زوار فاقد گذرنامه و روادید در مرز مهران مشکل‌آفرین شده‌اند.

به گزارش مشرق، با وجود اعلام مسؤولان ایرانی و عراقی مبنی بر داشتن گذرنامه و روادید برای سفر به کربلای معلی اما باز هم تعدادی از هموطنانمان بدون در نظر گرفته این توصیه‌ها وارد مرز مهران شده‌اند.

مرز مهران دارای 96 گیت ورود و خروج بوده و طرف عراقی در مرز زرباطیه کمتر از این تعداد گیت ورود و خروج دارد، اما در عین حال با ترافیک روانی زوار در حال عبور از کشور هستند و در این میان افرادی که فاقد هرگونه مدرک اعم از گذرنامه و ویزا مانع سهولت در تردد در مرز مهران شده و به راحتی حاضر به ترک مرز نیستند.

برگشت این دست از زوار و حتی ماندن این افراد در پایانه مرزی مشکلات متعددی به وجود آورده و سعی دارند به هر نحو ممکن از مرز خارج شده و به کربلای معلی سفر کنند، اما طرف عراقی به هیچ عنوان این نوع تردد را نپذیرفته و وعده داده با متخلفان برخورد خواهد کرد.

فرمانده مرزبانی عراق نیز در دیداری که در پایانه مرزی با همتایان ایرانی خود داشت با صراحت اعلام کرد که ورود زوار ایرانی بدون روادید و گذرنامه به داخل خاک عراق ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تردد زوار در مسیر مهران زرباطیه در حال جریان است.

فرمانده مرزبانی و معاون وزیر کشور عراق گفت: با تمهیدات اندیشیده شده هیچ مشکلی در تردد زوار در مسیر یاد شده وجود ندارد و این روند با شتاب بیشتری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امکانات لازم برای تأمین امنیت و رفاه حال زائران اربعین در خاک عراق اندیشیده شده است، ادامه داد: مرزبانی عراق تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته تا زوار بدون هیچ مشکلی تردد داشته باشند.

این فرمانده مرزبانی عراق اضافه کرد: در نشست‌های مشترک با مسؤولان ایرانی زمینه تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی فراهم شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حامد عبدالله ابراهیم تصریح کرد: از سه ورودی از سوی ایران زوار به کشور عراق وارد شده که 50 درصد این تعداد زوار مربوط به مرز مهران است.

فرمانده مرزبانی و معاون وزیر کشور عراق گفت: زوار ایرانی حتماً برای ورود به خاک عراق دارای گذرنامه و ویزا باشند در غیر این صورت از ورود آنان به داخل خاک عراق جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: ورود بدون مدارک زوار از جمله گذرنامه و ویزا و ... به خاک عراق جرم محسوب شده و قطعاً با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

 از دقایقی پیش صورت گرفت
 
گشودن منازل ایلامی‌ها بر روی زوار اربعین حسینی

با عنایت به تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسؤولان امر برای اسکان و پذیرایی از زوار اما مردم یکدست شیعه ایلام به میادین ورودی و اصلی شهر حاضر شده و با نصب پلاکاردهایی خواستار اسکان زوار به صورت صلواتی شدند.

خوشبختانه هیچگونه مشکلی در زمینه اسکان و پذیرایی زوار اربعین حسینی در استان ایلام وجود نداشته و از دقایقی پیش زوار به راحتی مورد استقبال و پذیرایی مردم و مسؤولان قرار گرفته و می‌گیرند.

در حال حاضر در شهر ایلام 50 مسجد و حسینه برای اسکان زوار اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

متأسفانه شماری از هموطنانمان که فاقد هرگونه مدرک از جمله ویزا و گذرنامه بوده به مرز مهران مراجعه کرده و مشکلاتی را برای خود و دیگر زوار و مسؤولان امر در خروجی مهران پدید آورده‌اند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    خدا به این مردم ایلام جزای خیر عطا فرماید و انتقام بگیرد از آن دیپلمات هایی که زیر بار تقاضای عراق برای لغو دایمی ویزا بین دو کشو نرفتند خواستند درآمد خود از محل زوار عراقی را حفظ کنند. توضیح اینکه مقامات ایرانی می گویند حذف روادید فقط برای ایام اربعین باید باشد!
  • علی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    تامیتونید از مردم پول بگیرید به هر بهانه ای ...فروش پایان خدمت ...اعزام به کربلا ...کارت سوخت.. کارت ملی .. پاسپورت..بقیه را هر که میداند بگه
  • مسلم مهکی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    از شهرستان ما هزاران نفر بدون پاسپورت رفتن و برگشتن و همش الکیه ما که اینجا کسی به دولت باج نداده و زیارت هم رفتن اگه نیاز به مدک دارید تصویر هم میفرستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس