کد خبر 657341
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

خبر مربوط به حضور احتمالی احمد نوراللهی در تیم تراکتورسازی مهمترین اتفاق اردوی سرخپوشان در روزهای اخیر بوده است.

به گزارش مشرق، نوراللهی یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران و یکی از بااستعدادترین آنهاست که سه فصل پیش از تیم فولادیزد به پرسپولیس آمد. او که به همراه مهدی طارمی مهمترین کشف های علی دایی در چند فصل اخیر فوتبال ایران هستند، با شروع خوب در پرسپولیس اوضاع متفاوتی را تجربه کرده اند.

احمد نوراللهی در فصل اول حضور در پرسپولیس خیلی زود مهرداد کفشگری را نیمکت نشین کرد و بدل به بازیکن ثابت تیم شد روندی که مهدی طارمی هم با کمی تاخیر آن را در پیش گرفت. با این حال در فصل دوم و با حضور کمال کامیابی نیا در جمع پرسپولیسی ها شرایط تغییر کرد.
 
برانکو ایوانکوویچ که ابتدا تیمش را با دو هافبک دفاعی به زمین می فرستاد به مرور کفشگری را از دور خارج کرد و میدان را به کامیابی نیا و نوراللهی داد اما با گذشت زمان و استفاده از سیستم 2ـ4ـ4 لوزی نوراللهی از ترکیب ثابت فاصله گرفت و نیمکت نشین شد.  این در حالی است که او کماکان در بین مربیان و هواداران فوتبال به یک هافبک کاملا با کیفیت مشهور است.
 
این بازیکن در فصل گذشته در دیدار مقابل سپاهان به نیمکت نشینی خود اعتراض کرد و مدتی از ترکیب ثابت بیرون ماند و از آن به بعد هرگز تبدیل به چهره فیکس پرسپولیس نشد. اگرچه در دربی به جای کمال کامیابی نیا بازی کرد و از پایه گذاران برد 4 ـ 2 مقابل استقلال بود.


در سیستم برانکو تنها یک هافبک دفاعی به صورت ثابت بازی می کند و اولویت سرمربی قرمزپوشان با کامیابی نیاست که بار بیشتری از وظایف دفاعی را به دوش می کشد. این بازیکن که حالا در اردوهای تیم ملی نیز حضور دائمی دارد مهره غیرقابل تعویض برانکوست اما با نوراللهی چه باید کرد؟
 
در حالی که در ماه های گذشته بارها به برانکو گفته شده بود که باید با کمی انعطاف در شیوه بازی فرصت حضور ثابت برای حضور گاه و بی گاه نوراللهی را فراهم کند، این اتفاق در فصل جدید هرگز رخ نداد تا حضور نوراللهی در ترکیب پرسپولیسی ها در 10 هفته به 294 دقیقه کاهش پیدا کند، آماری که ناگفته پیداست باعث به هم ریختگی این هافبک دفاعی خوش تکنیک شده است.

دیروز در تمرین پرسپولیس کریم باقری به شوخی به نوراللهی می گفت که پرسپولیس اجازه حضور او در تراکتور را نخواهد داد و او باید به ملوان برود. جمله ای که نشان می داد حتی در اردوی قرمزپوشان هم موضوع جدایی نوراللهی کاملا جدی است.
 
احمد که دوست ندارد مقابل تیم و سرمربی قرار بگیرد با استفاده از فرصتی که سربازی به او خواهد داد، تراکتوری می شود تا در تیم مدعی امیر قلعه نویی جانشین سینا عشوری مصدوم بشود. اما حتی در صورت عدم نیاز پرسپولیس به نوراللهی این خبر، خبر مثبتی نیست چراکه جدایی احمد منجر به تقویت تراکتور، مهمترین رقیب پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی خواهد شد.

سویه دیگر این جدایی هم به خود پرسپولیس بازخواهد گشت؛ اینکه آیا می شود تنها با یک هافبک دفاعی در سطح کامیابی نیا و در پستی که محرومیت و مصدومیت در آن کاملا طبیعی است لیگ را ادامه داد؟ در جمع بازیکنان پرسپولیس تنها محسن ربیع خواه سابقه بازی در این پست را دارد و سایر بازیکنان در پست هافبک دفاعی آزمایش نشده اند. بنابراین اگر نوراللهی به هر دلیل از جمع قرمزپوشان جدا شود باید بازیکنی جایگزین او بشود.

با این وصف به نظر می رسد این معامله به سود پرسپولیس و سرمربی این تیم نخواهد بود. تیمی که قصد دارد در لیگ امسال قهرمان شود اما در صورت جدایی نوراللهی دومین ستاره خود را به رقبا خواهد داد. نفر اول ساسان انصاری بود که حالا ستاره بی چون و چرای فولاد است، بازیکنی که برانکو برای حفظ او چندان تلاش نکرد ...

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس