مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: از روز سه‌شنبه شاهد بارش برف و باران در مازندران بودیم که خسارت‌هایی را در حوزه راه، برق، کشاورزی و سایر به همراه داشت.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: از روز سه‌شنبه شاهد بارش برف و باران در مازندران بودیم که خسارت‌هایی را در حوزه راه، برق، کشاورزی و سایر به همراه داشت.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر در محورهای هراز، سوادکوه، کندوان و سمنان ـ مازندران تردد جریان دارد، اضافه کرد: با توجه به بارش برف و باران احتمال یخ‌زدگی محور وجود دارد که رانندگان باید مجهز به زنجیرچرخ باشند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه بخش عمده راه‌های فرعی استان باز است، افزود: بخش‌های کوهستانی دودانگه، چهاردانگه، دوهزار تنکابن، آلاشت و چمستان مسدود بوده و اقدامات بازگشایی در حال انجام است.

احمدی به قطعی حدود 40 درصدی برق بخش چمستان نور اشاره کرد و گفت: اکیپی قرار است فردا به منطقه اعزام شوند و پس از بازگشایی جاده بخش چمستان ـ لاویج نسبت به رفع مشکل قطعی برق اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه برف اخیر خسارت‌هایی را به بخش کشاورزی مازندران وارد می‌کند، تصریح کرد: لازم است کشاورزان از توصیه‌های کارشناسان و صاحب‌نظران درباره راه‌های کنترل و جلوگیری از یخ‌زدگی بهره بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در مورد قطعی گاز، بیان کرد: به جز شهرهای آمل و بابل در شهرهای دیگر مشکل خاصی نداریم که قرار شد با هماهنگی مدیرعامل شرکت گاز از استان‌ها و شهرهای هم‌جوار برای انتقال گاز به این شهرها اقدام شود.

این مسؤول یادآور شد: صبح روز چهارشنبه مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی تعطیل اعلام شده  و برای جلوگیری از افت فشار گاز روز پنج‌شنبه ادارات شهرستان چالوس به جزء دستگاه‌های خدمت‌رسان تعطیل اعلام شد.

طی اطلاعیه‌ای/
ادارات مازندران در روز پنج‌شنبه تعطیل اعلام شد

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز طی اطلاعیه‌ای از تعطیلی ادارات استان برای آخرین روز کاری هفته جاری خبر داد.

براساس این اطلاعیه بر اساس دستور استاندار مازندران با توجه به برودت هوا و مدیریت در مصرف گاز پنجشنبه چهارم آذرماه تمامی ادارات استان به‌جزء دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل بانک‌ها، شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، فرمانداری‌ها، ادارات راهداری و حمل و نقل، گاز و آب، تعطیل و مدیران‌کل در حالت آماده‌باش هستند.

همزمان با بارش برف و برودت هوا، برق و گاز بسیاری از مناطق استان قطع شده است.

همچنین راه‌های روستایی بسیاری از مناطق استان نیز مسدود است.

از مناطق محروم چهاردانگه شهرستان ساری نیز خبر می‌رسد که 48 ساعت دچار قطعی برق هستند و به دلیل سرمای بیش از حد و یخ‌زدگی آب شرب این مناطق نیز قطع شده است.

بسته بودن راه‌های روستایی نیز نگرانی زیادی را در بین مردم این مناطق ایجاد کرده است چرا که در صورت نیاز به خروج از روستا و یا بیماری نمی‌توانند اقدامی را انجام دهند.

 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس