آذربایجانی گفت: هر سه فیلم من ذات مستقل خود را حفظ کرده‌اند و این ذات مستقل کمک می کند که زبان فیلم، زبان سینما شود و نه تبلیغ. وقتی که زبان فیلمی، زبان سینما باشد معمولاً هر مخاطبی در هر کجای جهان با فیلم ارتباط برقرار می کنند.

به گزارش مشرق، «پوریا آذربایجانی» کارگردان فیلم سینمایی «اروند» در پاسخ به سوالی درباره اینکه در زمان ساخت «اروند» به مخاطب جهانی کار و حضور در جشنواره های جهانی توجه داشتید یا خیر، گفت: راستش را بخواهید چه در مورد این فیلم و چه هر فیلمی که ساخته‌ام، قبل از اینکه به جشنواره ها فکر کنم به زبان دلم فکر می کنم و زمانی که قصه ای گلویم را فشار دهد احساس می کنم ک هباید آن قصه را بسازم و تمام تلاشم را برای آن انجام می دهم.

 وی با بیان اینکه سینمای مستقل دارد و برای سه فیلم قبلیم نیز از هیچ ارگانی بودجه نگرفتم، تصریح کرد: به تبع این گونه فیلمسازی، هر سه فیلم من ذات مستقل خود را حفظ کرده‌اند و این ذات مستقل کمک می کند که زبان فیلم، زبان سینما شود و نه تبلیغ. وقتی که زبان فیلمی، زبان سینما باشد معمولاً هر مخاطبی در هر کجای جهان با فیلم ارتباط برقرار می کنند.

 آذربایجانی با اشاره به اینکه بر اساس سیاستهای هیچ جشنواره ای فیلم نمی سازد، گفت: با توجه به نمایش های فیلم «اروند» در جشنواره جهانی فیلم فجر و خارجی هایی که این فیلم را دیدند و به فستیوال‌هایی نیز دعوت شدم، احساس می کنم «اروند» کار خودش را درست انجام داده است و فکر می کنم این فیلم جزء معدود کارهای دفاع مقدسی باشد که در فستیوال های جهانی حضور خواهد داشت.

 وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان ساخت «اروند» به بحث تجاری سازی جهانی آن نیز توجه داشتید، توضیح داد: متاسفانه من وقتی فیلمنامه می نویسم به بعد تجاری آن توجه نمی کنم ولی با توجه به اتفاقی که در جشنواره جهانی فجر و مهمانان خارجی جشنواره دیدم، فکر می کنم اگر فیلمی عرضه بین المللی خوبی داشته باشد، قطعاً از نظر اقتصادی نیز در اکران خارجی موفق خواهد بود.

 این کارگردان جوان سینما در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بازار خارجی به سینمای ایران کمک می کند یا خیر، گفت: سینمای ایران باید قدم به قدم پیشرفت کند. هر چقدر فستیوال جهانی فجر جایگاه استوارتری داشته باشد بازار فیلمش نیز معتبر می شود.



منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس