کد خبر 654179
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

متهم اصلی ربودن مرد ثروتمند تهرانی، پس از 8 ماه زندگی پنهانی دستگیر شد.

به گزارش مشرق، اواخر اسفند سال گذشته مرد میانسالی با حضور در دادسرای جنایی تهران از ناپدید شدن مرموز این مرد خبرداد. او به بازپرس سهرابی از شعبه نهم دادسرای جنایی تهران گفت: حجت، پیرمرد ثروتمندی است که خانواده‌اش هم خارج از ایران زندگی می‌کنند. چند روزی است که با او تماس می‌گیرم اما پاسخ نمی‌دهد. حتی به خانه‌اش رفتم اما کسی در را باز نکرد و همسایه‌ها هم گفتند چند روزی است که او را ندیده‌اند.

با اعلام این گزارش، تحقیقات برای یافتن حجت آغاز شد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران در بررسی‌ها به مستأجر مرد ثروتمند مشکوک شدند. بدین ترتیب مستأجر جوان که با حجت اختلاف داشت بازداشت شد و به آدم ربایی اعتراف کرد و گفت: مدتی بود بر سرمبلغ اجاره با حجت اختلاف داشتم و به دلیل این اختلاف‌ها تصمیم گرفتم با طراحی نقشه‌ای از او سرقت کنم. بنابراین سه مرد جوان را برای ربودن و سرقت از حجت اجیر کردم.
 
 
روز حادثه زمانی‌ که حجت به یکی از بوستان‌های شمالی تهران رفته بود، سه مرد جوانی را  که برای این کار اجیر کرده بودم به سراغش فرستادم. طبق نقشه آنها خود پلیس معرفی کردند و بعد هم حجت را به بهانه انتقال به کلانتری سوارماشین کردند. وقتی آنها حجت را سوار کردند آمپولی به وی تزریق کرده و بیهوشش کردند. سپس او را به خانه‌ای در یکی از شهرهای شمالی کشور بردند و با گرفتن کارت عابربانک و رمزش، سراغ صرافی رفته و حدود 200 سکه طلا خریدند.
 
در حالی که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی دریافتند که آدم ربایان با اطلاع از اینکه همدست شان دستگیر شده است، حجت را آزاد کردند.

ازسوی دیگر با سرنخ‌هایی که در اختیارپلیس بود مأموران موفق شدند پس از 10 روز، مخفیگاه متهمان را در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و یکی از آدم ربایان را دستگیر کنند. اما با توجه به فراری بودن یکی از متهمان اصلی، تجسس‌ها برای دستگیری‌اش ادامه داشت تا اینکه چهارشنبه گذشته کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی سومین متهم را نیز به دام انداختند. او در تحقیقات اولیه در برابر بازپرس جنایی به جرم خود اعتراف کرد.
 

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس