وزیر خارجه آمریکا که به منظور شرکت در نشست بررسی تغییرات آب و هوایی به مغرب سفر کرده است، گفت که انصارالله یمن با نقشه راه ارائه شده از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه (امروز) از موافقت جنبش انصارالله یمن با عدم تشدید درگیری ها در این کشور موافقت کرده است.
 
به نوشته وبگاه خبری «النشره» لبنان، کری که هم اکنون در مغرب برای شرکت در کنفرانس بررسی تغییرات آب‎وهوایی حضور دارد، اظهار داشت که نیروهای جنبش انصارالله یمن موافقت خود با عدم تشدید درگیری ها در این کشور را اعلام کرده اند.
 
وزیر خارجه آمریکا همچنین بیان داشت که جنبش انصارالله با نقشه راهی که «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن آن را به عنوان یکی از اولویات‎های مذاکرات این کشور ارائه داده، موافقت کرده است.
 
جان کری عصر روز سه‌شنبه (دیروز) همچنین از توافق طرف‌های درگیر در یمن برای آتش‌بس در این کشور از از 17 نوامبر (27 آبان‌ماه) یعنی دو روز دیگر خبر داد.
 
وزیر خارجه آمریکا دیروز گفت، طرف‌های یمنی بر تشکیل دولت وحدت ملی در یمن قبل از پایان سال جاری (2016) توافق کرده‌اند.
 
این در حالی است که «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن،‌ ساعاتی پس از سخنان کری در مورد توافق آتش بس گفت که از اعلام توافق برای آتش‌بس و تشکیل دولت وحدت ملی اطلاعی ندارد.
 
«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز بعد از اعلام توافق آتش بس از سوری جان کری اعلام کرد که توافق آتش بس اعلام شده از سوی آمریکا منوط به پابندی طرف‌ها به آن و از مذاکرات تا پایان ماه جاری (نوامبر) است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس