کد خبر 656746
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری جدید آمریکا معتقد است که مواجهه با برنامه هسته‌ای کره شمالی از اولویت‌های دولت ترامپ خواهد بود.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، یک مقام کره جنوبی روز شنبه به نقل از مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد برنامه هسته‌ای کره شمالی از اولویت‌های اصلی دولت جدید آمریکا خواهد بود.

به گفته چو تائه یونگ معاون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی، ژنرال بازنشسته مایکل فلین یکی از نزدیک ترین مشاوران ترامپ همچنین گفت وی برای تقویت ائتلاف آمریکا با کره جنوبی همکاری خواهد کرد و این رابطه را « حیاتی » خواند.

چو تائه یونگ ریاست هیئتی از کره جنوبی به آمریکا را برای دیدار با مشاوران اصلی ترامپ به منظور گفتگو در خصوص واکنش دو کشور به اقدام کره شمالی به ادامه برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ بدون توجه به تحریم های بین المللی علیه کره شمالی ، بر عهده داشت.

کره شمالی امسال چهارمین و پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد.

از سوی دیگر «سو سی بیونگ» سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش ممکن است روابط خود با واشنگتن را عادی‌سازی کند آن هم در صورتی‌که، دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، نیروهای و تجهیزات نظامی را از کره جنوبی خارج کند.

سفیر کره شمالی عنوان داشت، کره شمالی تاکنون سیاست «توسعه همزمان» برنامه‌های اتمی و اقتصادی‌اش را ادامه داده و مطمئنا این روند «ادامه خواهد داشت».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس