باید از دیدار با پاپوا گینه نو که با انگیزه فراوان برابر مردان کارلوس کی روش قرار می گیرد بهره تاکتیکی برد. شاید اجرای برنامه های از پیش تدوین شده کی روش برابر این حریف نه چندان مطرح گام مناسبی برای تقابل با سوریه باشد.

سرویس ورزش مشرق - باید سوریه‌ای که موفق شده کره را متوقف کند و در چین میزبانش را شکست دهد جدی گرفت. حریفی که روی کاغذ چهار امتیازی است و روی پله چهارم جدول گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار گرفته، اما در عمل خطرناک و قابل احترام است.
 
سربازان کی روش برای اینکه همچنان بالاتر از ازبکستان و کره صدرنشین گروه A بمانند باید با آمادگی کامل در دیدار سه شنبه ۲۵ آبان ماه خود مقابل سوریه به میدان بروند.

پاپوا چگونه حرفی خواهد بود؟
پیش از تقابل حساس با سوریه دیدار با پاپوآ گینه نو به عنوان یک بازی دستگرمی برای مردان کی‌روش در نظر گرفته شده است. اما حریف تدارکاتی فوتبال ایران پیش از تقابل با سوری‌ها چگونه رقیبی برای فوتبال ایران خواهد بود؟
 
  

گینه نو تحت هدایت فلیمینگ سریتسلوف دانمارکی در یک سال اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشته است. این تیم که پیش از آمدن فلمینگ ۶۹ ساله در پله ۲۰۶ تیم های ملی فوتبال دنیا بود حالا با رنکینگ ۱۵۹ جهان به مصاف مردان کی روش خواهد آمد.

تیم پاپوا در سال ۲۰۱۶ با سرمربی دانمارکی خود ۸ دیدار برگزار کرده که حاصل کسب ۴ پیروزی و ۲ تساوی و قبول دو شکست بوده است.

آمار و ارقام پاپوایی
اما آمار و ارقام مربوط به گینه پاپوا هم در ۲۰ سال اخیر جالب توجه است. این تیم در تاریخ فعالیت خود ۱۰۸ بازی انجام داده که حاصل کسب ۳۶ پیروزی و قبول ۵۴ شکست بوده است.
 
* پاپوآ گینه نو در سال جاری میلادی نایب قهرمان جام ملت های اقیانوسیه شده است.
 
*در ۱۰۸ بازی ملی یاد شده خود ۲۵۹ گل به ثمر رسانده و ۲۴۱ بار گل دریافت کرده تا میانگین گلهای زده اش در هر بازی ۲.۴ و معدل گلهای خورده اش ۲.۲ باشد.

* بهترین پیروزی تاریخ پاپوا در سال ۱۹۸۷ برابر تیم ملی ساموآ به ثبت رسید. دیداری که به برد ۲۰ بر صفر گینه منجر شد.

* این تیم پیش تر در سال ۱۹۸۰ سنگین ترین شکست تاریخ خود را برابر استرالیا پذیرفت. دیداری که طی آن استرالیا پاپوا را ۱۱-۲ مغلوب کرد.

تومی آماده ترین؛ رایموند گلزن ترین
به گزارش مشرق، پاپوا گینه نو دو مهاجم شاخص در ترکیب خود دارد. نفر اول رایموند گیونمبا ۳۰ سال سن که برای تیم سوپرلیگی همیلتون واندرز نیوزلند توپ می زند و مهاجم دوم تومی سمی ۲۲ ساله که در ۸ بازی ملی برای تیم بزرگسالان پاپوا ۳ گل به ثمر رسانده است.

تومی همان مهاجمی است که ۴ ماه و ۱۹ روز قبل در دیدار مالزی و گینه پاپوا دو مرتبه در دقایق ۳۵ و ۴۲ به مالزی زد و عامل اصلی پیروزی ۲-۰ تیم کشورش لقب گرفت.

گینه نو ۱۰ لژیونر خارج از لیگ خود دارد که در این میان ۵ بازیکن در لیگ جزایر سلیمان، ۴ نفر در سوپرلیگ نیوزلند و یک نفر در NCAA آمریکا فعالیت می کنند.
 
 

بالاتر از مهاجم ۲۰ گله لیدز یونایتد
پیش تر از رایموند گیونمبا نام بردیم. مهاجم ۳۰ ساله ای که طی ۱۲ بازی ملی ۷ گل برای گینه پاپوا به ثمر رسانده است. رایموند در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در دو بازی دوستانه دروازه تیم های ملی سنگاپور و جزایر سلیمان را باز کرد.
 
با این حال کار جالب او آقای گلی جام ملت های اقیانوسیه در سال ۲۰۱۶ بود. این مهاجم ۲ گل به تاهیتی زد و سپس برابر ساموآ هت تریک کرد تا بالاتر از تمام رقبا عنوان آقای گلی مسابقات را به نام خود کند.

این در شرایطی بود که کریس وود مهاجم سرشناس نیوزلندی با ۴ گل پس از رایموند دومین گلزن رقابتها شد.

جالب اینکه کریس وود، در فوتبال جزیره برای لیدزیونایتد یونایتد ۵۱ بازی انجام داده و ۲۰ گل به ثمر رسانده است.

به هر تقدیر باید از دیدار با پاپوا گینه نو که با انگیزه فراوان برابر مردان کارلوس کی روش قرار می گیرد بهره تاکتیکی برد. شاید اجرای برنامه های از پیش تدوین شده کی روش برابر این حریف نه چندان مطرح گام مناسبی باشد برای تقابل با سوریه در ایستگاه پنجم رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس