ترانه عاشورایی «هم‌قدم» که به مناسبت اربعین حسینی ضبط و تولید شده، در حال حاضر در سایت‌های معتبر موسیقی برای دانلود بارگذاری شده است.

به گزارش مشرق، به مناسبت ایام اربعین حسینی، ترانه «هم‌قدم» با صدای آقای رضا صادقی و به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. آقای فرید سعادتمند، موسیقی و تنظیم این اثر را بر عهده دارد و شعر آن را نیز آقای محمدمهدی سیار سروده است.

این ترانه عاشورایی که به مناسبت اربعین حسینی ضبط و تولید شده، در حال حاضر در سایت‌های معتبر موسیقی برای دانلود بارگذاری شده است.
همچنین معاونت سینمایی حوزه هنری در حال تولید نماهنگی از این اثر است و به‌زودی این نماهنگ نیز وارد بازار موسیقی می‌شود.

رضا صادقی خواننده مطرح کشور، پیش از این با خواندن ترانه «پیاده‌ها» ارادت و علاقه خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی نشان داده بود.

فرید سعادتمند در اول اردیبهشت ماه سال 1355 در قدیمی‌ترین محله شهر یزد (فهادان) به دنیا آمد. پدر وی استاد حسین سعادتمند در عین تسلط به موسیقی آوازی ایران قریب به ۳۵ سال نوحه خوان هیات بزرگ فهادان بود. وی آهنگساز سریال «ارمغان تاریکی» بود که مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

سعادتمند درباره قطعه هم قدم و همکاری با محمد مهدی سیار می‌گوید: تجربه کار قبلی با آقای سیار را در سریال هانیه داشتم. تیتراژ این سریال با صدای آقای سالار عقیلی و شعری از سیار ساخته شد که به شدت مورد توجه مردم قرار گرفت. مطلع این کار هم «با تو نگفته بودم از گریه‌های هر شب» بود. انیمیشن‌هایی هم روی کار ساخته شدند. من از سبک شعری و ذوق و سلیقه آقای سیار خوشم آمد و فرصتی دست داد تا همکاری مجددی با ایشان داشته باشم. در ترانه «هم‌قدم» همکاری مجددی با آقای رضا صادقی هم دارم. پیش از این ترانه «تنهام» را با شعری از آقای عبدالجبار کاکایی و صدای رضا صادقی کار کرده بودیم. «هم‌قدم» به پیشنهاد حوزه هنری ساخته شد اما خودم بی نهایت به امام حسین؟ع؟ علاقه دارم. پدرم یکی از نوحه‌خوانان صاحب سبک یزد بودند.

سعادتمند درباره ساختار کار «هم قدم» ادامه داد: سبک و ساختار کاری من این‌گونه است که ابتدا ملودی را می‌سازم و سپس سراغ بچه‌های توانمندتر حوزه ترانه می‌روم تا روی آن کلام بگذارند. اما مواردی هم بوده است که ملودی را براساس شعر آماده کرده‌ام. مانند قطعه «تنهام» که پیشتر اشاره شد. اگر شعری برایم جذابیت نداشته باشد اصلاً آن را کار نمی‌کنم و به شاعر می گویم شعر را عوض کند. در قالب خاصی و به‌صورت متمرکز کار نمی‌کنم. مرتب اوزان و ریتم تغییر می‌کند.
سعادتمند در پایان از انتشار یک آلبوم عاشقانه با اشعاری از محمد مهدی سیار و خوانندگی سالار عقیلی با آهنگسازی وی تا پایان سال جاری خبر داد.


آقای محمد مهدی سیار با بیان اینکه هنوز خروجی کار را نشنیده‌ام درباره قطعه «هم قدم» گفت: امیدوارم که کار خوب و ماندگاری شود. با آقای سعادتمند و سالار عقیلی تجربه خوبی در تیتراژ سریال «هانیه» داشتیم. سعادتمند آهنگساز زبده و گزیده‌کار و متفاوتی است. ویژگی کارهای ایشان تلفیق درست موسیقی سنتی و موسیقی مدرن است هم در جنس آهنگسازی و هم در جنس تنظیم. معتقدم که ایشان از آهنگسازان خوب و تاثیرگذار معاصر است. نام ترانه به پیشنهاد خود آقای رضا صادقی «هم قدم» گذاشته شد. امیدوارم که مردم این ترانه را زمزمه کنند و دوست داشته باشند.

وی درباره تفاوت شعرگفتن روی ملودی و ملودی گذاشتن روی شعر گفت: هر دو کار سخت است زیرا اساساً شعر خوب گفتن دشوار است؛ چه فی البداهه و چه پس از شنیدن ملودی و حس گرفتن برای شعرگفتن. در حوزه شعر گذاشتن روی ملودی کار شاعر سخت‌تر است و در بالعکس، کار آهنگساز. نزدیکی این 2 فضا باید به بهترین شکل صورت بگیرد.

 شعر «هم‌قدم» سروده محمد مهدی سیار نیز به شرح زیر است.
عاشقان می‌رسند
هر دم از جاده‌ها
وعده‌گاه همه
اربعین کربلا
محشری گشته به پا باز بر گرد حرم
خواندی و آمدم
دل به دریا زدم
بوده‌ام از قدیم
با غمت هم قدم
غیر تو من دل خود را سوی که برم
تشنه تشنه، چون رود
به اشتیاق دریا
میان این صحراها
در سفرم
چشمه چشمه جوشد
عطش ز جانم، جانا
که تا رسانم دل را
کنج حرم
حسین آرام جانم
حسین روح و روانم
 

 منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس