کد خبر 656925
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

دبیرکل اوپک از جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر جدید اوپک نام برد و گفت: توافق اعضای این سازمان در نشست الجزایر بدون همراهی و نقش رهبری ایران غیر ممکن بود.

به گزارش مشرق، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک امروز پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در تهران اعلام کرد:توافق الجزایر بدون همراهی سازنده و نقش رهبری ایران، غیر ممکن بود.
 
وی با اشاره به سفر پیشین خود به ایران در شهریور ماه، گفت: پیش از نشست الجزایر با وزیر نفت ایران دیدار کردم و او به من اطمینان داد که ایران، نه تنها در پیوستن به اجماع، بلکه برای رسیدن به آن، از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.
 
دبیر کل اوپک افزود: توافق الجزایر بدون همراهی سازنده و نقش رهبری که ایران، غیر ممکن بود؛ از ایران سپاسگزاری می‌کنم به خاطر انعطاف و همراهی که داشت و نقش تعیین‌کننده ای که ایفا کرد تا تضمین کند که ما با یک توافق از الجزایر خارج شویم.
 
این مقام ارشد سازمان اوپک، تاکید کرد: هدف اصلی من از سفر اخیر، ارائه گزارشی درباره رایزنی‌های گسترده پس از نشست الجزایر در ماه سپتامبر است؛ در این سفرها به چند کشور عضو اوپک رفته‌ام و فکر کردم که باید به اینجا بیایم و شخصاً به طور کامل به وزیر نفت ایران گزارش بدهم و از مشورت او استفاده کنم.
 
بارکیندو در پایان خاطرنشان کرد: افزون بر تبادل نظر و گزارش دادن، در این سفر در پی درخواست از ایران برای نشان داد همراهی بیشتری در وین هستیم تا بتوانیم توافق الجزایر را اجرایی کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس