رسانه آمریکایی نوشت: دولت «ترامپ» خیلی سخاوتمند نیست و از تخطی‌های فنی احتمالی ایران برای بازگشت تحریم‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، رییس یک شرکت راهبردی پیش بینی کرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهور جدید آمریکا احتمالا مانع ورود غول‌های نفتی اروپایی به بازار ایران خواهد شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌‌بی‌سی» در حالی‌که شرکت فرانسوی «توتال» هفته گذشته از عزم خود برای ورود مجدد به ایران و توسعه میدان گازی پارس جنوبی خبر داد اما برخی دیگر اعلام کرده‌اند که برای حضور در ایران صبر خواهند کرد.

«هلیما کرافت» رییس شرکت مطرح سرمایه گذاری جهانی «آر بی سی کپتال مارکتز» گفت، در حالی‌که تولید نفت ایران رشد پیوسته‌ای را از سال گذشته تاکنون و بعد از رفع تحریم‌ها داشته و به میزان 3.7 میلیون بشکه در روز رسیده اما انتخابات جدید آمریکا تداوم این احیا را زیر سئوال برده است.

کرافت در برنامه ویژه شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی موسوم به «پاور لانچ» گفت: «ایران پیشرفت داشته و به دوران قبل تحریم‌ها بازگشته اما آیا می‌تواند بدون سرمایه گذاری بیشتر خارجی‌ها اقدامی دیگری انجام دهد؟ اینجا مکانی است که برای ترامپ بسیار مهم است.»

 کرافت در ادامه نسبت به سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ نفتی اروپایی جهت سرمایه گذاری در پروژه‌های آتی نفتی ایران به دنبال پیروزی ترامپ ابراز تردید کرد و افزود: «دولت ترامپ احتمالا خیلی سخاوتمند نیست و از تخطی‌های فنی ایران برای بازگشت تحریم‌ها استفاده می‌کند.»

کرافت توضیح داد که تجدید تحریم‌ها به طور اساسی شرکت‌های خارجی را با یک «انتخاب» مواجه می‌کند که عبارت از داد و ستد با ایران و یا گیر افتادن در تحریم‌های مالی آمریکا هستند.

وی در توجیه سخنان خود گفت: «این امر موجب توقفی برای این شرکت‌ها می‌شود زیرا مفاد این قراردادها چندان جالب نیز نیستند و ایران نیز مکان سهلی برای داد و ستد نیست. بنابراین، مجبورید بین ایران و آمریکا یکی را برگزینید و فکر می‌کنم که شما آمریکا را انتخاب می‌کنید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس