قائم‌مقام حزب اعتماد ملی برای چندمین بار گفت اصلاح‌طلبان چک سفید امضا به روحانی نداده‌اند و قصد ندارند مانند سال 92 بدون گرفتن امتیاز، از وی حمایت کنند.

به گزارش مشرق، رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: بنده عنوان کردم که اصلاح‌طلبان قصد ندارند به همان شکل که در سال 92 از آقای روحانی حمایت کردند در سال 96 نیز حمایت کنند. سخنان بنده در این زمینه کاملاً مستدل و با حساب و کتاب بود، به شکلی که بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب همان سخنان بنده را تکرار می‌کنند تاکنون بیش از 10 تن از شخصیت‌های برجسته جریان اصلاحات به صراحت عنوان کرده‌اند که به هیچ عنوان در انتخابات ریاست جمهوری 96 به آقای روحانی چک سفید امضا نمی‌دهیم و ایشان باید با اصلاح‌طلبان وارد مذاکره جدی شوند. به نظر من باید گروه‌هایی از طرف دولت و جریان اصلاحات انتخاب شوند که درباره ادامه همکاری اصلاح‌طلبان و دولت تصمیم‌گیری کنند. ما خواهان مذاکره جدی با آقای روحانی هستیم و در این زمینه هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد.
 
وی می‌افزاید: نکته دیگر اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری چند ماه باقی مانده و هنوز خیلی زود است که جریان اصلاحات موضع اصلی خود را در این زمینه مشخص کند. به همین دلیل باید اجازه داد تا اصلاح‌طلبان با تحلیل و تبیین انتخابات آینده به یک جمع‌بندی مناسب دست پیدا کنند. با این وجود نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که بدون شک حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی در سال 96 مانند سال 92 نخواهد بود و تفاوت‌های معناداری خواهد داشت. جریان اصلاحات در سال 92 برای حمایت از آقای روحانی در یک مضیقه زمانی قرار داشت. در انتخابات ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان با کناره‌گیری آقای عارف فقط سه یا چهار روز برای تصمیم‌گیری زمان داشتند و به همین دلیل چاره‌ای جز حمایت از آقای روحانی برای ما باقی نمانده بود. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 زمان بسیاری دارند و به هیچ عنوان در مضیقه زمانی قرار ندارند. به همین دلیل اصلاح‌طلبان در مدت زمان باقیمانده مطالبات اصلی و مهم خود را با آقای روحانی در میان خواهند گذاشت و انتظار می‌رود آقای روحانی نیز با سعه صدر و منطق سیاسی با مطالبات اصلاح‌طلبان برخورد کند. در شرایط کنونی چند ماه از مصاحبه بنده در این زمینه می‌گذرد. با این وجود بنده معتقدم اگر ما عنوان کنیم گزینه‌ای جز آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری نداریم به نوعی دست خود را بسته‌ایم و خود را در یک چهارچوب خاص محدود کرده‌ایم.
 
در شرایط کنونی مصلحت و عقل سیاسی حکم می‌کند که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کنند. در نتیجه در انتخابات 96 نیز این اتفاق خواهد افتاد و گزینه اول اصلاح‌طلبان برای انتخابات آقای روحانی است. با این وجود این حمایت به معنای این نیست که دست جریان اصلاحات از گزینه ریاست جمهوری خالی شده و به همین دلیل دست به دامن آقای روحانی شده است.
 
منتجب‌نیا می‌گوید: اصلاح‌طلبان و آقای روحانی باید در زمینه انتصابات در دولت آینده مذاکره کنند. این خلاف رویه است که جریان اصلاحات به صورت کامل از آقای روحانی حمایت کنند اما ایشان پس از اینکه به پیروزی رسیدند به هر شکل که تمایل داشتند در زمینه انتصابات عمل کنند و از هر تفکر و جریانی که خود تشخیص دادند در دولت آینده استفاده کنند. انتصابات آقای روحانی در دولت اول براساس انتظار جریان اصلاحات نبوده و با آنچه ما تصور می‌کردیم فاصله داشته است. بدون شک اصلاح‌طلبان به عنوان مهم‌ترین جریان حامی آقای روحانی باید در انتصابات دولت دوم ایشان دخالت داشته باشند ما در این زمینه با آقای روحانی مذاکره خواهیم کرد. اصلاح‌طلبان باید در دولت آینده سهم بیشتری داشته باشند و درصد قابل توجهی از کابینه ایشان را تشکیل بدهند. این مسئله شامل وزرا، معاونان و همچنین استانداران می‌شود و در همه این زمینه‌ها باید تغییرات جدی صورت بگیرد.
 
وی همچنین درباره حزب اعتدال و توسعه که حزب‌ آقای روحانی است اظهار داشت: این حزب نباید فکر کند پیروزی آقای روحانی در سال 92 مرهون برنامه‌ریزی این گروه بوده است. بدون شک حزب اعتدال و توسعه جدا از جریان اصلاحات جایگاه قابل توجهی در بین اقشار مختلف جامعه ندارد. بنده به برخی از دوستان هشدار می‌دهم که نه خود دچار توهم شوند و نه آقای روحانی را دچار توهم کنند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    اصلاحات چی ها با این فرمونی که میرن، دور بعد هم باسه اوناست. اصولگراها بزنید تو سر هم،۶ تا هم آدم ناشناس رو نامزد خودتون کنید مثل قبل!!
  • اصغر آقا ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    یعنی عارف همینجور یهویی کناره گیری کرد و شما رو تو مضیقه گذاشت؟
  • افشین ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    اگه منتخب نیا روحانی رودییس جمهورکرده پس رای مردم چیه؟
  • عباس ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    مگر رئیس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب نمیشه؟پس اینا دیگه کی هستن همه باج میخوان تو این مملکت
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    باشه
  • امتیازگیر ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    به جای اینکه به فکر ساختن مملکت و رفع مشکلات باشید به فکر امتیاز گرفتن و خوردن و بردن هستید. خودتون به جهنم نمیگید این کارا باعث عقب افتادن مملکت و ایجاد بدبینی در مردم نسبت به انقلاب و .... میشه؟ آیت الله شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل
  • lمهمان ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    افتخار نداره رييس جمهور كردن روحاني تا عمر داريد وبعد مرگتان دعاي اين مردم پشت سرتونه!!!!!!!!!!!!
  • روحانی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    چشم
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    وقتی رای بر اساس هوچیگری باشد باج خواهی هم دنبالش می اید عباس اقا!
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    پس نه روحانی فکر کردی با رای کی رئیس جمهور شد؟به نام اصلاحات نمی آمد اندازه قالیباف و جلیلی رای می آورد می گی نه این بار امتحان کنید بگویید روحانی اصولگرا است و قرار است در دور دوم سیاست های اصولگرایان را اجرا کند ببین چقدر رای می آورد.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    روحانی بازیرکی تمام ابتدا نظر هاشمی جلب کرد بعد با استفاده از هاشمی خودشو پشت اصلاح طلبان مخفی کرد بعد انتخاب شدنش گزینه های هاشمی و کمی از اصلاح طلبان به قدرت رسوند در انتخاب رئیس مجلس سمت لاریجانی گرفت تادستش در انتخابات وانتخاب وزرای احتمالی باز باشه تا کمتر به اصلاح طلبان باج بده به این میگن نگه داشتن رقبا در حالت خلسه یعنی کسی ندونه که چیکاره هستش.حالا اصلاح طلبان از خواب بیدارشدندوادعای سهم خود از انتخابات دارندکه کمی دیرشده ولی گفتنداگه می خواهی درقدرت بمونی همون ابتدای کار سهم ماروبده وگرنه... امیدوارم درانتخابات 96 مردم گول سیاسی بازی اینها رو نخورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس