پس از انتشار این گفتگو که در پی اعتراض برخی رزمندگان آبادانی به احداث این یادمان بود، باز هم تعدادی از این رزمندگان با تماس تلفنی، درج پیام در انتهای متن گفتگو و یا حضور در دفتر مشرق، مطالب خود را بیان کردند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - گفتگو با حاج قاسم صادقی از نیروهای گروه فدائیان اسلام که این روزها سرگرم احداث یادمانی برای شهدای دشت ذوالفقاری است، چند روز پیش با تیتر «برخی هنوز با شهدای فدائیان اسلام مشکل دارند/ فرمانده سپاه در خانه‌ام دستور انتقال تانک‌ها را صادر کرد» در سایت خبری مشرق منتشر شد.
 
پس از انتشار این گفتگو که در پی اعتراض برخی رزمندگان آبادانی به احداث این یادمان بود، باز هم تعدادی از این رزمندگان با تماس تلفنی، درج پیام در انتهای متن گفتگو و یا حضور در دفتر مشرق، مطالب خود را بیان کردند. در پی این اظهارنظرها از حاج قاسم صادقی خواستیم که ضمن حضور در مشرق، با صراحت بیشتری پاسخگوی شبهات باشد. صادقی که تازه به تهران رسیده بود، بی درنگ ضمن حضور در مشرق، به سئوالات صریح ما پاسخ گفت.
 
این بار برای رفع هرگونه سوءتفاهم و به احترام رزمندگان و ایثارگران آبادانی، به جای انتشار متن این گفتگو، صوت آن را بی هیچ کم و کاستی منتشر می کنیم و امیدواریم انتشار این همکلامیِ صریح، پایانی باشد بر تمام اختلاف نظرها و غازی باشد برای یک همراهی و همگامی میان همه ایثارگران آبادان برای پاسداشت نام و یاد شهدای آن خطه.
 
مشرق، آماده انتشار هر اظهار نظر علمی، تاریخی و مستدل در این زمینه است و اعتقاد دارد تضارب آرا و بیان خاطرات جنگ از منظرهای گوناگون می تواند به استخراج بخش کوچکی از گنجِ جنگ کمک کند.
 
{$sepehr_media_1847299_400_300}
 
در ادامه همچنین تصاویری از یادمان در حال تاسیس شهدای دشت ذوالفقاری آبادان برای کمک به درک سخنان حاج قاسم از سوی مخاطبانی که به آن منطقه سفر نکرده اند، برای اولین بار منتشر می شود.
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش
 
صوت/ پاسخ «قاسم صادقی» به ابهامات همرزمان آبادانی‌اش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 22
  • علی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    1 0
    والله. به خون شهدا دروغ میگویید. من بیش از ده پیام گذاشتم هیچکدام را انعکاس ندادید. از این همه معترضین که خواستار جلوگیری از تحریف دفاع مقدس هستند فقط دو پیام گذاشتید اما فوری دوباره تریبون را در اختیار صادقی گذاشتید. این عدالت شماست؟؟؟ شما دارید قومیتی برخورد میکنید دنبال ارزش ها نیستید. لطفا اسم سایت تان را بجای مشرق بگذارید صادقی.
  • عزت الله نصاری ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    1 0
    با سلام مجدد. گردانندگان سایت مشرق، چرا فقط مصاحبه های قاسم صادقی را منتشر میکنید؟ مگر اظهار نمیکنید که عده ای از رزمندگان آبادانی به دفتر شما مراجعه کردن، پس چرا نظرات اونها را منعکس نمیکنید؟ خلاصه ی اظهارات رزمندگان آبادانی اینه، تحریف وقایع دفاع مقدس ممنوعه. دروغ گفتن برای ایجاد وجهه برای شخص یا گروهی خاص ممنوعه. از این آقا سند و مدرک بخواهید که آیا اساسا گروه سیاسی فدائیان اسلام نیروی مسلحی به جبهه ها فرستاد؟ آیا این گروه خودخوانده مورد تائید کدوم ارگان نظامی بودن؟ در روز 9 آبان که حماسه ی مقاومت مردمی برعلیه اشغالگران بعثی خلق شد این گروه کجا بودن؟ بعد از 9 آبان همه ی نیروهای مدافع شهر در حال دفاع بودن و هیچ فرقی بین این گروه کوچک و بقیه ی رزمندگان ارتش و سپاه و ژاندارمری نبود و در تمام جبهه ی شمال آبادان 400 نفر شهید نشدن، چه جوری این گروهی که 60-70 نفر بیشتر نبودن 400 شهید دادن؟ چرا اینقدر دروغ میگه و شما چرا این دروغها را منتشر میکنید؟
  • ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    1 0
    یک نکته چرا این سرداران از فرزندانشان در امسئولیتا خود استفاده می کنند؟ بعد با لفضی مظلومانه می گویند در کانکس زندگی می کنند ؟ چرا سردار از تهران بلند می شود میرود ابادان ! یعنی ابادان کسی را ندارد ! که اقای قاسمی باید برود آنجا ؟ اگر شما بدنبال حقایق هستی چرا با مسئول این کار مصاحبه کردید فقط ؟ چرا صدای منتقدان را پخش نمی کنید ؟ می شود تعدادی دروغ بگویند ! اما نظرشان شنیده نشود ؟ متاسفانه تفکر بسیار پایین در مدیریت وجود دارد ؟ شما با این چند تصویر که چند کار بسیار ساده است می گوید یادمان؟ چرا باید نسل قدیم جنگ در صف اول مدیریتی همراه با فرزندانشان باشد؟ صدای اعتراض را مشرق بگذار پخش شود !
  • غلامرضا میری ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    ساعت8صبح9ابانگردان153 به فرماندهی سرگردکهتری تعدادی ازنیروهای مردمی وسپاه و....بعنوان بلدوارد درگیریشدیم غروب همانروز باتعدادی شهید ومجردح به کنار بهمنشیر سه شبانه روز موضع تدافعی داشتیم روز چهارم مسولین وشورای شهر ابادان با شیرینش به موضع ما امدند وپیشنهاد کردند که بهمنشیر رابه کهترشیر تغییر نام دهند که با مخالفت ایشان روبرو شدند گردان روز14 ابان با قایق و.... خود را جاده قدیم ماهشر رساند در اولین پاتک دشمن سروان نیکوکار توسط گلوله تانک به شهادت رسید انصاف نیست ایسار این بزرگمردان دیده نشود
  • احمدی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    در پی افتراها و جوسازی صادقی در سایت مشرق و اعتراض خانواده های معظم شهدا شنبه از طریق دادستانی و پلیس فتا هم سایت مشرق هم صادقی به محاکم قضایی فرا خوانده خواهند شد.
  • وروزی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    1 0
    بقول آفامجید خودتون ایول.نه خوشم اومد خوب دارید بشت بچه محله تون درمیآیید نکنه یه وقت کوتاه بیایید.حاج قاسم نگران میشه.خچا لت بکشید از رهبری هم تا حالا اینقدر دفاع نکرده اید.شما از چی می ترسید.ما که هیچکسی را غیرازخدا نداریم.نه سرداری.نه فرماندهی خدارا شکر .مسعو لین شهرمان هم اکثراغیربومی هستند.از اونا هم ا نتظاری نمیره.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    1 0
    با همدیگر رفیق باشید انصاف داشته باشید ممنون از زحمات مشرق
  • عبدالله ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 1
    با سلام داداش گلم که میفرمایی گروه فدائیان اسلام ۶۰ نفر بودن،مستند مصاحبه با شهید هاشمی موجود هست که بیش از ۱۵۰۰ نفر نیرو از سراسر کشور درقالب گروه فدائیان اسلام به جبهه های آبادان و خرمشهر اعزام کردند. و کلی اسناد معتبر که موجود میباشد. از فرماندهان و مسئولین وقت کشور اللهم العجل عواقب امورنا خیرا
  • مرتضی یزدی منش ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    ضمن تشکر از شما باید عرض کنم به دوستان آبادانی که یه سری به بهشت زهرا تهران و مقبره شهدا در شهرستانها نشان میدهد این گروه به تعداد 70 ویا80 نفر نبودند و یک سر به داستانهای دریا قلی نیز مبین این مطلب و صحت گفتار حاج قاسم صادقی است ضمنا اگر دوستان آبادانی که در فاصله یک خاکریز با ما بودن هنوز باشند گواهی صحت سخنان حاج قاسم را میدهند ضمن اینکه در جنگ ایران و عراق از همه آحاد مردم شرکت داشتند در آخر باید عرض کنم به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس و عضو آن روز گروه فدائیان اسلام به فرماندهی شهید سید مجتبی هاشمی تمامی صحبت های برادر قاسم صادقی را تأیید میکنم و از دوستان آبادانی که مردم خوب و خونگرمی دارند خواهش میکنم کمک کنند و مثل زمان جنگ فارغ از هر قومیتی به وحدت بیشتر توجه کنیم تا کسانی زحمت صادقانه میکشند دلسرد نشوند هرچند ایشان بسیار با اراده و قدرتمند به کار خود ادامه میدهند
  • حسین ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 1
    در جواب اونهایی که میپرسن این گروه خودخوانده مورد تائید کدوم ارگان بوده اند ؟؟ در تاریخ اردیبهشت 1360 مقام معظم رهبری در جمع این گروه حضور پیدا کردند و فرمودند:ما ذکر خیر شما را خیلی شنیده بودیم .اسم شمارا هم خیلی در جاهای مختلف گفته ایم . فدائیان اسلام.اما حالا که دارم شمارا می بینم،می بینم جوان هایی هستید که از آنچه پشت سر شما گفتیم بهترید.عازم،جازم،علاقه مند و پرتحرک، نامتان هم رویتان است: فدائیان اسلام و باز هم در جواب اینکه گفتند 60یا70 نفر بیشتر نبوده اند. به گفته آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان در کتاب (نوشتم تا بماند): زمانی که در جمع این گروه در تاریخ 60/1/15 حضور پیدا کردم پرسش کردم که چند نفر هستید ؟گفتند 800 نفر رزمنده در اینجا داریم که قسمت عمده در جبهه ذوالفقاری و جزیره مینو و کوت شیخ حضور دارند . در تاریخ 60/4/6 فرمودند از بدو جنگ تا کنون در جبهه های آبادان هستند ودر این مدت رشادت های اعجاب انگیزی از خود نشان داده و فراوان شهید نثار انقلاب کرده اند . در تاریخ 60/7/5 امام خمینی (ره) پس از شکست حصر آبادان ضمن پیام تشکر از فرماندهان ارتش و سپاه و بسیج،نقش فدائیان اسلام را نیز به تصریح نام می برند تا در تاریخ دفاع مقدس، این گروه مردمی به دست فرا موشی سپرده نشود امام خمینی (ره) :سلام من را به سید مجتبی هاشمی برسانید و بگوئید از آقایان وصف زحمات ورشادت های شمارا بارها شنیده ام. به مجله یاران شاهد جلد 43 مراجعه شود
  • عبدالحسین ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    به نظرم اگر ما آبادانی ها هم جوابی بدهیم، مشرق آن را منتشر می کند. این اشکال از خودمان است که چند دسته هستیم و جواب مشخصی بری این حرف ها آماده نمی کنیم.
  • صبورزاده ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    کسی که داره مصاحبه می کنه همون اولش می گه که من می خواهم سئوالات برادران آبادانی را مطرح کنم. چرا بی انصافی می کنی برادر آبادانی من؟
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    عجب استناد جالبی ؟!!! چون حضرت اقا در خرمشهر در جمع رزمندگان که تعدادی از گروه مذکور حضور داشته پس تائیدیه از اقا دارند یا اینکه ایت الله جمی از آنها سوال کرده گفتند 800 نفر هستند پس آمار درست دیگر ؟ مشکل اینجاست که بحث را میپیچانید تا نتیجه مطلوب خود را بدست بیاورید وووسوال اینجاست اگر این یک یادمان دفاع مقدس است که از سرمایه بیت المال تغذیه شده است و مورد تائید چرا باید تابلو یک گروه باشد و صدقه سر آنها دیگران معرفی بشوند ؟ مگر دیگر یادمانهای دفاع مقدس هم وضع اینونه است ؟ این مکان جبهه شمالی ابادان است و اگر یادمانی باید داشته باشد رزمندگان ابادان و مسئولین نطامی آن باید در مدیریت آن بخاطر واگویه نشدن تحریفات یک طرفه و تبلیغ خاص یک گروه و اشاره ای به گروهای دیگر شرکت داشته باشند . مگر این یادمان یک محل خصوصی است که فقط یک نفر باید مدیریت و برنامه ریزی آن را صرفا بخاطر لابی و ارتباطات در اختیار داشته باشد ؟ البته ای کاش فیلم مورد نظر کامل پخش میشد تا سخنان عتاب آلود سید مجتبی هاشمی به حضرت اقا را هم ملاحظه میکردید و پاسخ متین حضرت آقا را که سخنانش دائم توسط سید مجتبی قطع میشد . ا
  • علی ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    اقای صادقی لطفا صداقت داشته باش. هر چی جلوتر بری اوضاع وخیم تر میشه. نزار کار به آنجا کشیده بشه که نتونی جمعش کنی. دنبال کاغذبازی و سند سازی نباش بچه های رزمنده سال 59 هنوز زنده اند ما نخواستیم کار به اینجا کشیده بشه و مطمئن باش حرفای دیگری هم هست که به صلاح شما نیست گفته باشه که اگر گفته شود اوضاع خیلی زشت خواهد شد.
  • بنده خدا ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    برادران آبادانی سلام تورو به شهدا اینقدر تفرقه افکنی و جوسازی نکنید این یادمان هم مانند بقیه یادمان های دفاع مقدس با بررسی ها و کارشناسی ها و اسناد و مدارک مطقن و با دستور فرماندهان عالی دفاع مقدس در حال احداث است یه توک پا تشریف بیارید تهران. انقدر سند و مدرک هست که شاید باعث خاتمه این موضوعات بچه گانه و بی اساس باشد زنده باد حاج قاسم برو جلو همه بسیجی های تهران پشتتن
  • بسیجی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    بسم الله ما شنیده بودیم آبادانی ها خونگرم اند...؟ پس این چه رفتار دور از نظر بچه رزمنده هاست؟ خداقوت حاج قاسم فاستقم کما امرت همیشه یه حرکت و کار درست یه عده منتقد و مخالف داره کار برتی خدا دلسردی نداره یاعلی قبولت داریم
  • خادم الشهدای غریب ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    1 0
    السلام علیک یا سید الشهدا یا اباعبدلله الحسین المظلوم سلام عرض میکنم خدمت حماسه سازان ایثار و شهادت بنده نه سنم به دفاع مقدس میخورد نه در منطقه جنگی بزرگ شده ام،من افتخار خادمی شهدا را بیشتر نداشته ام منم طرفدار صداقت و راستگویی ام اما یه نکته خیلی مشخصه:اون دوستانی ک دم از صداقت میزنند تو این 28 سال کجا بودن.اونایی که غصه دار جنگند چرا تو این دو دهه دست به کار نشدند!!!! من به شخصه جز مانع تراشی و سنگ اندازی چیزی نمیبینم.پس باید قبل از انعکاس هر مطلبی قدری فکر کنیم و بنظر بنده این مطالب منفی پشتبانه ی فکری نداره.التماس دعا
  • حسن عبدالهی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    چون بخوربخور نیست وخاک خوردن ودردسر داره مخالف داری کدام ادم دیوانه بازنوبچه تو کانکس زندکی میکنه حاج قاسم عزیز بهت کفتم تو الان باید تو استر وجکوزی باشی نه بالباس وکفش عمله کی کدام اینها تواین سنوسال یه فرقون خاک توعمرشان جابجا کردن این کوی واین میدان مثل زمان جنک ماها میلرزیدیم اینهااینجا میرقصیدن فقط حرفوحرف امان از بقول شاهرخ 2 مثقال ..... اینها ندیدن ایولداری حاج قاسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس