخ‌زدگی سیستم ترمز می‌ایستد اما با تغییر شیفت، مرکز کنترل به اشتباه به قطار سمنان چراغ سبز نشان می دهد
  • حسین ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این نشاندهنده ضعف و خرابی‌ سازمانی و ساختاری یک مجموعه هست چون بخشهای بسیار مختلفی‌ میتونستن از این حادثه جلوگیری کنن و تنها کسی‌ که باید مؤاخذه بشه یا استعفا بده شخص وزیر راه هست ، نه اینکه دوباره بیان کارمند و کارگر و سوزن بان و راننده بدبخت را مقصر اعلام کنن. در ضمن هیچ کاری نداریم وزیر اصولگرا هست یا اصلاح طلب یا هر چیزی باید به شدت برخورد بشه و یک سری رسانه‌‌ها نیان قضیه را سیاسی کنن.
  • نصیر ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    یه جریانی داخل کشور تلاش می کنه هر سانحه ای رو سیستمی و فنی نشون میده تا هیچ فردی برکنار نشه!!..عزیز من قطار که هواپیما نیست نقص فنی کنه سقوط کنه قطار جی پی اس داره قطار لوکوموتیو ران داره قطار ایستگاه کنترل داره که یه گله آدم اونجا نگاه می کنن قطار الان کجا هست کجا نیست سیستم های بکاپ آنالوگ و دستی داره. سوزن بان داره سیستم ها به صورت موازی هستن نه سری داخل قرن 21 این اشتباهات فاحش انسانی مایه تمسخر ایران هست.....و نشون میده بخش های دولتی کشور چقدر ناکارآمد و کم تعهد هستن...
  • دکتر ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    جالبه چراغ قرمز میشه ولی شیف جدید فکر می کنه چراغ الکی قرمز شده و تلگراف می زنه حرکت کن!!..این داستان سر ایران140 هم اتفاق افتاد و در حالی که نباید با بیش از 30 نفر پرواز می کرد برخلاف دستور العمل جدید با 40 نفر بلند میشه ولی به جای محاکمه مسئولین دولتی آخر سر این هواپیمای ایران140 هست که مجازات میشه و بس!! تا صندلی حضرات تکون نخوره
  • نصیر ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 1
    با این مدیریتی که در ایران هست خدا به داد هواپیماهای فرانسوی برسه که می خواهیم بخریم گند می زنن به اعتبار فرانسه..
  • محمد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خدا رحمت کند مرحوم شدگان را و صبر دهد بازماندگان را. آقای رییس جمهور به وزیر راه و ... نامه ندادن ؟ عصبانی و آشفته نشدن ؟ خواستار تشکیل کمیته و پیگیری نشدن ؟ احیاناً کسی از قوه ای - چیزی نامه یا ایمیلی نداده و کسی را مستقیماً یا غیر مستقیم مقصر معرفی نکرده ؟ فرصت خوبی برای حاشیه سازی است حیف است از دست برود. مگه میشه برای یک لغو سخنرانی آن همه قشقرق بپا کرد و ... اما برای مرگ این همه هموطن و عذادار شده صدها خانواده.... هیچی ؟ عجب !!
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این کارها همه کار دشمن هست !!!! شک نکنید
  • هی داد ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ما گمان می کردیم که در این بلبشوی تصادفات مرگبار رانندگی که سالیانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشد و یا سوانح مرگبار هوایی تنها وسیله ایمن برای سفر با قطار است که متاسفانه دیدیم که اینطور نیست.
  • طالب ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا دردناک است این شایسته سالاری است؟ خدا را شکر نگفتند که مقصر دکتر احمدی نژاد است جالب است حدود دو سال گذشته در همین محور تقریبا با همین اشتباه سانحه ای مشابه بوجود آمده بود و تعداد گشته هایش کمتر بود. مدیر عامل و قائم مفام و معاون سیر وحرکت سلامت باشند
  • امیر عباس ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این راه اهن یک مسئول و یک وزیر دارد که باید پاسخگو باشند و برای تسکین درد خانواده های داعدار و ملت عزدار ایران بایستی سریعا ریس راه اهن کشوری و منطقه مربوطه و شخص وزیر راه و ترابری از کار برکنار و با بررسی دقیق عوامل موثر در وقوع این حوادث شناسایی و به اشد مجازات محکوم شوند
  • امیر عباس ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    وزیر مربوطه در دوران جوانی خود در منصب وزارت موفق نبوده صرفا بجهت اینکه باجناق فلان اقا می باشد در سن بازنشستگی بکار گمارده شده و از این وزیر و وزارتخانه چیزی بیش از این نبایستی انتظار داشت
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    عامل انساني با وزير را بازخواست كنند تا بقيه حاليشون بشه
  • عزیزالله زائری امیرانی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مجلسی که نگران لغو سخنرانی مطهری هستید اگر جان مردم برای شما ارزش دارد اخوندی را استیضاح کنید. البته ما امیدی به دختر صفدر حسینی ها نداریم که درد مردم را درک کنند
  • قربانی ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مردم خانواده خودشان را از دست داده اند این آدم (ب ی ش ع و ر )درفکر ریل است
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مگه یک نفر باید به همة اینها شخصا رسیدگی کند؟ پس بفرمایید شیلات هم از وزارت کشاورزی جدا بشه.
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام من خودم کارمندان آهن هستم متاسفم برای مسئولین راه آهن که به این راحتی دروغ میگن بنظربنده سیستم atcبی کیفیت ساخت یک شرکت داخلی باعث بروز حادثه شده تاقبل از نصب سیستمatc قانون راه اهن این بود که قطاری که از ایستگاهA بسمت ایستگاهB حرکت میکنه تا زمانی که به ایستگاه Bوارد نشده سیستم علائم الکترونیکی به قطاربعدی چراغ سبز نمیدهدحتی اگر اپراتور کنترل بخواهد لازم به ذکر است که سیستمatcبه سیستم علائم راه آهن اضافه میشودوکارش اینه که هر۵کیلومتریک چراغ ۲نمای سبز قرمز در مسیرنصب میشود معنیش اینه که قطار اول که ۵کیلومتراز ایستگاه دور شد قطاربعدی میتواند چراغ سبز بگیرد وحرکت کند بر فرض اگرقطار اولی ۷کیلومتر بعد از ایستگاه و۲کیلومتر بعداز اولین چراغ ۲نمایatc متوقف شود ۲اتفاق میافتد اول چراغ ۲نما سبز نمیشود حتی اگر اپراتور بخواهد دوم قطاربعدی در مواجه با چراغ قرمز بصورت خودکار ترمز میشود حتی اگر راننده قطارنخواهد حالا باید مسئولین راه آهن توضیح دهند چطور اپراتور کنترل توانسته جلوی قطاردوم راسبزکند درحالیکه مسیرتوسط قطاران مسدود بوده بعدازان اطلاع داریم قراردادهای چندصدمیلیارد تومانی برای نصب همین سیستم به شرکت مزبور داده شده مسئولین محترم دولت مجلس و قوه قضاییه تقاضامیکنیم ازراه آهن بپرسند به چه حقی تکنولوژی به این حساسی را به شرکتهای داخلی میدهند تا این فجایع به بار بیاید
  • همت ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    بنظرم بايدصبركنيددولت تدبيركنه آخرش كارگربيچاره مقصر ميشه مثل حوادث هوايي كه خلبان مقصره البته يه نكته وجودداره كه وزيري كه ٢٤ميليون رأي رو نميبينه و اعتقاد به تقلب داره خوب اين حادثه كوچيك كه أصلا نميبينه خدارحمت كنه مردگان رو فاتحه
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی ضایع بوده هر دو در یک ریل بودند
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    راه اهن فقط بلده هر 3 ماه كرايه ها رو گرون كنه
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    آخ گفتی
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    بشین بابا
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خدایا ما را از دست این دولت نجات بده
  • علیرضا ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    به نظر من مقصر این حادثه دولت قبله
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    به مردم آذربایجان تسلیت میگم الله رحمت السین
  • حميد ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    يه زماني متروي تهران تاخير داشت دولت و مجلس و همه دادشون درامد ولي در انفجار قطار نيشابور با هفتصد كشته اب از اب تكون نخورد حالا هم فكر نميكنم خبري بشه متاسفانه 
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    کشور از بی تدبیری و سوء مدیریت رنج می برد .
  • محمد ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    هزار جاش ایراد داره . کپسول اتشنشانی .. سیستم رادار باز بودن مسیر . کنترلر مرکز . چراغ اخطار قطار ایستاده . ترمز یخ زده در زمستان . مهمتر از همه مدیریت خط و مدیریت بحران . چرا اتش سوزی منتشر شده . و این افتضاح بزرگ تعقیب کیفری در رده مدیریتی بالا لازم داره چون سیستم مکانیزه نکردند
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    این یکی رو خیلی خوب اومدی
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    فقط يك نيمه؟
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اشكال نداره كه سوختند، عوضش غذايي كه آخرين غذاي عمرشون بود نوش جون كردند رو يك شركت اتريشي براشون تدارك ديده بود.
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    من از اولش هم مي دونستم يه جورايي تقصير دولت قبل بوده!
  • میم را دال زاد ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام متاسفانه یکی ازدوستان هم سعی داشت منو به این کار بکشونه. خوشبختانه جور نشد و عینا همین روش بود!
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    احمقها علت حادثه خطای انسانی بوده نه فرسودگی
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    و دشمن هم از نظر شخص شيخ حسن روحاني و دولتش كسي نيست جز احمدي نژاد,پس نتيجه ميگيريم كه كار ,كار احمدي نژاده و بس!!!!!!!!
  • ملینا ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام کی جوابگوهه هیچ کس
  • سیف الله ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام وزیر راه و رئیس خط راه آهن استان سمنان استفاء دهند
  • سیف الله ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام وزیر راه و رئیس خط راه آهن استان سمنان استفاء دهند
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر می خواهید از کسی حمایت کنید، مثل آدم از سر عقل و منطق حمایت کنید. متشکرم.
  • همدانیان ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    با عرض تسلیت این دومین حادثه ریلی مرگبار در این مسیر بوده وزیر راه و مسئولین راه اهن خصوصا راه اهن سمنان باید اخراج بشوند به خاک سیاه نشوندن چند ده خانواده جرم کمی نیست تازه اونایی هم که زنده موندند دچار سوختگی شدیدند اگه ما مردم امروز پیگیر قضیه نباشیم فردا این اتفاق برای ما خواهد بود.... برای اون کامنتگذار بالایی بی شعورم متاسفم که بجای تسلیت به خانواده های بازماندگان فکر سال موندن ریله!!!!!
  • همایون ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    فقط استعفا !
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    استعفا. مشرق جان، رده ی سنی مخاطب های شما در چه حدودی هست؟!
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اگه پیگیری کنند خوبه ولی چکنم که دوسه روز بیشتر حرفش نیست بعد تموم میشه
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مردشور بي نظمي اين مملكتو ببره كه واقعا بوي تعفن ميده
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    منم فکر میکنم این حادثه عمدی بوده.
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    فقط به این احتمالم فکر کنید که انتخابات ریاست جمهوری نزدیکه و شاید حادثه عمدی بوده.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    درست حرف بزن جناب قربانی جو گرفتت نمیدونی چی بگی این بابا داره تیکه مینازه به دولت که جون ادمها کمتر از ریل برای دولت اهمیت داره بعد تو انگ بی شعوری بهش میزنی؟
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اقای مطهری مدافع زهره خانم کاش همانطور که برای چند نفر ابوالفتنه کشور رو بهم می ریزی برای بیش از یکصد کشته اخیر هم یک سطر ابراز همدردی می فرمودی.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    حادثه در محلی اتفاق افتاده که جاده دسترسی نداشته
  • منوچهر ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    چه ربطی داشت به آمریکا
  • حجت ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    پیشنهاد می دم از مسافرای قطار خسارت قطارو بگیرن
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    همه ی آدمها قربون امام رضا ولی درست نیست که به خاطر یک اشتباه خانواده های زاران رو گریان کنید مسئئئئئووووووووول کجایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس