یک کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص تغییر موضع نتانیاهو نسبت به برجام، دفاع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برجام را یک حرکت نمایشی و تاکتیکی خواند.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص تغییر موضع نتانیاهو در خصوص برجام پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هم سیاستمداران آمریکایی‌ و هم لابی صهیونیستی در آمریکا یک سری نگرانی‌هایی را نسبت به سیاست خارجی ترامپ دارند، گفت: اساسا ترامپ هنوز سیاست مشخصی در خصوص منطقه ندارد و در جریان مبارزات انتخاباتی خود بر ضرورت سرکوب گروهک‌های تروریستی خاورمیانه تاکید داشت و این مسئله نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه ترامپ هنوز در خصوص امنیت پایدار رژیم صهیونیستی موضع‌گیری مشخصی نداشته است، عنوان کرد: در طول هشت سال ریاست جمهوری اوباما گروهک‌های تروریستی به نیابت از رژیم صهیونیستی و عربستان و توسط آمریکا و غرب تاسیس شدند و الان ترامپ تلاش می‌کند که این گروهک‌ها را نابود کند. 

هانی‌زاده با اشاره به اینکه این مسئله موجب نگرانی اسرائیل شده است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که ترامپ سیاست‌هایی کاملا مغایر با منافع رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه هنوز ابهاماتی در خصوص آینده روابط اسرائیل و آمریکا وجود دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد تلاش ترامپ این است که در درجه اول به وضعیت آمریکا و همچنین بحران‌های منطقه توجه کند و مسئله امنیت پایدار رژیم صهیونیستی در درجه پایین اهمیت در سیاست خارجی رئیس‌جمهور جدید آمریکا قرار خواهد داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: سیاست‌های عربستان، ترکیه و اسرائیل در مورد سوریه و عراق با شکست مواجه شده و در مقطع کنونی تلاش اسرائیل این است که ایران را تحریک نکند و شرایطی را فراهم کند که تا شفاف شدن سیاست‌های ترامپ در خصوص اسرائیل محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تحریک نشود.

هانی‌زاده با بیان اینکه دفاع اسرائیل از برجام یک حرکت نمایشی و تاکتیکی با هدف آرام کردن ایران است، تاکید کرد: این احتمال وجود دارد مواضعی که ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود علیه برجام اتخاذ کرده بود، تغییر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چون هنوز سیاست خارجی ترامپ شفاف نیست، عربستان، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی نسبت به آینده روابط خود با آمریکا نگران هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس