کد خبر 658371
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

تبادل آتش در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر میان نیروهای هندی و پاکستانی صبح امروز (چهارشنبه) به نقطه اوج خود در چندماه اخیر رسید و طرف پاکستانی ادعا کرد که در جریان دو حمله جداگانه نیروهای هند، دست کم 10 نفر از غیرنظامیان پاکستان کشته و 14 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مشرق به نقل از گزارش منابع پاکستانی از منطقه کشمیر، بر اثر شلیک نیروهای هندی با سلاح سبک و نیمه سنگین به یک دستگاه مینی بوس در منطقه 'درّه نیلم' واقع در کشمیر تحت کنترل پاکستان، دست کم 9 نفر از سرنشینان آن از جمله چند زن و کودک کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند که آتشباری صبح امروز نیروهای هندی در یکی دیگر از مناطق کشمیر پاکستان، موجب کشته شدن یک نفر دیگر از غیرنظامیان این کشور شد.

براساس اعلام منابع رسمی پاکستان، طی دو ماه اخیر تا کنون، دست کم 40 نفر از غیرنظامیان ساکن مناطق مرزی پاکستان در کشمیر براثر شلیک خمپاره و گلوله از سوی نیروهای هندی کشته شده اند.

روز دوشنبه هفته جاری نیز چهار غیرنظامی پاکستان در درگیری های مرزی کشمیر کشته شد و ارتش پاکستان مدعی شد که در این روز تلفات سنگینی را به نیروهای هندی وارد کرده است.

پاکستان حملات امروز نیروهای هندی به مناطق مرزی کشمیر را اقدام تلافی جویانه هندی ها در مقابل کشته شدن تعدادی از نیروهایشان در روزهای اخیر به دست سربازان پاکستانی می دانند.

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی روز گذشته با حضور در جلسه مجلس سنا اعلام کرد که این کشور کمیته ویژه ای متشکل از مقامات عالی از وزارت دفاع، وزارت کشور و دستگاه های اطلاعات ارتش و دولت برای اتخاذ سیاست های عملی و موثر در قبال رویکردهای هند در خصوص مسئله کشمیر، تشکیل داده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس