کد خبر 658267
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

«سردار بردی‌محمداف» پسر رئیس جمهور ترکمنستان نماینده پارلمان این کشور شد.

به گزارش مشرق، «سردار بردی‌محمداف» پسر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به عنوان نماینده مجلس  این کشور انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، «سردار بردی‌محمداف» از حوزه انتخاباتی 24 «دوشاک» (حومه عشق‌آباد) به نمایندگی مجلس  این کشور انتخاب شده‌ است.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان در جلسه‌ای ویژه که در محل این کمیسیون برگزار شد، کارت نماینده مجلس را به «سردار بردی‌محمداف» نماینده جدید مجلس این کشور اعطا کرد.

انتخابات میان دوره‌ای مجلس ترکمنستان هفته پیش به دلیل استعفا برخی نمایندگان مجلس در 3 حوزه برگزار شد و در آن علاوه بر فرزند رئیس جمهور این کشور 2 نماینده جدید دیگر مجلس نیز انتخاب شدند.

در واقع برای اولین بار است که خبر رسمی فعالیت و سمت‌ پسر رئیس جمهور ترکمنستان در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود.

گفته می‌شود «سردار بردی‌محمداف» پیشتر در یکی از معاونت‌های وزارت امور خارجه ترکمنستان فعالیت داشته است.

 «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پی درگذشت «صفرمراد نیازاف» نخستین رئیس جمهور این کشور با برگزاری انتخابات سراسری ریاست جمهوری و پیروزی قاطع در آن، در سال 2007 میلادی دومین رئیس جمهور ترکمنستان شد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان آخرین بار در  فوریه سال 2012 میلادی  برگزار شد و در آن بردی‌محمداف 59 ساله برای دومین بار بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان در سال آینده میلادی در حالی است که پارلمان این کشور ماه گذشته اصلاحیه قانون اساسی جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن محدودیت سن نامزد رئیس جمهوری لغو و دوره ریاست جمهوری نیز از 5 تا 7 سال افزایش یافته است.

«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور 59 ساله ترکمنستان دارای یک فرزند پسر و سه دختر می‌باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس