کد خبر 657535
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

گزارش یکی از رسانه های معتبر پاکستان به نقل از منابع امنیتی حکایت از آن دارد که گروه تروریستی داعش دام هایی را در شبکه های اجتماعی گسترانده و تلاش می کند از این طریق جوانان پاکستانی را جذب کرده و آنها را به سوریه یا افغانستان بکشاند.

 به گزارش مشرق، بر اساس گزارش روز دوشنبه روزنامه انگلیسی زبان 'نیوز'، یک دختر جوان پاکستانی با یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش در سوریه از طریق شبکه فیسبوک آشنا می شود و این ارتباط مجازی ادامه می یابد تا جایی که فرد داعشی یاد شده به نام 'قاری عابد' موفق می شود به تدریج این دختر جوان پاکستانی را متقاعد کند تا همراه همسر جوانش، به 'جهاد از نوع داعش' در سوریه ملحق شود.

این گزارش حاکی است که این ارتباط مجازی در فضای فیسبوک شروع شد و سپس به فضای مجازی در شبکه 'تلگرام' انتقال و در این محیط ادامه یافت.

شستشوی مغزی این دختر جوان پاکستانی باعث شد تا او ماه گذشته همراه همسرش به سوریه برود و به داعش ملحق شود.

روزنامه نیوز پاکستان به نقل از برخی مسئولان امنیتی نوشته است که این دختر جوان، یکی از 14 پاکستانی است که به تازگی به داعش در سوریه و افغانستان ملحق شده اند.

این گزارش می افزاید: قاری عابد، یکی از عوامل داعشی در سوریه، از طریق عوامل و نفوذی های خود در پاکستان، افغانستان و ترکیه، با استفاده از شبکه های اجتماعی تلاش می کند تا از بین جوانان این کشورها برای داعش یارگیری کند.

داعش همچنین سعی دارد تا به ارائه کمک های مالی به گروهای تروریستی و شبه نظامی در پاکستان، آنها را به سمت خود بکشاند.

در ماه ها و یکی دو سال اخیر، نشانه های مختلفی از حضور و فعالیت های تبلیغاتی و تروریستی داعش در پاکستان گزارش شده است اما مقامات رسمی این کشور می گویند که داعش حضور سازمان یافته در پاکستان ندارد و ارتش این کشور هم با حساسیت این موضوع را دنبال می کند و اعلام کرده که حتی اجازه نخواهد داد سایه داعش وارد پاکستان شود.

گروه تروریستی داعش تا کنون مسئولیت چند حمله تروریستی در پاکستان را نیز برعهده گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس