پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) گزارش داد جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا طی سال 2015میلادی 67 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش مشرق، شبکه خبری «ای بی سی نیوز» آمریکا با اعلام این مطلب افزود گزارش اف بی آی حکایت از آن دارد که جرائم علیه گروه های مذهبی به طور کلی از سال 2014 تاکنون 23 درصد افزایش یافته و سال گذشته چنین مواردی علیه سیاه پوستان و سفیدپوستان افزایش داشته است.

این آمار نشان می دهد که در سال 2015، بیشترین جرائم یعنی 30 درصد آنها علیه سیاه پوستان بوده است. چنین جرائمی موارد مختلفی را از توهین صرف تا قتل و تعرض جنسی شامل می شود.

بر اساس این گزارش، در سال 2015 میلادی 257 مورد جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان رخ داده است. چنین جرائمی سال قبل از آن 154 مورد بوده است. در این سال، آمار کلی جرائم ناشی از نفرت 7 درصد افزایش داشته و 5 هزار و 850 مورد گزارش شده است.

اف بی آی سالانه گزارشی را از اتفاقاتی که تحت انگیزه های ناشی از تعصب ورزی در کشور بروز کرده است ارایه می هد و آخرین گزارش این سازمان بر اساس آمار و اطلاعاتی است که از سوی 14 هزار و 997 سازمان مجری قوانین در سراسر کشور ارائه شده است.

بر اساس گزارش اف بی آی، از میان 5 هزار و 493 جرم رخ داده، 48.4 درصد به سیاه پوستان، 24.3 درصد سیاه پوستان یا آمریکایی های آفریقایی تبار مربوط بوده است. بیشترین سهم جرائم ناشی از نفرت یعنی 31.5 درصد در داخل منزل مسکونی یا نزدیک آن، حدود 17 درصد در بزرگراه ها، جاده ها، خیابان های اصلی و فرعی یا پیاده رو ها، 8.3 درصد در مدارس یا دانشگاه ها، 5.6 درصد در پارکینگ ها و 4.4 درصد درکلیساها، معابد یا مساجد اتفاق افتاده است.

این نخستین سال است که جرائم ناشی از نفرت علیه اتباع عرب در آمار و ارقام اف بی آی ثبت شده است. بر اساس این گزارش، 37 مورد جرائم ناشی از نفرت در آمریکا علیه اتباع عرب زبان بوده که 48 قربانی داشته است.

گزارش اف بی آی همچنین حکایت از آن دارد که در سال 2015 میلادی، 7 هزار و 121 نفر به دلیل اقدامات تعصب آمیز قربانی شده اند که از این میان، 59.2 درصد به دلایل نژادی، قومیتی یا تعصبات قوی هدف قرار گرفته اند. تقریبا 20 درصد به دلایل مذهبی و 18 درصد به دلایل گرایشات جنسی قربانی شده اند.

به گزارش ای بی سی نیوز، آمار ارائه شده بالاترین رقم جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا از سال 2001 تاکنون است. در سال 2001 میلادی 481 مورد جرائم ناشی از نفرت به ثبت رسید.

شورای روابط اسلام و آمریکا (CAIR) گزارش داد که آمار اف بی آی با گزارش این سازمان درباره حملات به مساجد مطابقت دارد و شامل جرائم ناشی از نفرت، سرکوب و ارعاب می شود. به گفته «کور سایلور» مدیر اداره نظارت و مبارزه با اسلام هراسی، تعداد اتفاقات مربوطه در سال گذشته به بالاترین رقم رسیده است.

وی این افزایش را ناشی از «لفاظی های مخرب ناشی از کمپین انتخاباتی» در آمریکا ارزیابی کرد.

هر چند که گزارش اف بی ای شامل جرائم ناشی از نفرت در سال 2016 نمی شود اما بر اساس گزارش سازمان آمریکایی موسوم به «مرکز حقوقی فقر جنوبی» در آمریکا، از روز انتخابات در آمریکا تاکنون بیش از 200 مورد سرکوب و ارعاب ناشی از تنفر گزارش شده است.
این سازمان مدافع حقوق مدنی اعلام کرده که 201 مورد حوادث ناشی از تنفر را از روز انتخابات (18 آبان) تا عصر روز جمعه این هفته گردآوری کرده است که همگی بر اساس گزارش های مستقیم شبکه های اجتماعی یا گزارش های خبری بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی اش وعده داد تعدادی از مسلمانان را از این کشور اخراج خواهد کرد. وی روز یکشنبه با تاکید بر چنین وعده ای گفت که بی درنگ سه میلیون مهاجر فاقد مدارک قانونی را از کشورش اخراج می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس