کد خبر 654497
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

مدیر فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی با اشاره به عملیات نصب سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی پس از ۱۶ساعت فعالیت گفت: بهره‌برداری از این سکو تا بهمن‌ماه صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سکوی SPD20 پارس جنوبی عصر امروز توسط کشتی اوشنیک 5000 در محل فاز 20 پارس جنوبی پس از 16 ساعت کار نصب شد.

علیرضا عبادی مدیر فاز 20 و 21 پارس جنوبی با اشاره به اینکه این عملیات به طور کامل انجام شده است در جمع خبرنگاران گفت:‌ در مردادماه عملیات نفت سکوی فاز 21 با موفقیت صورت گرفت و اکنون نیز شاهد نصب سکوی فاز 20 پارس جنوبی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به زودی عملیات نفت پل ارتباطی و پیش راه اندازی این سکو صورت می‌گیرد، تصریح کرد: براساس زمان‌بندی صورت گرفته بهره‌برداری این سکو در  بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

عبادی با اشاره به عملیات راه‌اندازی سکوی فاز 21 گفت: هفته آینده شاهد عملیات راه‌اندازی سکوی فاز 21 هستیم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سکوی فاز 20 در بهمن‌ماه نیز برداشت گاز از این دو فاز کامل شده و شاهد تولید روزانه 57 میلیون متر مکعب گاز ترش از این دو فاز خواهیم بود.

عبادی با اشاره به حفاری 22 حلقه چاه گفت: خط لوله 103 کیلومتری پالایشگاه به سکو نیز در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته که پس از بهره‌برداری گاز ترش این دو فاز برای شیرین‌سازی به پالایشگاه ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون گاز فازهای 6،7 و 8 برای شیرین‌سازی به این پالایشگاه ارسال می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال جاری ردیف دوم پالایشگاه و تا پایان آذر و دی‌ماه ردیف‌های سوم و چهارم نیز به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

عبادی با اشاره به اینکه کل طرح 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در بخش حفاری شاهد پیشرفت 99.5 درصد، در بخش سکو 91 درصد، خط لوله 89 درصد و پالایشگاه خشکی نیز 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، تاکنون برای این پروژه 4.5 میلیارد دلار بودجه هزینه شده است که برای راه‌اندازی آن نیاز داریم تا بودجه دیگری تخصیص یابد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به شرایط شرکت تأسیسات دریایی گفت: این آخرین سکوی ما بود که در یارد خرمشهر احداث شد و پس از آن پروژه دیگری نداریم. بنابراین باید به دنبال پروژه‌های بین‌المللی باشیم تا بتوانیم از پتانسیل شرکت تأسیسات دریایی بهترین استفاده را ببریم.

عبادی تصریح کرد:‌ برداشت گاز در این فاز در لایه‌ای کاذب صورت می‌گیرد که بیشترین گاز را در لایه مشترک پارس جنوبی دارد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس