دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در حال حاضر تکثیر کاندیدا به نفع هیچ جریان و جناحی نیست و قطعاً اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی از روحانی عبور نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، نشست ماهانه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با حضور خبرنگاران عصر امروز در محل خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ابتدای نشست شهادت محسن خزاعی خبرنگار صداوسیما در حلب را تسلیت گفت و در پاسخ به سؤالی مبنی بر سازوکار اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 چیست، اظهار داشت: در این زمینه بحث‌هایی صورت گرفته و بنده در گذشته هم بارها بیان کرده‌ام که در غیبت احزاب و چند حزب فراگیر قدرتمند انرژی زیادی را صرف می‌کنیم که به وحدت درونی برسیم و این موضوع فقط مخصوص ما نیست بلکه اصلاح‌طلبان هم با این مشکل روبه‌رو هستند و بخشی از انرژی آنها هم صرف همین وحدت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای ایجاد وحدت نسبی تلاش کرده‌ایم و همواره تلاش‌های‌مان به نتیجه می‌رسد اما مشکل و هزینه این روش این است که هر دوره هزینه آن تکرار می‌شود و تلاش ما براین است که اگر در انتخابات کاری را انجام دادیم از این سرمایه برای انتخابات بعدی هم استفاده کنیم و تا زمانی که چند حزب قدرتمند نداشته باشیم این موضوع تکرار می‌شود.

باهنر با بیان اینکه ما همواره برای رسیدن به وحدت تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: متأسفانه رقبای ما برای شکست وحدت ما تلاش می‌کنند و این جزو استراتژی کار آنها شده است. اما اگر از دیدگاه تشکیلاتی نگاه کنیم هر کسی سعی می‌کند نقاط ضعف رقیب خود را زیاد کند.

وی افزود: در این رابطه کمبود کاندید نداریم و در مورد خودم بارها اعلام کرده‌ام که کاندید نخواهم شد و از دوستانی که احساس می‌کنند باید در انتخابات شرکت کنند و خودشان را کنار زمین گرم می‌کنند خواهش می‌کنم که منصرف شوند و وارد عرصه انتخابات نشوند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد:‌ تکثیر کاندیدا در حال حاضر به نفع هیچ جریان و جناحی نیست و اصلاح‌طلبان قطعاً از روحانی عبور نمی‌کنند و تحلیل‌مان بر این است که برای اینکه سهم بیشتری نصیب جریان اصلاحات شود پاره‌ای از مواقع پروژه عبور از روحانی را مطرح می‌کنند اما تحلیل قطعی ما براین است اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند.

باهنر در رابطه با حضور مجدد چهره‌های سوخته در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بعضی از نیروها هستند که قبلاً خودشان را آزمون کردند و توانستند آرایی را جلب کنند که آرای قابل قبولی هم نداشتند. اما ما یک سیاست راهبردی دیگری داریم و آن این است که ما ایجاب و سلبی روی هیچکس انجام نمی‌دهیم حتی در مورد روحانی هم گفتیم که ما کاندیدای‌مان را با هم مقایسه می‌کنیم که باید کارآمدی و رأی‌آوری لازم را داشته باشد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    اون وقت چراغ سبز اصولگرانماها به روحانی معنی سهم خواهی نمیده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس