تروریست سعودی و قاضی شرعی گروهک تروریستی «جیش الفتح» که ارتباط نزدیکی با گروهک «جبهه النصره» دارد، در مصاحبه با روزنامه‌ای آمریکایی مدعی شد که این گروهک با غرب و آمریکا دشمنی ندارد.

به گزارش مشرق، «عبدالله المحیسنی» از سرکرده‌ها و قاضی شرعی گروهک «جیش الفتح»، از اینکه دولت آمریکا این گروهک را در فهرست سیاه تروریستی قرار داده است، اظهار شگفتی کرد.

محیسنی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا ضمن تکذیب اظهارت ضد آمریکایی و غربی پیشین خود، مدعی شد که جیش الفتح هیچ گونه تهدیدی برای غرب ایجاد نمی‌کند.

وی همچنین وابستگی گروهک خود به جبهه النصره، شاخه سوری گروهک تروریستی القاعده را تکذیب و ادعا کرد که «جیش الفتح هیچگونه ارتباطی با جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) ندارد.

این تروریست عربستانی که در شست‌وشو دادن مغزهای جوانان نقش زیادی دارد، در پاسخ به این سؤال که چرا با «ایمن الظواهری» سرکرده گروهک القاعده در سوریه دیدار کرده و رابطه‌اش با او چگونه است، گفت که دیدارش با الظواهری در سال 2014 بوده و حین این دیدار با او در مورد داعش صحبت کرده است.

وی در مورد تصاویر خود با سرکرده القاعده نیز این گونه گفت که «این تصاویر شبیه تصاویری است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در یک نشستی گرفته‌اند» و مدعی شد که این گونه تصاویر را نباید به معنای هم فکری القاعده و جیش الفتح تفسیر کرد.

قاضی شرعی گروهک جیش الفتح در مورد مکان حضور خود نیز گفت که در شهر حلب به سر می‌برد و در پاسخ به درخواست تروریست‌های هم قطارش که از او خواسته‌اند محل حضور خود را افشا نکند، گفته است وی شخصیتی معروفی است و مخفیانه به نفع گروهی کار نمی‌کند.

عبدالله المحیسنی همان کسی است که ایرانی‌ها را رافضی و مجوس می‌داند و بارها تروریست‌ها را تشویق کرده به غرب و  منافع آن حمله کرده و غرب‌ها را صلیبی و کافر خطاب می‌کند.

تحلیلگران بر این باورند که مصاحبه این تروریست وهابی با این روزنامه آمریکایی با هدف ترویج به نفع جیش الفتح بوده است، همانند آنچه که جبهه النصره ماه‌های گذشته با تغییر نام خود خواست خود را از لیست سیاه تروریست‌ها خارج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس