این شرکت انگلیسی مطابق با راهبرد همیشگی انگلیسی که اختلاف بینداز و حکومت کن از ابتدای امسال چنین راهبردی را با قوت در میان بانک ها و شرکت های ایرانی دنبال کرده است.

سرویس اقتصاد مشرق - درگزارش های مفصلی که از پدیده نفوذ در صنایع مالی و بانکی منتشر شد (https://goo.gl/XBCuL0 و https://goo.gl/YgD9uz و https://goo.gl/Vnw1zt ) ذکر گردید که کنفرانس و نمایشگاه (پرداخت ایران ) توسط شرکت انگلیسی صهیونیستی تراپین در 2 و 3 آذرماه در برج میلاد قرار است برگزار شود.

گفته می شود بسیاری از افراد در ماه های گذشته از این شرکت در تلاش بوده اند تا این تاریخ را عوض کنند و در فصل دیگری برگزار کنند. اما اصرار آنها و حتی برخی از اسپانسرهای این رویداد راه به جایی نبرده است. آگاهان دلیل انتخاب این تاریخ را مقابله با دو رویداد ایرانی می دانند که چند هفته قبل و بعد از آن برگزار شده و می شود. این دو رویداد عبارتند از همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار می‌شود (سایت http://www.mbri.ac.ir ) و امسال ششمین سال خود را تجربه می کند و در دی ماه برگزار خواهد شد و همایش و نمایشگاه تراکنش ایران نیز که امسال دومین سال خود را پشت سر گذاشت (سایت http://www.itefaba.com/fa ) و در نیمه اول آبان برگزار شد.

برای دستیابی به اهداف شوم پدیده نفوذ ضرورت داشته تا زمان را به گونه ای انتخاب کنند تا این دو رویداد ایرانی و دقیقا از نظر محتوایی یکسان، با رویداد شرکت تراپین تحت الشعاع قرار گیرند؛ اصولا برای نفوذ ابتدا می بایستی سیستم دفاعی داخلی یعنی ارگانیسم زنده را مختل کرد و گلبول های سفید آن را از تحرک بازداشت تا راحت تر و سریع تر ویروس را در آن گسترش داد.

از سویی دیگر این شرکت انگلیسی مطابق با راهبرد همیشگی انگلیسی که اختلاف بینداز و حکومت کن، از ابتدای امسال چنین راهبردی را با قوت در میان بانک ها و شرکت های ایرانی دنبال کرده است. این راهبرد انگلیسی، امسال در شبکه بانکی کاملا به اجرا گذاشته شده است.

همدلی ها و همگرایی هایی که در عرصه های ملی و بین المللی میان بانک ها و شرکت های ایرانی کم و بیش وجود داشت امسال با خدشه های جدی رو به رو شد و زمینه را برای بسط ویروس نفوذ فراهم کرده است. اینکه چرا این اقدام به صورت جدی در شبکه بانکی توسط بیگانگان پیگیری می شود، موضوع گزارش دیگری است که منتشر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    دو سوال: 1) آیا روسها که نیروگاه اتمی بوشهر را زدند جاسوس و در فکر نفوذ بودند؟ 2) آیا سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور را در این حد ناکارامد می پندارید؟
  • بی نام ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    بعد از چند سال کار و تلاش سخت دولت مردان که باعث شده نقاط ضعف بانکی مالی مالیاتی و گمرکی را کشف کنند که این خود باعث بوجود آمدن مدیریت بهتر کشور میشود حالا انگلیس مثل خون آشام بیدار شده و میخواد این کار را مختل کنه و دوباره کلاف رو سردر گم کنه ((( انگلیس خیلی کثافتی - نجسی - توطئه گری - اختلاف بیندازی - """" خواهشا مسئولین محترم پای این کثافتها رو به مملکت باز نکنند اون هم به حساس ترین قسمتها یعنی مسائل مالی کشور """""))))))
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    یک سوال: واقعا انقدر از موضوع پرتی یا خود را به اون راه می زنی؟!
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    پاسخ: مقایسه شما صد در صد نادرست است. چرا ؟ چون شما دوست عزیز سوادتان پایین است هنوز فرق ابزار با روند و همچنین داده و ابزار را نمی دانید! کسی نگفته در های کشور را ببنیدم و از هیچ چیز خارجی استفاده نکنیم همین الان تمام دستگاه های کارت خوان ساخت خارج است اما سیستم و شبکه آن و بسیاری از نرم افزار های آن ایرانی و و محافظت شده است. در مثال نیروگاه که شما زدید، نیروگاه یک عنصر passive و کاملا غیر هوشمند است که نمی تواند از نظر اطلاعاتی به صورت فعال عمل کند، یک وسیله است که برای ما می سازند و تمام. اما در مباحث مالی اینگونه نیست. در شبکه پرداخت مالی اینگونه نیست. اگر غریبه(اصلا خودی و ایرانی ولی غیر مجاز) بتواند در آن نفوذ کند و اندام یا به قول خارجی ها "ارگان" آن را به دست بگیرد این یعنی فاجعه! یعنی هر جا که خواست عصب را قطع می کند! هر جا که خواست مغز را از کار می اندازد! تازه اینها تخریب است!تخریب را می شود درست کرد چون متوجه می شویم اما مشکل در شبکه پرداخت 1- انحراف است- 2- دسترسی غیر مجاز. در مسئله پرداخت ما گزاره ای داریم به نام اطلاعات یا داده. همه چیز بر اساس داده ها است. حالا اگر خارجی ها به این داده ها و دسترسی داشته باشند می شود فاجعه. شما کل علوم مهندسی را با این مثال نیروگاهی که زدی زیر سوال بردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس